Do szablonu +18.png
Uwaga!

Ludzie pytają mnie czy wróciłem, nie wiedziałem co powiedzieć. Ale teraz dotarło do mnie, wróciłem!

—Znany cytat John'a.

John Wick - tytułowy protagonista filmu o tym samym tytule. Jest byłym zabójcą, który odchodzi z emerytury, aby znaleźć ludzi, którzy zamordowali jego psa, który był ostatnim prezentem od umierającej żony.

Wciela się w niego Keanu Reeves, który grał także - Neo, Teda Logana, Jacka Travena, Johnny'ego Mnemonica, Jonathana Harkera, Kevina Lomaxa, Johna Constantine'a i Johnny'ego Utah.

Biografia

Kariera w wojsku

Wick służył w Piechocie Morskiej Stanów Zjednoczonych, o czym świadczą jego tatuaże. To w Korpusie Morskim, spotkał Marcusa.

Kariera jako płatny zabójca

Po opuszczeniu Korpusu Piechoty Morskiej John wykorzystał swoje umiejętności jako profesjonalny zabójca, dołączając do Continental - hotelu wyłącznie dla przestępców. Uzyskanie reputacji za jego skuteczność, czyniąc go wysoce szanowanym i obawiającym się w podziemnym świecie przestępczym. W pewnym momencie rozpoczął kontakty biznesowe z rosyjskim gangsterem Viggo Tarasovem. Viggo cenił Wicka jako towarzysza jego umiejętności, będąc świadkiem, jak zabija trzech mężczyzn jednym ołówkiem. Wick spotkał kobietę o imieniu Helen, w której zakochał się, i starał opuścić swoje życie jako przestępca, aby być z nią. Poprosił Viggo o pozwolenie na odejście, Viggo zgodził się zostawić Wicka, pod warunkiem, że ukończy „niemożliwe zadanie”, zabijając wszystkich swoich rywali. Potrzebując pomocy, Wick szukał pomocy Santino D'Antonio, w zamian za złożenie przysięgi krwi. Po wykonaniu zadania Wick został zwolniony ze służby dla Viggo i wycofał się z życia przestępczego.

John Wick

John Wick 2

John Wick 3