Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Kowalski jest postacią poboczną w Madagaskarze, drugoplanową postacią w Madagaskarze 2 i 3 oraz jedną z głównych postaci w serialu animowanym i filmie Pingwiny z Madagaskaru.

W polskiej wersji językowej głosu użyczył mu Jacek Lenartowicz.

Osobowość

Kowalski to mózg całego zespołu; jest głównym strategiem i wynalazcą. Jest lojalny, nawet jeśli nie zawsze jest do końca szczery co do swoich wynalazków. Jest też bardzo narcystyczny - zarówno pewny siebie, jak i chełpiący się swoim mózgiem i wyglądem - do tego stopnia, że ​​Kowalski będzie regularnie wypróbowywał na sobie swoje zupełnie niesprawdzone wynalazki, co w większości przypadków nie kończy się dobrze. Uwielbia demonstrować swoją encyklopedyczną wiedzę o wszystkim i wszystkich, i potrafi tak się tym popisywać, że Skipper wprowadził specjalny słoik, do którego Kowalski musi wrzucić ćwiartkę za każdym razem, gdy niepotrzebnie popisze się swoim intelektem.

Główną wadą Kowalskiego jest to, że czasami przesadnie analizuje rzeczy, a na drodze działania przeszkadza mu rozbudowane rozumowanie. Może też być zbyt zafascynowany nauką; w odcinku Żeluś całkowicie traci to, gdy inne pingwiny martwią się jego najnowszym przełomem naukowym/obrzydliwością natury, nazywając ich „nienawidzącymi nauki”. Dopiero gdy Żeluś próbował go zjeść, wyrwał się z tego.

Kowalski jako człowiek nauki nie wierzy w niesprawdzoną magię ani w tzw. duchy nieba króla Juliana. Jednak był świadkiem zjawisk nadprzyrodzonych i chociaż próbuje znaleźć naukowe wyjaśnienie, nie zawsze mu się to udaje, jak w odcinku Tańczący z duszami, kiedy król Julian stracił swoją duszę.

Kowalski jest oczywistym nerdem i używa wielu memów spopularyzowanych przez internet, takich jak „Wehehehel, fail-ail!” (Noce i dnie), „For the win!” (Zakazany wynalazek) i „Holla!” (Przyjaciel w pudełku). Jednak ze względu na jego nerwowość wszystkie jego próby bycia fajnym są w dużej mierze wymuszone. Ma również tendencję do używania długich słów. Inni nie zawsze są w stanie zrozumieć, co mówi, i czasami proszą go, aby powtórzył to, co mówi, w prostszych słowach.

Chociaż Kowalski jest najmądrzejszym z pingwinów, brakuje mu fizycznej wytrzymałości jaką ma reszta drużyny, o wiele szybciej się męcząc, jak widać w Śledzik dla szefa. Jest przekonany, że intelekt przeważa nad brutalną siłą, co prowadzi go do nieporozumień z Rico.

Mimo że Kowalski przyznaje, że ma problemy z wyrażaniem emocji, nadal okazuje innym silne uczucia, jak na przykład w odcinku Bombowa rozrywka, kiedy boi się, że Rico wybuchnie, czy pisząc słaby poemat o delfinicy imieniem Doris - w której Kowalski jest zakochany. Widziano go też całującego się z Evą. Jest również mocno sugerowane, że kiedyś czuł mocne uczucie do furgonetki i powiedział nawet: „Jaki on jest piękny!”. Z drugiej strony, w odcinku Biała dama jego głównym zainteresowaniem w „Arlence” jest nauka, ponieważ przygotowuje się do jej badań - oczywiście zabierając ją na miły spacer po parku.

Kowalski ma najgorsze szczęście z całej czwórki, ale jest to głównie spowodowane jego własną arogancją - jego wynalazki często wybuchają mu prosto w twarz, nie powstrzymuje się przed eksperymentowaniem na sobie, na przykład w odcinku Gdzie mój mózg. Mimo to można spodziewać się, że odnosi silne obrażenia również w innych okolicznościach.

Mimo, że jego intelekt jest najwyższy ze wszystkich pingwinów, Kowalski nie umie czytać więcej niż którykolwiek z nich, choć z jakiegoś powodu nie powstrzymuje go to od tworzenia skomplikowanych równań, co oznacza, że ​​biegle włada matematyką i algebrą. Wydaje się, że scenarzyści zdali sobie sprawę, że to w ogóle nie ma sensu, a Kowalski zdaje się mieć podstawową wiedzę na temat umiejętności czytania i pisania, ponieważ w późniejszych odcinkach potrafi interpretować znaki drogowe i używać funkcji Speak and Spell.

Ciekawostki

  • W odcinku Błyskawiczne zniknięcie okazuje się, że Kowalski podkochuje się w delfinie o imieniu Doris, choć według Skippera uważa go po prostu za przyjaciela. („Ona was nie lubi, ale to nie wszystko, nie odwzajemnia waszych uczuć”).
  • W odcinku Problem z Żelusiem, Skipper powiedział: „Czy jakaś osoba, której nazwisko nie kończy się na -OWALSKI, ma jakiś pomysł (w powstrzymaniu Żelusia)?”. To pokazuje, że Kowalski to tak naprawdę jego nazwisko.
  • W tłumaczeniu na język egipski/arabski imię Kowalskiego brzmi „Abcarino”. Słowo „abcari” oznacza po arabsku „geniusz”.
  • Odcinek Dzień Króla Juliana ujawnia, że Kowalski kocha słodycze, prawdopodobnie bardziej niż inne pingwiny, kiedy nurkuje w piñacie, kiedy w końcu się rozpadła, by dostać się do cukierków w środku.
  • Odcinek Niewidzialny wróg ujawnił, że trudno mu myśleć na nogach. Nie słucha swojego żołądka, ponieważ twierdzi, że jest to fizycznie niemożliwe.
  • Po raz pierwszy Kowalski popełnił błąd i został spoliczkowany przez Skippera w odcinku Niewidzialny wróg.
  • Okazało się, że jest zazdrosny o to, że czarne charaktery (jak doktor Bulgot) "mają najlepiej”.
  • Jest bardzo utalentowanym wokalistą, a jego głos jest bardziej tenorowy. Potrafi również dobrze grać na banjo (bez względu na brak palców). udowadniają to odcinki Powrót zemsty Doktora Bulgota, Przetrwać w miejskiej dżungli i Kura mózgowa.
  • W odcinku Noce i dnie ujawnia, że potrafi czytać z ust (choć niezbyt dobrze).
  • Kowalski zwykle wyjaśnia sprawy w bardzo skomplikowany sposób (czasem celowo).
  • Kowalski ma tendencję do odrzucania wszystkiego, co jest sprzeczne z nauką, a nawet jeśli istnieją mocne dowody ku temu, że się myli, to wciąż nie chce w to uwierzyć. Miało to miejsce np. w odcinku Ostrożnie z życzeniami, gdzie niegrzecznie karci wiarę Szeregowego w magię, w odcinku Dorwać kierowcę, gdzie nie chce uwierzyć, że samochód jest nawiedzony, nawet jeśli nie ma innych wyjaśnień, oraz w odcinku Kura mózgowa, gdzie nie chce wierzyć w moce paranormalne, nawet jeśli dowody silnie wskazywały na ich istnienie. Co dziwne, w dwóch z tych przypadków udowodnił, że miał rację, ponieważ były to albo wypadki (Ostrożnie z życzeniami), jak i wynik bezbłędnych badań (Kura mózgowa).
  • „Kowalski” jest słowiańskim (inaczej polskim) nazwiskiem - jest szczególnie powszechne wśród żydowskich imigrantów, co subtelnie sugeruje, że Kowalski może być Żydem.
  • Kowalski to także slangowe przezwisko dla kogoś, kto pilnie pracuje w tle i nigdy nie przypisuje sobie żadnych zasług - co miało miejsce przynajmniej w pierwszym filmie.
Advertisement