FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!

Carol Danvers znana też jako Kapitan Marvel to bohaterka z Marvel Cinematic Universe.

W jej rolę wcieliła się Brie Larson, która zagrała także Mason Weaver w filmie Kong Wyspa Czaski.

Biografia

Osobowość

Carol Danvers jest niezwykle upartą i zbuntowaną osobą. Ze względu na to, że całe życie mówiono jej, co ma robić lub jakie są jej granice, ma ona tendencję do lekkomyślnego działania, co często skutkuje wypadkami. Będąc wielokrotnie niedocenianą z powodu bycia kobietą, Danvers nigdy nie rezygnuje z wyzwania. Ma w szczególności bezczelne i nietypowe poczucie humoru. Carol jest jednak bardzo zdeterminowaną osobą i ilekroć denerwuje się, gdy czegoś się jej się nie uda zrobić, to zawsze wstaje i próbuje ponownie.

Choć śmiała i dumna, Carol ma serce bohatera i jest lojalnym przyjacielem ludzi, którzy są dla niej najdrożsi. Regularnie walczy o obronie słabszych, a od dwudziestu trzech lat działa jako kosmiczny Dobry Samarytanin, oferując w całym wszechświecie swoją pomoc wszystkim planetom, które potrzebują bohatera. Dzięki czystej sile woli pokonała Najwyższą Inteligencję i była gotowa podjąć się samego Thanosa, by pomścić swoich przyjaciół. Być może ze względu na własne bezczelne zachowanie Carol wydaje się łatwiej nawiązywać kontakt z dziećmi niż większością innych dorosłych, odgrywając rolę honorowej ciotki młodej Moniki Rambeau i szybko nawiązując kontakt z córką Talosa, oraz szesnastoletnim Peterem Parkerem.

Po porwaniu przez Kree, by stać się ich żołnierzem, Carol została całkowicie indoktrynowana w naukach Imperium Kree, mocno wierząc, że należy do szlachetnych wojowników, a Skrullowie są plagą zła. Jako „Vers” była wyraźnie bardziej stoicka, z powodu nalegań jej przewodników, że jej emocje ją osłabiają. Mimo że straciła pamięć z powodu Kree, niektóre cechy Carol pozostały, w szczególności jej skłonność do wyprowadzania z siebie swojej impulsywnej natury i niezdolność do porzucenia silnego przekonania. Po odzyskaniu wspomnień, Danvers stała się bardziej przyjazna, choć w poważniejszych sytuacjach powraca do bardziej stoickiego zachowania, ze względu na swoje doświadczenia wojskowe.

Kiedy wróciła na Ziemię i całkowicie wyzdrowiała z amnezji, Danvers poczuła zarówno winę za swoje działania przeciwko Skrullom, jak i gniew wobec Kree, wierząc, że musi naprawić zło, które popełniła, i przeciwstawić się swoim ciemiężcom. Mimo wszystko, Carol zachowała pewien szacunek dla Yon-Rogga, ponieważ postanowiła go nie zabijać i zamiast tego odesłała go z powrotem na Halę z ostrzeżeniem, że zamierza ujawnić prawdę o manipulacyjnym imperium Kree.

Pewność siebie Danversa została wstrząśnięta po Pstryknięciu i jej arogancja zaczęła ustępować na rzecz desperacji, aby jakoś to naprawić. Zimno lekceważyła ostrzeżenia i uwagi pozostałych bohaterów. Świadoma swojego poziomu mocy w stosunku do innych, Danvers próbowała pracować sama, zamiast integrować się z zespołem. Mimo to uważała, że Ziemia była w dobrych rękach, broniona przez Avengers. Kiedy Pstryknięcie zostało w końcu odwrócone, Danvers pokazała swoją jaśniejszą i bardziej przyjazną stronę. Podczas Bitwy o Ziemię zaufała swoim kolegom z drużyny i otwarcie przyjęła pomoc, gdy jej potrzebowała, nawet od ludzi, których ledwo znała, ponieważ wszyscy byli zjednoczeni w tej samej sprawie. Zdecydowała się zostać na pogrzebie Iron Mana z szacunku dla poległego Avengera.

Ciekawostki