FANDOM

Kapitan Jack Sparrow jest głównym bohaterem serii filmów Piraci z Karaibów. On jest głównym bohaterem w filmach Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły, Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka, Piraci z Karaibów: Na krańcu świata, Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach i Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara i powróci w nadchodzącym szóstym filmie ponownie jako główny bohater.

Chociaż jest piratem, Jack jest dobrym człowiekiem, robiąc to, co uważa za konieczne, by trzymać siebie i swoich przyjaciół z dala od kłopotów, choć zwykle nie robi tego. We wszystkich filmach postać jest przedstawiana przez Johnny'ego Deppa i jest uważana za jednego z najpopularniejszych bohaterów współczesnego Disneya. Kapitan Jack Sparrow to fikcyjna postać z serii filmów o Piratach z Karaibów. Postać została stworzona przez scenarzystów Teda Elliotta i Terry'ego Rossio, i jest grana przez Johnny'ego Deppa.

W kontekście filmów, Sparrow jest jednym z dziewięciu pirackich władców w Trybunale Braci, Pirackim Władcy Siedmiu Mórz. Woli negocjować lub oszukiwać swoich wrogów w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach i walczyć tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Na początku serii próbuje odzyskać swój statek Czarną Perłę od zbuntowanego Hektora Barbossy, a później próbuje uciec przed krwawym długiem wobec złego Davy'ego Jonesa podczas walki z Kompanią Wschodnioindyjską. Rola postaci została rozszerzona w miarę postępu filmu.