FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!
Są chwile, kiedy dżentelmen musi być odważny i walczyć, nawet gdy jego przeciwnik jest większy niż on i wie, że przegra!

—Jonathan Joestar

Jonathan Joestar, znany też jako Jojo, jest głównym bohaterem JoJo's Bizarre Adventure: Phantom Blood. Był synem angielskiego szlachcica George'a Joestara I. Jonathan był uczciwym, życzliwym i pozytywnym człowiekiem, którego życie stało się pełne tragedii po spotkaniu z Dio Brando.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Kazuyuki Okitsu, a w wersji angielskiej Johnny Yong Bosch, znany też jako Ichigo Kurosaki z Bleacha.

Charakterystyka

Wygląd

Dzieciństwo

Zgodnie z normami epoki wiktoriańskiej strój Jonathana z dzieciństwa składał się z kurtki, białej koszuli, bryczesów i długich skarpet z czarnymi butami. Jako szlachcic nosił krawat ze wstążką i kamizelkę jak u ojca.

Starsze lata

Jonathan nosił dłuższe spodnie i miał tendencję do podwinięcia rękawów płaszcza. Podczas uniwersyteckich meczów rugby nosił także mundur w paski. Kiedy wyruszył do Ogre Street, by znaleźć lekarstwo na chorobę ojca, założył czapkę i długi płaszcz. Podczas podróży do Windknight jego strój był mieszanką stroju formalnego i przypominającego detektywa. W drugiej połowie historii nosił ściśle przylegający podkoszulek z zakrytymi rękawami. W anime te rękawy są przekształcane w naramienniki.

Osobowość

W dzieciństwie Jonathan był dumny i psotny, ale łagodny. Mimo że aspirował już do bycia „prawdziwym dżentelmenem”, Jonathanowi brakowało manier i przeważnie zachowywał się jak normalne dziecko. Jego matka umarła, zanim ją zapamiętał, a jego koledzy i chłopcy, którzy odrzucali go z powodu jego statusu, sprawiło, że Jonathan był dość samotną osobą. Podczas gdy na początku Jonathan nie miał swojej przyszłej siły woli, Dio nieświadomie stał się katalizatorem jego rozwoju, popychając go do krawędzi i poniżając jego ówczesną dziewczynę Erinę Pendleton. Miał jednak uprzejmość i odwagę, by natychmiast rzucić się na ratunek Erinii przeciwko dwóm większym łobuzom, mimo że nie mógł się z nimi równać.

Przede wszystkim Jonathan stara się zostać „prawdziwym dżentelmenem”. Nosi swoje nazwisko Joestar z dumą, nigdy nie zdradzając ustanowionego dla siebie kodeksu postępowania i będzie traktował każdego człowieka z szacunkiem, chyba że okaże się on zły. Jonathan ma także silną siłę wewnętrzną i chęć stawienia czoła konfliktom, które Dio nazywa „mocą wybuchową”. Ten popęd, napędzany jego sympatią do przyjaciół i bliskich, pozwolił mu przezwyciężyć najgorsze sytuacje, w szczególności uratować żonę Erinę, gdy ich łódź została opanowana przez zombie, a on został śmiertelnie zraniony w gardło. Jonathan walczy o to, w co wierzy, a kiedy raz się w coś zaangażuje, nie cofnie się, dopóki czyn się nie wypełni.

Jako dżentelmen Jonathan jest także miły i pozytywny. Jonathan ma sposób myślenia, w którym próbuje wyobrazić sobie konsekwencje swoich działań dla innych ludzi, nawet jeśli wydają się wrogami. Jest łagodny, współczujący i odczuwa ból, nawet gdy pokonuje zombie. Pomimo swoich umiejętności w walce nigdy nie skrzywdzi poważnie osoby bez ważnego powodu. Nawet po tym, co zrobił Dio, Jonathan wciąż uważa go za swojego brata i roni łzy z jego powodu. Jego uprzejmość, a także umysłowe męstwo i umiejętność wytrzymania strachu i bólu to główny powód, dla którego Speedwagon postanawia pomóc mu w podróży. W ciągu swojego życia Jonathan zawsze miał impuls, by ratować innych, poczynając od Eriny, a kończąc na myśli o pobliskim dziecku, mimo śmiertelnego ataku Dio.

Jednak Jonathan może poczuć sprawiedliwą furię wobec swoich wrogów i będzie prowadził sprawiedliwość, pokonując ich. Przyznał, że jego powodem do walki z Dio nie był obowiązek ocalenia świata, ale zemsta za bliskich, których Dio zabił. Co więcej, nie ma litości dla naprawdę nikczemnych osób, których nie zna, takich jak Doobie.

Swoją odwagą i duchem Jonathan ustanawia dziedzictwo jako pierwszy JoJo z serii.

Zafascynowany Kamienną Maską, Jonathan próbował ją zbadać, a nawet podążył ścieżką archeologii. Jednak nie myśląc o nikim, Jonathan sam nie odkrył swojego prawdziwego celu.