Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Nie boję się śmierci. Boję się tylko, że moja wściekłość z czasem zniknie.

—Kurapika

Kurapika jest jedną z głównych postaci w mandze i anime Hunter × Hunter. Pragnie on zemsty za śmierć swojego klanu z rąk Trupy Fantomu.

W anime z 1999 roku, w japońskiej wersji językowej głosu użyczyła mu Yuki Kaida, a w wersji angielskiej Cheryl McMaster. Natomiast w anime z 2011 roku w japońskiej wersji językowej głosu użyczyła mu Miyuki Sawashiro, a w wersji angielskiej Erika Harlacher.

Charakterystyka

Wygląd

Kurapika ma średniej długości blond włosy i brązowe oczy; niebieskie w serii z 1999 (szare/ciemnoszare w serii 2011). Jego oczy świecą pięknym i mocnym szkarłatem, gdy doświadcza intensywnych emocji. W swoim pierwszym występie nosi niebieski tabard ozdobiony pomarańczowym (czerwonym w serii 2011) obszyciem, a pod spodem ma biały strój treningowy. Zmienia swój tabard i strój treningowy podczas arcu w Yorknew City. Ma także barwinkowe buty w stylu chińskim.

Kurapika nosi również pojedynczy, wiszący kolczyk ozdobiony rubinem w lewym uchu. Po nauczeniu się Nenu zaczyna używać czarnych soczewek kontaktowych, aby ukryć swoje szkarłatne oczy.

Osobowość

Kurapika jest inteligentną osobą, posiadającą ogromną wiedzę. Jest on również powściągliwy; nie otwiera się łatwo do ludzi i jest dość krytyczny. Jego dystans do innych początkowo sprawia, że ​​jest zrównoważony i moralistyczny, lecz jego serce jest zatrute smutkiem i nienawiścią. Po traumie spowodowanej utratą wszystkich, których kochał w wieku dwunastu lat, Kurapika zamyka swoje serce przed nowymi ludźmi i pozostaje zamknięty w sobie, aby być skupionym na swoim celu. Jednak Kurapika może być miły i czuły, uśmiechając się, gdy jego przyjaciele są szczęśliwi. Chociaż Kurapika z zewnątrz stwierdza, że ​​pragnie zostać Łowcą Czarnej Listy, a jego ostatecznym celem jest schwytanie bandy złodziei, która zmasakrowała jego rodzinę, jest gotów skompromitować swoją osobistą moralność i zagłębić się w nędzną stronę społeczeństwa, aby osiągnąć swój cel. Jest podatny na ataki niekontrolowanego gniewu, jeśli pamięć jego klanu zostanie w jakikolwiek sposób obrażona.

Po zostaniu zawodowym Łowcą, Kurapika wkracza na autodestrukcyjną ścieżkę. Jego gniew prowadzi go do popełniania nikczemnych, gniewnych aktów jako katharsis dla jego bólu. Powściągliwa postawa Kurapiki sprawia, że ​​jest on czasami bardzo bezwzględny i nierozsądny, lecz jego przyjaciele są jedynymi, którzy są w stanie nieco uspokoić jego wrzenie na tyle, by mógł myśleć racjonalnie. Z czasem przestał uważać swoje przyjaźnie za słabość utrudniającą mu osiągnięcie celów i docenia ich wartości, a także był gotów wstrzymać się z zemstą na Trupie Fantomu dla dobra swoich przyjaciół. Zakwestionował nawet zasadność swojej misji po doświadczeniu głębokich więzi, które łączą Pająki, szczególnie lojalność Pakunody, chociaż ostatecznie go to nie powstrzymało.

Chociaż przez pewien czas stał się niedostępny, bliscy mu ludzie stali się częścią jego popędów, prowadząc go do poszukiwania większej mocy, aby nikogo nie stracić. Prawie osiągając cel odzyskania oczu swoich braci, zaczął odczuwać głęboką stratę, wierząc, że nie ma nikogo i nie ma dokąd wrócić.

Jako dziecko jego osobowość była bardziej zbliżona do Gona, szukając przygód i miał impulsywny charakter. Kurapika nadal jednak chronił swoich przyjaciół, posuwając się nawet do bicia mężczyzny za jego obraźliwe komentarze przeciwko jednemu z nich.

Ciekawostki

  • Pomimo nazwy swojego klanu, Kurapika nigdy nie został pokazany z pełnym imieniem. Jednak „Kurapika Kurta” to nazwa nadana przez fanów. Wśród czterech głównych bohaterów Kurapika jest jedynym, którego nazwisko nie zostało wspomniane.
  • Kurapika nosi dwa kolczyki, chociaż w całej serii widać tylko jeden.
  • Kurapika jest jedyną postacią korzystającą z dwóch różnych kategorii Nenu.
  • Po zabiciu Uvogina, Kurapika tymczasowo przestał nosić łańcuchy na otwartej przestrzeni. Prawdopodobnie przyczyniło się to do tego, że nie został uznany przez członków Trupy za „Łańcuchowca”, którzy podawali się za personel aukcyjny, kiedy składał ofertę na Podziemnej Aukcji i kupował sfałszowane Szkarłatne Oczy.
  • W serii z 1999 roku oba jego kolczyki są pokazywane tylko raz.
Advertisement