Bohaterowie Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Za kogo ty mnie masz, do cholery?!

—Główny cytat Kaminy.

Kamina jest jednym z głównych bohaterów w anime Tengen Toppa Gurren Lagann. Wraz z Simonem pochodzi z wioski Jeeha i jest założycielem Brygady Gurren (później Brygady Dai-Gurren). Motywuje Simona przemówieniami i determinacją, by spróbować zrobić z niego bohatera. Swoją gorącą postawą przyjmuje wszystko i wszystkich. Podczas pierwszej historii Kamina zginął w bitwie z rąk jednego z Czterech Najwyższych Generałów Zwierzoludzi, Tymilpha.

Mimo tragicznego końca Kamina nadal odgrywa ważną rolę w życiu reszty bohaterów, przede wszystkim dla Simona, dla którego jest duchową motywacją do dalszej walki. W końcu duchowi, determinacji i motywacji Kaminy udało się zmienić Simona w wielkiego bohatera, przywódcę i zbawcę ludzkości, jakim jest dzisiaj, tym samym spełniając swoje marzenie o zmotywowaniu Simona do wiary w siebie.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Katsuyuki Konishi, a w wersji angielskiej Kyle Hebert.

Charakterystyka

Wygląd

Kamina jest wysoki, dobrze zbudowany i szczyci się tym, że jest „męski i twardy”. Ma krótkie, niebieskie, sterczące włosy i często nosi swoje charakterystyczne czerwone okulary przeciwsłoneczne, które zakrywają jego czerwone oczy. Jego skóra jest opalona, a na obu ramionach ma niebieskie tatuaże, które sięgają do górnej części pleców. Przez większość czasu trzyma przy sobie swój miecz, symbol buntu.

Osobowość

Na pierwszy rzut oka Kamina jest hałaśliwy, porywczy i arogancki. Domaga się uznania i wydaje się być żądny wielkości, co ilustruje jego tendencja do nazywania siebie „Wielkim Kaminą” i jego charakterystyczny slogan: „Za kogo ty mnie masz, do cholery?!”. Jest niezrażonym idealistą, często popadającym w ignorancję; Yoko określiła go jako „człowieka o nieograniczonej głupocie”. Kamina też jest bardzo zboczony, deklarując, że chęć wpatrywania się w piękne kobiety to definicja mężczyzny.

Jednak Kamina jest również niezwykle zdeterminowany i nigdy nie pozwala, by cokolwiek go długo powstrzymywało. Nawet odkrycie, że jego ojciec nie żyje, sprawiło, że poczuł się uroczyście przez noc lub dwie (przynajmniej widocznie). Poświęca się także obronie i wspieraniu swoich przyjaciół i bliskich, walcząc z całych sił, aby ich chronić. Jest też bardzo charyzmatyczny w ogniu walki, potrafi zainspirować nawet nieśmiałego Simona do dokonania wielkich wyczynów i niemal samodzielnie położył podwaliny pod Brygadę Dai-Gurren.

Pomimo jego często bezczelnych i praktycznie szalonych działań, Kamina jest dość wnikliwy, ponieważ jego bombardowanie i pozornie ślepa pewność siebie zwykle maskują jego prawdziwą inteligencję podczas planowania i walki. Nawet osobiście przyznaje, że jego brawura i nieustraszoność to głównie narzędzie, którego używa do ukrywania własnych zmartwień i wspierania innych, i że uważa, że ​​ludzie tacy jak Simon są prawdziwymi bohaterami. Stwierdził, że jego pęd w wojnie ze Zwierzoludźmi nie został zapoczątkowany dla osobistej chwały lub zemsty, ale z chęci zapewnienia przyszłym pokoleniom świata bez strachu. Pomimo swoich często głupich działań, ma pewien poziom zdrowego rozsądku, wskazując, że ucieczka przed Dai-Gunzanem wystawiłaby ich szeroko na atak. Wszystko to potwierdza, że ​​Kamina ma znacznie bardziej skomplikowaną osobowość, niż sugerowałoby to jego zachowanie jakie okazuje zazwyczaj.

Ciekawostki

  • Hasło Kaminy: „Za kogo ty mnie masz, do cholery?!” (Ore wo dare da to omotte yagaru?/俺 を 誰 と 思 っ て や が る?) zostało powiedziane przez wielu bohaterów serii. Simon był pierwszym, który zaczął to mówić, następnie Kittan i ostatecznie każdy pojedynczy bohater obecny podczas ostatniej bitwy.
  • Pierwsze 8 odcinków jest zatytułowanych frazą, którą Kamina wypowiada w odcinku, używając czcionki, która wygląda jak rzeźba. Opowiada o podglądzie odcinków od 2 do 7.
  • Pomimo śmierci w 8 odcinku Kamina jest wspominany (bezpośrednio lub pośrednio) w prawie każdym odcinku Gurren Lagann.
  • Ze wszystkich postaci z Gurren Lagann Kamina jest zdecydowanie najpopularniejszy, nawet po swojej śmierci.
Advertisement