Bohaterowie Wiki
Advertisement

Jestem najlepszą złodziejką, a nie najsłynniejszą. Bardzo bym chciała aby tak zostało.

—Kasumi Goto

Kasumi Goto jest jedną z postaci w trylogii Mass Effect. Jest młodą Japonką, która uważana jest za „najlepszego złodzieja we wszechświecie” i z pewnością spełnia tę teorię, będąc w stanie ukraść wiele różnych rzeczy bez kryminalnej przeszłości. Bardzo niewiele osób kiedykolwiek o niej słyszało, a mniej osób może twierdzić, że widziało ją osobiście. Jest jednym z dwóch członków drużyny w Mass Effect 2 dostępnych tylko poprzez DLC, drugim jest Zaeed Massani.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Kym Hoy, a w wersji polskiej Barbara Kałużna.

Osobowość

Kasumi ma bardzo wysokie mniemanie o sobie, będąc w pełni świadoma swoich wyjątkowych, złodziejskich umiejętności; zapytana przez Sheparda, czy otwarcie dobrze zabezpieczonego skarbca Hocka będzie problemem, po prostu odpowiada mu, żeby jej nie obrażał. Zgodnie z jej twierdzeniami Kasumi jest wyjątkowo inteligentna, jest w stanie wydedukować wszystkie kroki, aby zdjąć obronę skarbca w zaledwie kilka sekund. Jest bardzo ostrożna i rozważna, używając hasła i reklamy, aby skontaktować się z Shepardem zamiast spotkać się z nim osobiście, aby upewnić się, że nie była to pułapka. Jak sama to ujęła, jest najlepszą złodziejką w galaktyce, a nie najsławniejszą, i bardzo chce, żeby tak pozostało.

Pomimo swojego statusu złodzieja, Kasumi okazuje się mieć dobre serce; uratowała utalentowane dziecko od handlarzy niewolnikami, którzy planowali sprzedać ją na Omedze, za co Kasumi otrzymała w zamian piękny obraz. Potrafi także okazywać szacunek swoim wrogom, wymieniając wiele rzeczy, które podziwia w stosunku do Donovana Hocka, pomimo faktu, że ten zabił jej partnera i kochanka, jednak bardzo się złości, kiedy on o nim źle mówi. Podziwia także salariańskie Widmo Jonduma Bau, pomimo tego, że ten próbuje ją aresztować, mówiąc, że galaktyka potrzebuje więcej takich Widm, jak on, a nawet pomaga mu powstrzymać zindoktrynowanego, hanarskiego dyplomatę przed zniszczeniem całego jego gatunku, być może kosztem własnego życia.

Będąc wieczną optymistką, Kasumi zawsze zakłada, że ​​sytuacja mogłaby być gorsza np. kiedy na wraku Żniwiarza wypełnionym zombie odczuwa ulgę, że nie jest pełen szczurów. Przeraża ją jednak myśl o dzieciach na których przeprowadzano eksperymenty w kompleksie, w którym Jack była kiedyś przetrzymywana. Ma także swoją sentymentalną stronę, o czym świadczy jej chęć zachowania grayboxu Keijiego, pomimo niebezpieczeństwa, w jakie mogłaby się wpakować. Jej sentymentalność pokazuje także fakt, że w pewnym momencie zostawiała czerwone róże w miejscach kradzieży, nie zdając sobie sprawy, jakie to było głupie i nieproduktywne, dopóki nie poznała Keijiego.

Advertisement