Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Marioptds.png
Uwaga!

Iroh jest jednym z głównych bohaterów serialu Awatar: Legenda Aanga. Jest dawnym generałem armii narodu ognia i obecnie członkiem zakonu Białego Lotosu, a także starszym bratem władcy ognia Ozaia oraz wujkiem Azuli i Zuko.

Charakterystyka

Wygląd

Iroh jest mężczyznę w sędziwym wieku, jako generał Narodu Ognia nosi szarą szatę oraz ciemno czerwoną zbroję. Ma siwe włosy, bokobrody, małą kozią brodę oraz kok zawiązany żółtą wstęgą kobciąłóźniej obciął. Jako właściciel herbaciarni razem z Zuko nosi ciemnozieloną szatę.

Osobowość

Początkowo Iroh był żądny podbojów. Traktował wojnę jako zabawę. Jednak jego nastawienie zmieniło się kiedy podczas oblężenia Ba Sing Se zginął jego syn Lu Ten. Od tamtej pory zmienił nastawienie do wojny i zależało mu na jej zakończeniu i przywróceniu równowagi świata. Był gotów nawet dołączyć do drużyny Aanga i zdradzić Naród Ognia

Od czasu kiedy Zuko został wygnany przez swojego ojca, Iroh służy mu radą będąc również dla niego jak ojciec. Bardzo się o niego troszczy czego przykładem było to że, nie chciał patrzeć jak władca ognia oszpeca Zuko za to, że nie chciał walczyć w Agni Kai w przeciwieństwie do swojej bratanicy i Zhao którzy wykazali przy tym sadystyczną radość. Był również mocno urażony kiedy Zuko go zdradził lecz mimo to go kochał i wiedział, że jego bratanek czuł się zagubiony.

Iroh pomimo swojej mądrości ma również poczucie humoru, jednak w sytuacjach zagrożenia potrafi być stanowczy lecz jego walka polega na dostarczaniu przeciwnika i nigdy nie dopuszcza się zabijania.

Advertisement