FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Johnny Cage jest hollywoodzką gwiazdą filmową i jedną z głównych postaci w serii Mortal Kombat.

Charakterystyka

Wygląd

Johnny Cage jest przedstawiany jako typowa amerykańska gwiazda kina akcji; odsłonięte, umięśnione ciało ze spodniami karate i charakterystycznymi okularami przeciwsłonecznymi. Na samym początku jego ubrania były wzorowane bezpośrednio na postaci Jeana-Claude'a Van Damme'a w Bloodsport, składające się z czarnych szortów z czerwoną szarfą i czarnych butów. Od MK2 do MK4 jest przedstawiony w czarnych spodniach z niebieskimi akcentami.

W Deadly Alliance jego projekt staje się wariacją jego pierwszego, znajomego wyglądu, odzyskując czarne szorty, ale z emblematem Cage i niebieskim paskiem związanym w talii. Chodzi boso z przywiązanymi bandażami. Co ciekawe, przefarbował włosy na blond.

W Mortal Kombat (2011) ma podobny strój co w MK2, ale z niewielkimi zmianami: cały czas nosi okulary przeciwsłoneczne, na piersi ma wytatuowane własne imię, ma bandaże na rękach i dłoniach, spodnie z niebieskimi akcentami, a na pasku znajduje się jego nazwisko.

W MKX, 20 lat przed głównymi wydarzeniami w grze, nosi kamizelkę wojskową i spodnie. Jego domyślna postać ma krótką bluzę z kapturem i szaro-niebieską koszulę, która częściowo zakrywa jego tatuaż na piersi. Ma również bandaże owinięte na nadgarstkach i czarne rękawiczki bez palców.

Osobowość

Johnny Cage okazuje się być arogancką, zarozumiałą i egoistyczną gwiazdą kina akcji ze sporym poczuciem humoru, która lubi być w centrum uwagi. Z tego powodu wielu początkowo uważa Cage'a za irytującą osobę. Ego Cage'a nie zna granic, ponieważ bez szacunku przywitał Raidena i Liu Kanga. Jego arogancja jest tak wielka, że ​​nie chciał uwierzyć w złowrogie i nadprzyrodzone elementy występujące podczas turnieju i pomyślał, że to kolejny turniej walki, który może pomóc mu w osiągnięciu dalszych celów. Mimo to Cage jest również bardzo zdeterminowany i ambitny, chociaż jego cele były początkowo samolubne, ponieważ dołączył do pierwszego turnieju Mortal Kombat, aby udowodnić krytykom filmowym, że jego niesamowite umiejętności są prawdziwe, a nie są tylko wyczynami kaskaderskimi.

Jednak Cage pokazuje swoją prawdziwą, heroiczną i bezinteresowną naturę, kiedy uratował Sonyę Blade przed zabiciem z ręki Kano. W końcu zdał sobie sprawę z prawdziwej natury turnieju Mortal Kombat i dołączył do Raidena, Liu Kanga, Sonyi i reszty bohaterów w ich dążeniu do ochrony Ziemskiego Wymiaru przed takimi ludźmi jak Shang Tsung i Shao Kahn. Ponadto jego poczucie humoru często łagodzi ogólnie mroczny ton całej serii.

Jednak wraz z wiekiem, z powodu wielu wstrząsających i tragicznych wydarzeń, jakie przeżył w MK9, Johnny stał się bardziej dojrzały i mądrzejszy, stając się wspaniałym ojcem, skupiającym się przede wszystkim na wychowaniu swojej córki Cassie, jednocześnie zwracając bezczelne uwagi zarówno swoim przyjaciołom, jak i wrogom. Naprawdę kocha rodzinę, którą posiadał, ponieważ po ich rozwodzie pojednał się z Sonyą i okazuje się, że jest dumny ze swojej córki za jej dzielne wysiłki i osiągnięcia. Podczas wydarzeń w Mortal Kombat 11 Johnny okazuje nawet pogardę dla swojego młodszego ja za jego irytujące zachowanie podczas przebywania z nim osobiście (tak by wyglądał obecny Johnny, gdyby nie wydarzenia mające miejsce w MK9), ale rozumie, że pozna później dojrzałość i mądrość.

Raiden powiedział kiedyś, że Johnny Cage jest bohaterem; chociaż sam Johnny nie jest tego świadomy. Trzy dekady później ocena Johnny'ego przez Raidena okazała się aż nadto poprawna.