FANDOM

Brudzimy sobie ręce, żeby świat pozostał czysty. To nasza misja.

—Price w zwiastunie Modern Warfare.

Kapitan John Price - jest jednym z głównych bohaterów i protagonistów serii Call of Duty: Modern Warfare.

Głosu podłożył mu Billy Murray.

Biografia

Porucznik SAS

W 1996 roku jako porucznik próbował zabić rosyjskiego przywódcę ultranacjonalistycznego Imrana Zachajewa na rozkaz ówczesnego kapitana MacMillana. Chociaż Price postrzelił Zachajewa i pomyślał, że go zabił, tak naprawdę odstrzelił mu lewe ramię, a cel uciekł. Price musiał pomóc MacMillana po tym, jak jego nogi zostały ranny od spadającego helikoptera.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Kapitan SAS

W Call of Duty 4: Modern Warfare, obecnie posiadając rangę kapitana wraz z, porucznikiem „Soap'em” Mactavish'em i Gazem, Price i Bravo Team zostali rozmieszczeni na statku z głowicą nuklearną w Cieśninie Beringa. Pod koniec misji Price ratuje Soap'a przed wpadnięciem do oceanu i jego śmiercią. Następnie jego zespół zostaje wysłany do Rosji, aby ocalić tam informatora Lojalistów o kryptonimie „Nikołaj”. Kilka misji później, Price i jego zespół udają się do kryjówki Al-Asad, aby go schwytać. Po dowiedzeniu się, że Imran Zachajow wciąż żyje, Al-Asad zostaje zabity. Zespół Price'a zostaje następnie rozmieszczony, aby schwytać syna Zachajewa, Wiktora Zachajewa. Ale misja kończy się niepowodzeniem, gdy popełnia samobójstwo. Zachajew następnie uruchamia pociski jądrowe, ale są potem dezaktywowane. Po tym Griggs i Gaz zostają zabici, Price podaje Soapowi jego M1911, by zabić Zachajewa i jego ochroniarzy. Price i Soap potem pojechali do szpitala w Rosji po wspomnianej akcji.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Task Force 141

Price powraca w Call of Duty: Modern Warfare 2, który został obecnie odbity z rosyjskiego gułagu przez kapitana „Soapa” Mactavisha i Task Force 141. Po tym, jak dowiedział się, że świat rozpętał wojnę Rosjan po masakrze spowodowanej przez Ultranacjonalistów Władimira Makarowa, Price uruchamia EMPs w Waszyngtonie, co kończy się uratowaniem Foley'a, Dunna, Ramireza i innych. Po dowiedzeniu się, że Generał Shepherd zdradził Task Force 141, Price i Soap angażują się w jeden cel, zabijając Shepherda. W ostatniej misji, Soap morduje Shepherda.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Price i Nikołaj zabierają śmiertelnie rannego Soapa do kryjówki, która jest atakowany przez Wewnętrzny Krąg, Władimira Makarowa. 2 miesiące po tym, jak Soap odzyskał zdrowie, Price, Soap, Nikołaj i nowy sojusznik Jurij nadal skupiają się na głównej misji Task Force 141, likwidując Vladimira Makarova. Po śmierci Soapa, Jurij ujawnia, że ​​znał Makarova, ale zdradził go z powodu masakry na międzynarodowym lotnisku. Podczas jednej z misji, on i Jurij przeniknęli do starego zamku pod Pragą, aby uzyskać informacje. Makarow wysłał swoich ludzi do Berlina, by schwytali córkę prezydenta Rosji Borysa Worszewskiego, Alenę. Póżniej Price i Delta Force próbują uratować rosyjskiego prezydenta i jego córkę od ludzi Makarowa i odnieśli sukces, ale z utratą Drużyny i zranieniem Jurija. Po tym Price i Jurij udają się do Hotelu Oasis na Półwyspie Arabskim, by ostatecznie zabić Makarova. Po tym, jak zniszczyła się górną część hotelu, ciężko rani Jurija, Price podąża do dachu, aby zapobiec ponownemu ucieczce Makarowa. Gdy właśnie miał zostać zabity przez Makarowa, Jurij strzela Makarowa w ramię, a ten w odwecie zabija go, ale Price miał wystarczająco dużo czasu, by powstrzymać Makarowa i owinąć kabel wokół jego szyi i przebić się przez szklany dach, powodując zawieszenie Makarowa. Po śmierci Makarova Price przeżywa upadek i zapala cygaro pod martwym ciałem Makarova.

Call of Duty: Modern Warfare

Główny artykuł: John Price (2019)

Kapitan Price pojawia się reboocie serii Modern Warfare z 2019 roku jako jeden z głównych protagonistów.