Kallen Kōzuki jest jedną z głównych postaci w anime Code Geass. Jest studentką Akademii Ashford i członkinią japońskiego ruchu oporu, nazwanych później Czarnymi Rycerzami. Jest oficjalnie znana jako Kallen Stadtfeld i nosi takie imię w szkole, ale woli swoje ojczyste nazwisko.

Charakterystyka

Wygląd

Kallen to młoda kobieta o szczupłej, ale silnej budowie i jasnej karnacji. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to jej duże niebieskie oczy i rude włosy, które ma uczesane w szkole, ale poprawia je na bardziej szpiczaste podczas walki lub kiedy jest sama. Ma średnią wysokość, jest nieco wyższa niż C.C.

W szkole Kallen ma na sobie damski mundurek szkolny. Podczas ważnych spotkań lub krótkiego pobytu jako więzień nosiła żółtą (lub niebieską), modną i elegancką sukienkę.

Osobowość

Kallen jest zdeterminowaną, lojalną i odważną osobą o silnej woli, która może być również dość porywcza, silna i nieco impulsywna. Mimo swojej twardej postawy Kallen jest właściwie bardzo wrażliwa, współczująca i naprawdę łagodna, jednak po śmierci brata nie pokazuje już więcej tej strony. Śmierć jej brata wpłynęła również na jej relacje z rodzicami, choć z czasem Kallen zaczyna odnawiać swoje relacje z matką i podobnie jak jej brat staje się jednym z powodów, dla których Kallen chce wyzwolić Japonię. Jej relacje z ojcem, zarówno przed, jak i po przejęciu Brytanii przez Japonię, nigdy nie zostały rozwinięte, chociaż określiła go mianem „taty”, co sugeruje, że ich związek jest (a przynajmniej był) prawdopodobnie pozytywny.

Będąc Japonką i Brytyjką, Kallen wiodła całkiem normalne życie. Jednak odmówiła pełnego przyjęcia swojej brytyjskiej strony, ponieważ oznaczałoby to porzucenie japońskich przyjaciół, ludzi i siebie; co czyni ją jedną z niewielu bezinteresownych postaci w całej serii. Wielokrotnie na początku serii twierdziła, że ​​nienawidzi Brytyjczyków, choć była to wyraźna przesada, ponieważ Kallen wielokrotnie dba o brytyjskich cywilów, czego najlepszym przykładem jest jej widoczna troska o Radę Studentów podczas Incydentu z jeziorem Kawaguchi. Jej charakter postaci można streścić w następujący sposób: z emocjonalnej, nieco uprzedzonej, nieufnej dziewczyny w tandetnym buncie, staje się pewną siebie, zdolną wojowniczką o znacznie silniejszym poczuciu sprawiedliwości i moralności, gotową odłożyć na bok swoje uczucia i interesy, aby chronić tych, których kocha i na których jej zależy.

W Akademii Ashford Kallen była zmuszona ukryć swoją tożsamość, aby uniknąć podejrzeń, co spowodowało zmianę fryzury i prawdziwej osobowości. Podczas gdy zwykle Kallen jest silna, pewna siebie, rozmyślna i faworyzująca Japończyków, w szkole jest delikatną, wycofaną dziewczyną, która nie odzywa się zbyt często (złą rzeczą było ukrywanie jej rekreacyjnej działalności jako Czarny Rycerz). Mimo to została przywitana czule w Radzie Studentów, co staje się znaczącym czynnikiem w rozwoju jej postaci. Jednak gdy czuła się podejrzana, Kallen często przygotowywała nóż, który chowa w małym różowym woreczku, pokazując, co zrobi, aby zachować swoją tożsamość w tajemnicy. Po ostatecznej zmianie systemu politycznego Brytanii i uzyskaniu wolności dla Japonii dzięki Zero i jego najbliższym sprzymierzeńcom, Kallen zaczyna pokazywać swoją prawdziwą zadziorną naturę w szkole, wciąż będąc członkinią Czarnych Rycerzy.

W bitwie Kallen jest agresywna (może to wynikać z faktu, że jej broń ma głównie bliski zasięg), często jest bezwzględna i bardzo oportunistyczna. Jej kryptonim, Q-1, jest skróconą wersją „Królowej” na szachownicy, najsilniejszym pionkiem w szachach. Jest bardzo pewna swoich zdolności pilotażowych, a także własnych umiejętności i słusznie - jej Guren zniszczył większość sił Cornelii podczas Bitwy o Naritę, a nawet w późniejszych bitwach może nawet pokonać dwóch potężnych Rycerzy Rundy. Jednak pomimo tego, że jest jedną z najlepszych pilotek w serii, jeśli nie najlepszą, nie jest niezniszczalna; jak pokazuje jej ostateczne schwytanie w drugim sezonie.

Ciekawostki

  • Jej japońskie nazwisko Kōzuki (紅月) oznacza po „Czerwony Księżyc”.
  • Kallen (nazwa amerykańska) oznacza „czysty ”. „Karen ”(nazwa japońska) oznacza„ カ レ ン ・ シ ュ タ ッ ト フ ィ ー ル ド ”, co oznacza„ piękny jak kwiat lotosu”.
  • Pluszak Kallen nazywa się „Tabatacchi”.
  • W ocenie Leloucha dotyczącej głównych członków Czarnych Rycerzy Kallen ma najwyższą lojalność ze 100 na 100.
  • „Q-1”, kryptonim nadany Kallen przez Zero, odnosi się do królowej, najpotężniejszego elementu w szachach. Odpowiednim imieniem jako Kallen jest As Czarnych Rycerzy, co odnosi się do niego jak jego najbliższej sojuszniczki, nie licząc C.C.

Galeria

!Kallen10 zpsf5cc7db4.png original.jpg