Bohaterowie Wiki
Advertisement

Zabójstwa - to rodzinny interes. Wszyscy się tego podejmujemy. Moi rodzice postrzegają mnie jako wyjątkową wizytówkę. Ale nie uważam, że powinienem spełniać ich oczekiwań.

—Killua Zoldyck

Killua Zoldyck jest jedną z głównych postaci w mandze i anime Hunter × Hunter. Jest środkowym dzieckiem rodziny Zoldycków i najlepszym przyjacielem Gona Freecssa, głównego bohatera serii.

W anime z 1999 roku, w japońskiej wersji językowej głosu użyczyła mu Kanako Mitsuhashi, a w wersji angielskiej Annika Odegard. Natomiast w anime z 2011 roku w japońskiej wersji językowej głosu użyczyła mu Mariya Ise, a w wersji angielskiej Cristina Valenzuela.

Charakterystyka

Wygląd

Killua ma sterczące srebrne włosy, bardzo bladą skórę i niebieskie oczy. Jego oczy zmieniają kształt w zależności od nastroju, w jakim się znajduje, zwężając się i zaostrzając, gdy przechodzi w tryb zabójcy. Killua jest dość szczupły na początku serii z powodu ciągłego treningu fizycznego i tortur, które przechodził, gdy był młody. Z biegiem czasu staje się bardziej umięśniony i stonowany. W adaptacji anime Nippon Animation kolor oczu Killuy zmienia się na zielony podczas OVA. Często można go również zobaczyć trzymającego zieloną deskorolkę (żółtą w serii z 2011).

Killua zazwyczaj nosi luźne ubrania, a jego główny strój składa się z długich rękawów i ciemnych koszul. Większość jego ubrań składa się z golfa. Killua ma na sobie długie, luźne szorty w mandze i w anime studia Madhouse, ale jego projekt z Nippon Animation skrócił je, aby sięgały ponad kolana. Killua nosi również fioletowe buty, zabarwione na brązowo i czarno w adaptacji Nippon Animation.

Jako dziecko włosy Killuy były dłuższe, prawie opadające do ramion. Miał na sobie bluzę z kapturem w jego charakterystycznym niebieskim kolorze, szare spodnie i buty.

Osobowość

Początkowo Killua jest przedstawiany jako postać podobna do Gona: zawadiacka, wesoła i pełna psotnych pomysłów. Jednak w przeciwieństwie do uprzejmego Gona, Killua może być dość nieuprzejmy i niemiły dla innych, głównie nieznajomych i starszych ludzi. Jest najbardziej znany ze słodyczy; uwielbia wszystko, co słodkie i wydał prawie 200 milionów jenów na przekąski, kiedy był na Niebiańskiej Arenie. Jego ulubioną przekąską jest czekolada, a konkretnie Czekoladowe Kulki.

Jest także jedną z najszybciej myślących postaci i często analizuje sytuację z wielką łatwością i dokładnością. Mimo młodego wieku sposób myślenia, wiedza i pragmatyzm czynią go niemal dorosłą postacią. Początkowo jest bardzo pewny swoich umiejętności, posuwając się nawet do kwestionowania zdolności Gona podczas Egzaminu na Łowcę i porównuje swoją siłę z innymi ludźmi. Z biegiem czasu jednak Killua stał się pokorniejszy i nie przechwalał się już swoimi umiejętnościami. Pomimo swojej zaawansowanej wiedzy i zrównoważonej natury, nie jest zbyt otwarty i bardzo się zawstydza, gdy Gon otwarcie nazywa go swoim najlepszym przyjacielem lub komplementuje go z powodu ich więzi.

Pomimo swojego przerażającego wychowania i morderczego treningu, którym poddała go jego rodzina, Killua zdołał pozostać ogólnie pozytywnym i nie wydaje się zbyt psychicznie dotknięty bólem, który zniósł, demonstrując szlachetną, czystą stronę samego siebie. Prezentując swoje umiejętności i zmieniając Nen w elektryczność, zarówno Netero, jak i Biscuit zauważyli, jak naprawdę tragiczne musiało być jego dzieciństwo, a ten pierwszy stwierdził, że to cud, iż Killua jest w stanie w ogóle się uśmiechać.

Jednak jego bezwzględność i umiejętność zabijania pokazują jego drugą stronę - śmiertelną, gwałtowną i żądną krwi. Ta strona zanika, gdy spędza więcej czasu z Gonem, chociaż nadal nie boi się grozić lub zabijać każdego, kto zaatakuje jego lub Gona. Twierdzi, że Gon był jego pierwszym przyjacielem i z biegiem czasu coraz bardziej przywiązuje się do niego. Killua często bardzo cierpi, próbując pomóc przyjaciołom bez ani jednej skargi. Stawia innych ponad sobą, nie martwiąc się o własne zdrowie, a nawet o swoje życie.

Do niedawna największą wadą Killuy był jego strach przed pozornie potężniejszymi od niego (jednym z nich był jego starszy brat, Illumi). Killua został wyszkolony przez swojego brata na zabójcę, aby był niezwykle ostrożny i angażował się w walkę tylko pod warunkiem, że zwycięstwo jest absolutnie pewne. Było to dla niego utrudnienie jako Łowcy, ponieważ Biscuit wielokrotnie stwierdzała, że zwycięstwo nigdy nie jest pewne i że w zależności od okoliczności dana osoba ma potencjał, aby pokonać silniejszego przeciwnika.

Killua szczególnie zmaga się z tymi ideologiami pojedynków w drugiej połowie serii, kiedy zaczyna napotykać silniejszych przeciwników. Nauki jego brata pozostały mocno zakorzenione w jego umyśle, do tego stopnia, że ​​Biscuit przepowiedziała, iż pewnego dnia Killua opuści Gona z tego powodu. W końcu musiał stawić czoła przepowiedni Biscuit, kiedy napotkał Chimerze Mrówki, podczas gdy Gon (który nie mógł wtedy użyć Nenu) był niedaleko i nie miał możliwości obrony. W ostatniej chwili Killua zdał sobie sprawę, że Illumi wbił mu igłę w mózg w czasie pierwszego Egzaminu na Łowcę. Ta igła była odpowiedzialna za zmuszenie Killuy do wycofania się i uwięzienia w jego strefie komfortu, gdy jakakolwiek sytuacja mogłaby potencjalnie zagrozić jego życiu. Po wyjęciu igły, Killua został uwolniony z tego ograniczenia i uzyskał pełną kontrolę nad swoją podświadomością, aby podjąć własną decyzję, czy uciec, czy nie, gdy zajdzie potrzeba walki z silniejszymi przeciwnikami.

Podczas wydarzeń w Greed Island, Killua okazał się bardzo podatny na hazard. Posunął się nawet do tego, że był gotów zaryzykować swoim życiem, by uzyskać dużą nagrodę w automacie do gry i wydaje się, że w jego oczach pojawia się intensywny hazard, który powoduje, że Biscuit uderza go w szyję, aby przestał.

W wyraźnym kontraście do swojego najlepszego przyjaciela Gona, Killua jest bardzo dojrzały zarówno w myśleniu, jak i emocjach, w których może kontrolować swój gniew i zachować racjonalność lepiej niż Gon, nawet w obliczu przerażającego doświadczenia, takiego jak śmierć Kite'a, podczas gdy Gon poddaje się swojej wściekłości i traci logiczne myślenie.

Ciekawostki

  • W oficjalnym databooku jego nazwisko jest również zapisane jako „Killua Zaoldyeck”.
  • Imię Killua prawdopodobnie pochodzi od angielskiego czasownika „kill”.
  • Jest nazywany przez swoją rodzinę „Kil” lub „Killu”. Jednak ani pracownicy Zoldycków, ani Gon i jego przyjaciele nie używają tego imienia.
  • Spośród czterech głównych bohaterów Killua jest najmłodszy; podczas pierwszej fazy egzaminu na Łowcę potwierdza, że ma prawie 12 lat, podobnie jak Gon. Urodziny Gona przypadają na 5 maja, a urodziny Killuy przypadają na 7 lipca, co czyni Killuę młodszym od Gona.
  • Spośród głównych bohaterów Killua jest jedyną osobą, która ma rodzeństwo.
  • Z czterech głównych bohaterów Killua jest jedynym, który nie zdał egzaminu na Łowcę.
  • Podaje się, że Killua jest o cztery centymetry (około jeden cal) wyższy od Gona, ale często widzi się, że są tego samego wzrostu.
Advertisement