Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!

Przychodzimy na ten świat sami i odchodzimy tą samą drogą. Czas, który spędziliśmy pomiędzy - czas spędzony na życiu, dzielenie się, wspólne uczenie się... to wszystko, co sprawia, że warto żyć.

—Jean Grey

Nie chcę, żeby cię zraniło, ale musisz zrozumieć... Im bardziej mnie denerwujesz, tym bardziej nie mogę przestać myśleć o zniszczeniu cię, kawałek po kawałku, pamięć po pamięci... dopóki nic nie zostanie poza krzyczącymi, straumatyzowanymi atomami.

—Jean Grey

Jean Elaine Grey-Summers, czasami znana jako Phoenix, jest członkinią X-Men i żoną Scotta Summersa - jest jedną z pierwszych uczennic Charlesa Xaviera i dlatego często działa jako mentorka dla młodszych mutantów, wyjaśniając, co to znaczy być X-Menem i jakie są obowiązki związane z byciem bohaterem.

Będąc sercem i duszą X-Men od samego początku, Jean Grey zabrała ze sobą po kawałku każdego ze swoich kolegów z drużyny, kiedy umarła. Jean jest potężną telepatką ze zdolnościami telekinetycznymi, która zawsze walczy o powstrzymanie potężnej kosmicznej siły zwanej Phoenixem i była to bitwa, którą toczyła do dnia śmierci.

Została stworzona przez nieżyjącego już Stana Lee i Jacka Kirby'ego.

Advertisement