Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Uśmiechnięty... niezawodny... cool bohater... Tym chcę być! Dlatego dam z siebie wszystko! W imię wszystkich!

—Izuku Midoriya.

Izuku Midoriya jest głównym bohaterem popularnej serii anime i mangi My Hero Academia. Bohaterski pseudonim Izuku to Deku. Początkowo był nieobdarzonym, ale po spotkaniu z All Mightem i zaimponowaniu mu swoją odwagą, zdobył One For All i został jego dziewiątym użytkownikiem.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Daiki Yamashita, a w wersji angielskiej Justin Briner.

Charakterystyka

Wygląd

Izuku jest nastolatkiem o zielonych oczach i rozczochranych ciemnozielonych włosach. Wielu ludzi uważa, że jego włosy mogą być czarne, ale tak naprawdę cień zakrywa mu większość włosów. W gimnazjum nosił czarny mundurek gakuran z żółtymi guzikami. W U.A nosi standardowy męski mundur: jasnoszary garnitur, białą koszulę i ciemnozielone spodnie, a także czerwony krawat. Izuku zwykle nosi swoje duże czerwone buty.

Choć początkowo był bardzo chudy, Izuku zyskał szereg dobrze rozwiniętych mięśni brzucha po intensywnym treningu z All Mightem i w U.A.

Osobowość

Izuku jest ogólnie opisywany jako nerwowy, uczciwy i wesoły chłopiec. Pomimo tego, że urodził się jako nieobdarzony, Izuku trzymał się swojego życiowego marzenia o zostaniu bohaterem, będąc głęboko zainspirowanym Bohaterem nr 1: All Mightem. Chociaż często okazuje nerwowość i czasami potulną postawę, Izuku często pokazuje swojego heroicznego ducha z niesamowitą determinacją i bezinteresowną naturą, jak pokazano, gdy rzucił się, by uratować Katsukiego i Ochaco, pomimo niebezpieczeństwa, jakie również dla niego stanowiło. Izuku jest podekscytowany, gdy ma okazję zdobyć dar, uczęszczając do U.A, a ma też wysoki i zaszczytny cel, jakim jest zostanie następcą All Mighta, który będzie mógł dumnie korzystać z daru One For All.

Jako wielki fan superbohaterów, Izuku ma szeroką wiedzę na temat wielu Pro Herosów, zwłaszcza na temat All Mighta, znając wszystkie jego osiągnięcia i wyczyny, nieważne jak małe lub trywialne by były. Niezwykle podziwiając All Mighta, jest także zapalonym kolekcjonerem swoich towarów, co widać w jego pokoju w akademiku. Izuku jest również bardzo inteligentny i pouczający, jeśli chodzi o dziwactwa i umiejętności innych, często wymyślając metody, strategie i sposoby ich ulepszania. Powoduje to, że Izuku ma zwyczaj bełkotania i mamrotania, gdy się na czymś skupia; cecha, która zwykle denerwuje jego rówieśników.

Izuku można również zdefiniować jako postać dynamiczną. Chociaż początkowo zaczynał jako wycofany, płaczliwy i niepewny swoich własnych mocy, umiejętności i radzenia sobie ze swoim darem, wkrótce przekształca się w bardziej skoncentrowaną, pracowitą i zdeterminowaną postać, której celem jest zostanie wielkim bohaterem. Jego czas w U.A. a doświadczenia, obok pełnienia funkcji następcy All Mighta w używaniu One For All, znacznie przyczyniły się do jego rozwoju zarówno jako postaci, jak i szkolonego bohatera.

Jednak tym, co naprawdę definiuje Izuku, jest jego ostateczny heroiczny duch i chęć pomocy lub ocalenia kogokolwiek, nigdy nie wahając się, czy to zrobić, nawet jeśli brakuje mu siły lub umiejętności. Natychmiast był podejrzliwy i ostrożny po tym, jak był świadkiem strachu Eri i bandaży wokół jej ramion, po tym, jak nie udało mu się uratować jej przed incydentem, pozostał w jego umyśle, a później był przerażony, gdy dowiedział się prawdy o jej złym traktowaniu. To jednak, choć rzeczywiście ciążyło na jego sumieniu, dodatkowo podsyciło jego pragnienie uratowania jej wraz ze swoim towarzyszem Mirio Togatą.

Był także w stanie pomagać innym w ich osobistych konfliktach i problemach, zmieniając kilka postaci, które wcześniej były wobec niego antagonistyczne, zyskując silny szacunek, a nawet poczucie podziwu. Jego silnemu pragnieniu ratowania innych dorównuje jego determinacja do wygrywania walk, coś, co odebrał swojemu przyjacielowi z dzieciństwa, Katsukiemu Bakugo. Izuku posuwa się nawet do naśladowania zachowania Katsukiego podczas bitwy, ponieważ jego idea zwycięstwa jest tak głęboko zakorzeniona w jego umyśle, chociaż przyznaje, że nie bardzo lubi tę stronę swojej osobowości.

Izuku wykazuje również sympatyczny i miłosierny stosunek do napotkanych złoczyńców. Chociaż przyznaje, że istnieją złoczyńcy zbyt źli i bezlitośni, by zasłużyć na jego współczucie, zastanawia się nad okolicznościami, które doprowadziły ich do łajdactwa. Z tego powodu często chce ratować złoczyńców, którzy tego potrzebują, na przykład oferując Gentle Criminalowi i La Bravie lepszą ścieżkę życia. Wierzy nawet, że może uratować swojego arcywroga Tomurę Shigarakiego przed wpływem All For One'a, mimo że jest największym złem, kiedy zobaczył, co pozostało z człowieczeństwa i niewinności Tenko Shimury po tym, jak Tomura próbował zaatakować jego świadomość. Podczas gdy inni użytkownicy wierzyli, że Tomury nie da się uratować, a zniszczenie, które spowoduje, będzie nieodwracalne, Izuku uważa, że ​​One For All powinno być używane do ratowania, a nie zabijania, czego nauczył go All Might i nadal chce ocalić Tomurę bez względu na wszystko.

Po obudzeniu się ze śpiączki Izuku został wypisany ze szpitala. Później, w kwietniu, napisał listy do wszystkich swoich kolegów z klasy 1-A, w tym do Ochaco, ujawniając prawdę kryjącą się za jego darem będącym mocą przekazaną mu przez All Mighta, której teraz poszukują All For One i Tomura Shigaraki, przez co musiał opuścić szkołę U.A na początku drugiego roku.

Ciekawostki

  • Z powodu powtarzających się uszkodzeń spowodowanych słabą kontrolą nad All For One, prawa ręka Izuku została trwale uszkodzona do tego stopnia, że musiał nosić rękaw kompresyjny.
  • Izuku może obecnie bezpiecznie używać tylko 30% One for All, z maksymalnie 45% przez krótką chwilę.
  • Jak na obecną fabułę, Izuku ma trzecią co do wielkości liczbę darów, przewyższoną jedynie przez Tomurę Shigarakiego i All For One'a. Jest także jedynym bohaterem z wieloma darami obecnej epoki.
  • Izuku stał się zarówno jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych bohaterów i superbohaterów w anime, jak i jednym z głównych członków multiwersum Shonen Jump.
  • Izuku ma pewne podobieństwa do Willa Strongholda z filmu Disneya o superbohaterach z 2005 roku o fikcyjnej szkole średniej o nazwie Sky High, który urodził się słaby i bezsilny. Później obaj bohaterowie otrzymali/rozwinęli moce związane z siłą i są gotowi oddać życie, aby chronić swoich bliskich. Obaj rywalizują z postaciami opartymi na pirotechnice (Katsuki Bakugo/Shoto Todoroki i Warren Peace) oraz przyjaźnią się z dwiema dziewczynami (Ochaco Uraraka i Layla Williams), nie będąc świadomymi, że się w nich podkochują.
  • Chociaż Izuku jest przyjazny dla wszystkich swoich kolegów z klasy (choć jest to jednostronne z Katsukim), jego najbliższymi przyjaciółmi są Ochaco Uraraka i Tenya Ida. Jest dobrym przyjacielem Shoto Todorokiego (po meczu sportowym po U.A.) - wszyscy trzej przynajmniej raz odnoszą się do niego jako do przyjaciela. Izuku przyjaźni się również z Tsuyu Asui, która siedzi z nim przy stole podczas lunchu.
  • Izuku ma tą samą datę urodzin co Ichigo Kurosaki (kolejna postać Shonen Jump, która jest głównym bohaterem Bleacha) i Mirio.