Do szablonu +18.png
Uwaga!

Zobaczmy, z czego jesteś zrobiony.

—Kabal w Mortal Kombat (2011)

Proponuję najpierw strzelać, później zadawać pytania.

—Kabal do Strykera, po zobaczeniu Reptile'a w Mortal Kombat (2011)

Zaczynam czuć się jak dawniej. Tylko szybciej.

—Kabal po pokonaniu Sheevy

Kabal jest jedną z postaci z serii Mortal Kombat. Początkowo był on złoczyńcą, jednak później stał się bohaterem.

Biografia

Oryginalna oś czasu

Mortal Kombat 3

Kabal był członkiem klanu Czarnego Smoka aż do inwazji Shao Kahna na Ziemię. Jego dusza została oszczędzona i odkrył, że był jednym z wybranych wojowników. Kabal został zaatakowany przez jeden z oddziałów eksterminacyjnych Kahna i poważnie okaleczony, przeżywając jedynie poprzez sztuczne respiratory. Wciąż miał nieprzerwaną wolę walki i porzucił życie przestępcy, przysięgając, że stanie po sile dobra.

Pomiędzy MK3 i MKDA

Kabal walczył i został poważnie ranny przez Mavado, który był wiodącym członkiem Czerwonego Smoka, który próbował zniszczyć Czarnego Smoka. Wziął również miecze Kabala jako trofea.

Mortal Kombat: Deception

Havik znalazł Kabala na krawędzi śmierci i uratował go, w zamian za sprowadzenie Czarnego Smoka jako siły chaosu i anarchii. Pomimo przysięgi, że porzuci zbrodnię, Kabal zrobił dokładnie to, o co poprosił Havik, trenował z nim przez kilka lat i wrócił na Ziemię, by odzyskać swoje miecze od Mavado.

Następnie zaczął szukać nowych rekrutów i ostatecznie znalazł Kirę i Kobrę. Kabal i jego rekruci towarzyszyli Havikowi w Pozaświatach, Kabal potajemnie chciał przetestować parę rekrutów, a następnie przetestował ich postępy w walce z Królem Smoków.

Mortal Kombat: Armageddon

Kabal spotkał Tavena w świątyni Argusa po tym, jak półbóg pokonał Kobrę i większość innych członków Czarnego Smoka. Kabal zaproponował mu miejsce w klanie, ale ten odrzucił ofertę i został pokonany przez Tavena.

Na koniec pokonał Blaze'a nasycając swoje miecze wielką mocą. Kabal wezwał Mavado do bitwy i łatwo go obezwładnił, powodując, że wykonał Hara-kiri. Trzymał głowę Mavado za znak wyższości Czarnego Smoka.

Obecna oś czasu

Mortal Kombat (2011)

Mortal Kombat X

Mortal Kombat 11

Linki zewnętrzne