Jun Kazama jest postacią z serii Tekken. Jest matką Jina Kazamy i byłą żoną Kazuyi Mishimy. Po Tekkenie 2, Jun pojawia się tylko w retrospekcjach w kolejnych odsłonach serii (wraz z duchowym pojawieniem się Tekkenie 4).

Jun jest grywalną postacią w dwóch niekanonicznych grach Tekken Tag Tournament, a także pełni rolę finałowego bossa w swojej formie alter ego (zwanej po prostu „Unknown”).

Charakterystyka

Wygląd

Jest jedną z najwyższych kobiet w serii Tekken o jasnej karnacji i przeciętnej budowie. Ma czarne włosy do ramion i brązowe oczy. Zazwyczaj ma na sobie czarno-białe ubrania.

Osobowość

Niewiele wiadomo o osobowości Jun, oprócz kilku wskazówek, które inne postacie w serii zasugerowały; na przykład Kazuya opisuje ją jako „tajemniczą” w swoim prologu Tekkena 6. Jun wydaje się ucieleśniać spokój i czystość i wykazano, że ma pokojową i kochającą zwierzęta naturę. Jest to widoczne w jej misji uratowania Kazuyi przed zepsuciem ze strony diabła w Tekkenie 2, chęci uratowania chronionych, leśnych zwierząt (co pokazano w jej zakończeniach w Tekkenie 2 i Tekken Tag Tournament 2) oraz jej zdolności do tłumienia Genów Diabła (w trakcie jej zakończenia w Tekken Tag Tournament, a także w specjalnej zwycięskiej pozie z Devil Jinem w Tekken Tag Tournament 2).

Jej dokładny związek z Kazuyą jest bardzo nieznany. Jun postanowiła uratować go przed posiadaniem Diabła, ale wewnętrzny konflikt w Kazuyi był głównym powodem, dla którego został pokonany i najwyraźniej zabity przez Heihachiego pod koniec 2 Turnieju Króla Żelaznej Pięści. Potwierdza to jednak, że ​​obecność Jun sprawiła, iż mroczniejsza natura Kazuyi była trzymana na dystans od niego.

Jun bardzo głęboko kochała swojego syna, Jina Kazamę. Wychowawszy Jina jako samotny rodzic w odosobnieniu na pustyni od jego narodzin, oboje mieli bardzo bliską i silną więź. Żarliwie walczyła z Diabłem, gdy zjawa próbowała przejąć Jina, podczas gdy Jun była w ciąży z Jinem i poprosiła go, by szukał schronienia u Heihachiego Mishimy, gdyby coś jej się stało. Uczyła także Jina tradycyjnych sztuk walki w stylu Kazama.

Nawet pomimo tego, że ta dwójka nadal nie jest razem, Jun nadal ma silny wpływ na życie syna i wydaje się, że nadal go prowadzi, nawet po tak długiej nieobecności. To jej objawienie/wizja powstrzymuje Jina przed zabiciem Heihachiego, a powodem, dla którego Jin próbował zabić Ogre'a, było to, że wierzył, iż bóg walki zamordował jego matkę. Mimo upływu czasu od wydarzeń z Tekkena 6, Jin stwierdza, że ​​bardzo tęskni za matką i nie chce, by znów była u jego boku. Po zakończeniu Tekken Tag Tournament 2, Jin jest zaskoczony, gdy jego matka przemieniła się w Unknown po tym, jak ją pokonał. Gdy znika z ramion Jina, przekształca się w swoje alter-ego i odlatuje na orbitę, maniakalnie krzycząc z powodu utraty swojej ukochanej matki. Pojawienie się Jun obejmującej zrozpaczonego Jina w kosmosie, pozornie odwracaj jego transformację.

Jeśli oboje walczą razem w Tekken Tag Tournament 2, Jun wyraża żal i rozczarowanie w stosunku do Jina (najprawdopodobniej z powodu jego okrutnych działań w Tekkenie 6), pytając go, czy zapomniał jej nauk. Jednak w specjalnej zwycięskiej pozie oboje mijają się, po czym się zatrzymają, a po chwili wahania patrzą na siebie i uśmiechną się do siebie. To pokazuje, że chociaż między nimi może być napięcie, mimo to cieszą się, że widzą się po tak długim czasie.

Ciekawostki

  • Istnieją spekulacje na temat tego, czy intymne spotkanie Kazuyi i Jun było zgodne, czy też ich spotkanie było po prostu aktem losu.
  • Jun chce „uratować” Kazuyę na różne sposoby, niezależnie od tego, ile razy jej się to nie udaje.
  • Oficjalny artbook z edycji kolekcjonerskiej Tekkena 6 ujawniła, że Unknown pierwotnie miała być siostrą Jun, ale pomysł został odrzucony jako główny element historii, gdy Tekken Tag Tournament stało się niekanoniczne.
  • Ogre ma pewne ruchy Jun, takie jak „Windmill Kick”.
  • Jun ma możliwość „stłumienia” genu diabła w jej synu, Jinie, jednym dotknięciem (jak widać w jej zakończeniu Tekken Tag Tournament). Asuka Kazama, o której wiadomo, że jest z nią spokrewniona, również ma tę samą zdolność, ale jeszcze nie zdaje sobie sprawy.
  • Jun może również używać mocy telekinetycznych np. na diabelskiej formie jej syna, jak pokazano w jej specjalnej zwycięskiej pozie z nim w Tekken Tag Tournament 2.
  • Jun ma 170 cm wzrostu, co czyni ją drugą najwyższą wojowniczką w Tekkenie.
  • W Tekken 5: Dark Resurrection włosy Asuki można dostosować do wyglądu Jun.
  • Tytuł „Wybranki” Jun uczynił ją wyjątkową nawet wśród innych członków rodziny Kazama, jak stwierdzono w jej profilu w Tekkenie 2.
  • Jun miała 41 lat podczas Tekkena 3, a 43 w czasie Tekkena 4, 5 i 6, gdyby pojawiła się w tych grach, co czyni ją prawdopodobnie najstarszą grywalną postacią ludzką w serii Tekken;
  • W trybie scenariuszowym Tekkena 6 Alisa oświadczyła, że ​​rodzeństwo Jun otworzyło dojo „Kazama-Style Traditional Martial Arts” w poziomie z Asuką. Nie jest jednak jasne i nieznane, co miała na myśli.