Katniss Everdeen - główna bohaterka serii Igrzyska Śmierci. Jest córką państwa Everdeen: aptekarki oraz nieżyjącego już górnika, a także starszą siostrą Primrose Everdeen. Po śmierci ojca przejęła na swe barki wyżywienie rodziny i nielegalnie polując, nauczyła się doskonale strzelać z łuku.

W jej rolę wcieliła się Jennifer Lawrence która zagrała także Mystique w serii X-Men

Biografia

Osobowość

Katniss ma silny instynkt przetrwania z powodu swojej trudnej przeszłości. Jest nieco aspołeczna z powodu emocjonalnego napięcia na ciężkie życie. Choć może wydawać się chłodna, ma wrażliwą stronę którą pokazuje tylko przy rodzinie. Posiada naturalny instynkt macierzyński, co pokazuje podczas opieki nad Prim i Rue. Jest nieśmiała przed kamerami i najlepiej czuje się w samotności.

Katniss ma w zwyczaju obgryzać paznokcie, kiedy jest zdenerwowana lub niespokojna i musi powstrzymywać się od tego gdy jest w towarzystwie. Po zwyciężeniu igrzysk nie mogła wymyślić dobrego powodu do zerwania z nałogiem.

Jest bardzo silna, uparta i zdeterminowana. Najpierw reaguje, a później zadaje pytania. Zrobi wszystko by przetrwać. Ten niezależny charakter najbardziej pokazała w Dystrykcie Trzynastym, gdzie w dużej mierze robiła to, co chciała, ignorując rozpiskę dnia. Musiała poddać się dyscyplinie szkolenia wojskowego w celu udowodnienia, że może zostać dodana do walki, a jej niechęć do słuchania rozkazów była postrzegana jako największa słabość.

Ciekawostki

  • Katniss to roślina z rodzaju Sagittaria, która po łacinie oznacza łucznika.

Galeria