Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Marioptds.png
Uwaga!

Jinora jest jedną z postaci w serialu animowanym Legenda Korry. Jest pierwszym dzieckiem i najstarszą córką Tenzina i Pemy oraz wnuczką Katary i zmarłego Awatara Aanga. Mieszka w Świątyni Powietrza z rodzicami i trójką młodszego rodzeństwa: Ikki, Meelo i Rohan. Poza tym, że jest mistrzynią magii powietrza, Jinora bardzo interesuje się książkami i ogólnie jest dość cichą dziewczyną. Ma naturalne powinowactwo z duchami i przed ponownym otwarciem portali duchowych była jedną z niewielu osób, które mogły komunikować się z duchami i dostrzegać je w świecie fizycznym. W rezultacie została przewodnikiem Awatara Korry w Świecie Duchów. Jakiś czas po 171 AG weszła w romantyczny związek z Kaiem.

Osobowość

Jinora jest cicho powściągliwą, inteligentną, pilną dziewczyną, znacznie różniącą się od jej młodszego, bardziej hałaśliwego rodzeństwa. Z czwórki dzieci Tenzina i Pemy jest najspokojniejsza i najbardziej dojrzała. Jednak od czasu do czasu lubi drażnić się z rodzeństwem, przez co Ikki postrzega ją jako „wredną i apodyktyczną”.

Choć wciąż jest młoda, Jinora wykazuje wielką odwagę, ponieważ była gotowa wymienić swoją duszę na rzecz dobrobytu świata, kiedy była wykorzystywana jako dźwignia, by zmusić Korrę do otwarcia portalu duchowego, a także przedłużyć oddzielenie jej duszy i ciała, aby pomóc światu poprzez odnalezienie Raavy. Pomimo swojej zwykle spokojnej postawy, Jinora pokazała swoją asertywną stronę, gdy broniła siebie i swoich przekonań. Kłóciła się z Tenzinem, kiedy stwierdził, że jest zbyt młoda i niedoświadczona, aby otrzymać swoje tatuaże z magią powietrza, a także odmówiła opuszczenia portalu duchowego Miasta Republiki po tym, jak Wonyong Keum planował go wykorzystać.

Ciekawostki

  • Jinora to imię mało znanego buddyjskiego pisarza i poety. Przypadkowo Jinora jest również dziewczyną oczytaną i posiada encyklopedyczną wiedzę na różne tematy, na przykład potrafi zidentyfikować ognistą fretkę na miejscu i wyrecytować jej naturalne środowisko.
  • Jinora i jej rodzeństwo nigdy nie poznali swojego dziadka Aanga.
  • Podobnie jak jej ojciec, Jinora jest bardziej poważna i łagodna, podczas gdy Ikki i Meelo są bardziej energiczni i zabawni.
Advertisement