Do szablonu +18.png
Uwaga!

To będzie proste!

—Jade w Mortal Kombat (2011)

Dobry chłopiec.

—Jade po pokonaniu Baraki

Jade jest jedną z postaci w serii Mortal Kombat.

Charakterystyka

Wygląd

Jade to piękna kobieta o ciemnobrązowej skórze i czarnych włosach. W pierwszych odsłonach Mortal Kombat nosiła podobne ubrania co Kitana, różniące się jedynie zielonym kolorem. W Mortal Kombat (2011), Jade ma bardziej indywidualny strój, ale wciąż zachowuje zielony odcień. Jej oryginalny strój składa się z zielonej maski i zielonych osłon dłoni, które sięgają łokci. Dodatkowo na prawym ramieniu znajduje się złota bransoletka. Na obu udach ma złote łańcuchy, które utrzymują zieloną tkaninę stabilnie wokół talii, a górna część zielonego sukna jest podzielona czarnymi sznurkami podobnymi do tych u Kitany, ale luźno odsłaniają duży dekolt. Nosi także czarny buty na wysokich obcasach.

W swoim alternatywnym stroju nie posiada maski, a jej włosy są związane w bardzo długi warkocz, nie zasłaniając już jej prawego oka. Nosi także inaczej zrobiony dekolt, który jest połączony złotym łańcuchem wokół szyi. Jej umięśniony brzuch jest bardziej odsłonięty, a jej wysokie obcasy są tym razem bardziej zielone.

Osobowość

Osobowość Jade jest charakterystyczna dla Scorpio, które zostały przedstawione w filmie Girls Gone Wired. Scorpio są lojalne, silne, uczciwe, zdecydowane, opiekuńcze, odważne, oddane, bezinteresowne, niezawodne, łatwe do zadowolenia, opanowane i namiętne. Nie lubią być sprowokowane lub obrażone. Są w porządku na zewnątrz, ale utrzymują chaos w środku. Kiedy jednak pozbywają się gniewu, szybko go przejmują, ale nigdy o tym nie zapominają. Scorpio wiedzą, kiedy ktoś coś ukrywa i ujawniają to, gdy wyczuwają ciemność, gniew, wściekłość i negatywną energię u drugiej osoby. Scorpio chcą takiego samego szacunku, jaki dają innym.

Nawet gdy Scorpio są zdenerwowane przez swoich przyjaciół, nadal pozostają lojalne i wyrozumiałe wobec nich, oczywiście, nie zapominają tego, ale też przebaczają. Nie są też ślepo lojalne, ponieważ wiedzą, kiedy nie podjąć danej decyzji. Jade jest piękna, podobnie jak wszystkie Scorpio i lubi walczyć w turniejach dla zabawy, ponieważ Scorpio lubią akcję. Scorpio są też pełne szacunku i miłości, życzliwe i godne zaufania dla swoich przyjaciół, ale są również skryte, butne, ​​sarkastyczne i nieufne wobec ludzi, których nie znają.

Jade pokazuje zawsze swoją sarkastyczną, butną, ​​pewną siebie postawę wobec swoich wrogów oraz okazywała ją w filmie Girls Gone Wired. Jade jest tajemnicza, spostrzegawcza oraz strategiczna jak wielu zabójców. Znana jest także ze swoich psotniczych, dumnych, upartych, prywatnych, energicznych, empatycznych i ambitnych cech.

Umiejętność

Jade jest członkinią edeńskiej ludności, dlatego posiada bardzo długą żywotność, a także moce magiczne. Może użyć swego rodzaju aury, aby zwiększyć moc swoją lub swojej broni.

Będąc strażą Kitany, Jade opanowała wiele technik walki, a także została przeszkolona w szpiegowaniu i zabijaniu. Walczy głównie za pomocą długiego, metalowego kija i czegoś w rodzaju bumerangu wyposażonego w ostrza o nazwie "Razorang", którym jest w stanie rzucić i złapać bez żadnego draśnięcia. Jej zdolności bojowe są ponad wszelką możliwą umiejętność robienia sztuczek i kombinacji, które mogą okazać się śmiertelne dla jej przeciwników. Jej najbardziej zauważalną cechą jest zdolność świecenia na zielono, co nie tylko czyni jej ataki silniejszymi, ale jest w stanie bez szwanku przeniknąć przez pociski.

Jej umiejętności w walce wręcz nie są równe Kitanie, ale Jade wciąż potrafi być śmiertelnie niebezpieczna, gdy ich używa. Okazało się, że potrafi wykonywać doskonałe kopnięcia, aby przełamać obronę przeciwnika i wykonuje silne ciosy w twarz, aby go ogłuszyć.

Ciekawostki

  • W filmie Mortal Kombat z 1995 r. Jade miała zmierzyć się z Sonyą w tajnym rejonie wyspy, w wersji DVD filmu; scena ta jednak została później usunięta z powodu ograniczeń czasowych.
  • Jade jest jedyną postacią w MK z areną nazwaną jej imieniem: Jade's Desert, ale nie jest jasne, dlaczego ma ona swoją nazwę.
  • W Mortal Kombat: Annihilation, Jax ma niewielkie romantyczna uczucia do niej.
  • Jej Babality w MK (2011) jest prawdopodobnie parodią jej Hara-Kiri w Mortal Kombat: Deception.
  • W MK (2011) jej X-Ray wraz z Sindelem, Quan Chi i Jaxem, jest jedynym, który nie powoduje krwawienia u przeciwnika.
  • W MK (2011) odcień skóry Jade jest zauważalnie jaśniejszy we wczesnych renderach, jednak w normalnej grze jej odcień jest taki, jak w oryginale.
  • Jade jest pierwszą ukrytą postacią kobiecą w serii. Pierwszym ukrytym mężczyzną jest Reptile.
  • W MK (2011) Jade wraz z Mileeną, Sub-Zero i Kitaną ma najwięcej kostiumów, w sumie 4, podczas gdy wszyscy inni mają 2 lub 3.
  • W Mortal Kombat: Deception i Mortal Kombat: Armaggedon laska Jade nie emituje fioletowego blasku, jak w innych grach, w których występowała.
  • Nazwa Jade odnosi się do koloru zielonego; nosi zielony strój, aby pasował do symboliki jej imienia.

Linki zewnętrzne