FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Major Jackson "Jax" Briggs jest dowódcą Sił Specjalnych z cybernetycznymi ramionami i jedną z głównych postaci w serii Mortal Kombat. Jest partnerem i najlepszym przyjacielem Sonyi Blade oraz ojcem Jacqui Briggs.

Charakterystyka

Wygląd

Jax jest przedstawiany jako Afroamerykanin, mężczyzna o ciemnej skórze, czarnych włosach i brązowych oczach. Najbardziej charakterystyczną cechą Jaxa jest imponująca muskularna budowa górnej części ciała, która najczęściej jest odsłonięta we wszystkich swoich występach. W pierwszej grze nosił spodnie i buty karate. Począwszy od Mortal Kombat 3 i dalej, nosi parę bionicznych pancerzy, które zakrywają i chronią oba jego ramiona.

Nie wiadomo, czy jego ramiona zostały wymienione, czy ulepszone w oryginalnej fabule. Jednak możliwe jest, że używał implantów bionicznych do czasu oszustwa, kiedy to okazuje się własnowolnie usunął własne ręce na rzecz mechanicznych ulepszeń. W alternatywnej osi czasu w MK (2011) został zmuszony do użycia metalowych ramion, aby przetrwać, po tym jak jego organiczne ramiona zostały telekinetycznie rozczłonkowane przez Ermaca. W MKX, nosi kamizelkę kamuflażową z jego nazwiskiem Briggs na prawej górnej kieszeni, a lewa górna kieszeń służy jako miejsce do przechowywania cygarów. Nosi na szyi nieśmiertelniki, a także ma dwie dodatkowe kieszenie w pobliżu brzucha. Ma owiniętą i zawiązaną amerykańską flagę na prawym ramieniu. Ma również zielone spodnie z dodatkowym kolorem czerni i czarne buty wojskowe.

Osobowość

Jax jest spokojny, ostrożny i zawsze pilnuje, co robią jego ludzie. Kiedy pojawia się taka potrzeba, jest najlepszy na polu bitwy dzięki swojemu nastawieniu i dzikości niczym u lwa.

W swoim zakończeniu w Armageddon, Jax Briggs pragnie wykorzystać moc Blaze'a do zreformowania i zmiany postaci Tekunina jako złych cyborgów. Jax w Armageddon, podobnie jak Jax z Mortal Kombat X, również chce przejść na emeryturę w Siłach Specjalnych i chce, aby zrobił to Blaze. Podczas gdy Jax używa mocy, aby zostać przywódcą Tekunina, nigdy nie wiadomo, co Jax zdecyduje się zrobić lub zrobić po zostaniu ich przywódcą. W przeciwieństwie do innych kombatantów, Jax nie staje się bogiem ani władcą królestwa, gdy otrzymuje moc Blaze'a.

Moce i umiejętności

Ze względu na przynależność do wojska, Jax jest dość zahartowanym żołnierzem na polu bitwy. Jest znany z niesamowitego okrucieństwa, pozostając jednocześnie skupionym. Najważniejszą cechą Jaxa jest jego ogromna siła górnej części ciała. Jego budowa i siła są tak potężne, że jest w stanie z łatwością zmiażdżyć ludzką głowę i potrząsnąć Ziemią jednym ciosem. Jax wykorzystuje cybernetyczne wzmacniacze, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją i tak imponującą już siłę fizyczną. Implanty te mają również przenośne pociski i mechanizm podobny do tłoka, aby zwiększyć siłę jego uderzeń. Jego bioniczne ramiona prawdopodobnie uczyniły go najpotężniejszym fizycznie człowiekiem na Ziemi.

Oprócz swoich umiejętności w walce, Jax jest także kompetentnym technikiem i naukowcem, który był odpowiedzialny za technologię rozwoju portalu, której Agencja Śledcza w Pozaświecie używa do przemieszczania się między królestwami, a także wykorzystywał swój spryt do przywrócenia wolnej woli Cyraxowi.

Ciekawostki

  • Oryginalną nazwą Jaxa miał był Kurtis Stryker, ale później to imię otrzymała zupełnie osobna postać w Mortal Kombat 3.
  • Początkowo miał być kickboxerem, ale ten pomysł został usunięty, ponieważ Jax stałby się zbyt podobny do wielu postaci z serii Street Fighter.
  • Co ciekawe w Mortal Kombat: Unchained, kiedy Havik zadaje śmiertelne obrażenia, jedząc ramiona przeciwników i wymiotując szczątki, wymiotuje mięsem, gdy robi to Jaxowi, mimo że jego ramiona są metalowe.
  • Jego kryptonim to „Cobra”, zgodnie z Mortal Kombat: Special Forces.
  • Jax jest jedną z niewielu postaci, które mają własną grę, drugą taką postacią jest Sub-Zero.