x30px Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Nie jestem protagonistą powieści czy czegokolwiek... Jestem studentem college'u, który lubi czytać, jakiego możesz znaleźć gdziekolwiek. Ale... jeśli, czysto teoretycznie, miałbyś napisać powieść ze mną w roli głównej, to z pewnością byłaby...tragedia.

—Ken Kaneki

Ken Kaneki (金木 研, Kaneki Ken) jest głównym bohaterem mangi i anime Tokyo Ghoul i Tokyo Ghoul: re.

Dawniej był człowiekiem studiującym literaturę japońską na Uniwersytecie Kamii i prowadzącym normalne życie, jest wszystko się to zmieniło po tym, jak wszczepiono mu kakuhou Rize i stał się jednookim ghulem. Po dołączeniu do Anteiku jako kelner w niepełnym wymiarze godzin, uczy się, jak żyć jako ghul i stał się znany jako Przepaska (眼 帯, Gantai).

Po schwytaniu przez Drzewo Aogiri, był w stanie zaakceptować swoją stronę ghula, tworząc drużynę, której celem jest ochrona cennych dla niego osób i „wyrywanie” ludzi, którzy zagrażają miejscu, do którego należy. Z powodu wyraźnego wyglądu Kakuji CCG nadano mu przydomek Skolopendra (百足, Mukade).

Obecnie mieszka pod tożsamością Haise Sasaki (佐 々 木 琲 世, Sasaki Haise), jako Badacz Ghuli Rangi 1, służący jako mentor drużyny Quinx CCG i członek zespołu Mado. Jednak jego wspomnienia o przeszłości zostały utracone, przez co nie był świadomy swojego prawdziwego ja.

Linki zewnętrzne