FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!

Zobacz inne pojęcia – Iron Man

Wszystko, co zrobiłem, wszystko, co dzisiaj zrobię, wszystko, co kiedykolwiek zrobię, zrobię po to, aby chronić ten świat. Ktoś mi kiedyś powiedział, że z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność. Zazwyczaj uważa się to za lekcję dla dzieci. Prosty nakaz, aby postępować właściwie. Ale nie ma w tym nic prostego. Kiedy włożyłem tę zbroję, przyjąłem więcej mocy niż jakikolwiek człowiek miał kiedykolwiek mieć... i być może większą odpowiedzialność, niż moje serce może znieść. Ale dzisiaj... wykonam swoją robotę. Ochronię cię. Bez względu na to, czego potrzeba...

—Iron Man

Iron Man (jego prawdziwe imię to Anthony Edward "Tony" Stark) jest tytułowym głównym bohaterem komiksów Iron Man, jednym z głównych bohaterów Avengers i superbohaterem z uniwersum Marvela.

Przez większość historii tej postaci Iron Man był członkiem-założycielem zespołu superbohaterów - Avengers i występował w kilku wcieleniach, w różnych seriach w komiksach. Iron Man pojawił się także w kilku animowanych serialach telewizyjnych i filmach.

Iron Man został stworzony przez zmarłego Stana Lee, Jacka Kirby'ego, Larry'ego Liebera i Dona Hecka.