Bohaterowie Wiki
Advertisement
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!
Spoiler-alert-rubber-stamp-vector-14806587.png
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Nie próbowałbym tego... Jestem Invincible.

—Najsłynniejsza kwestia Invincible.

Myślisz, że nas uratowałeś – usuwając problem – zabijając nas, żebyśmy nie zaszkodzili ekosystemowi, żebyśmy nie ogrzali planety – ponieważ jest nas mniej? Po prostu zwolniłeś tempo... niczego nie naprawiłeś. Umożliwiasz nam kontynuowanie naszych starych sposobów życia, tylko opóźniasz katastrofę – nie unikasz jej! Ci ludzie mogli zginąć na darmo. Pomyśl o tym. Może nie znasz wszystkich odpowiedzi.

—Mark Grayson.

Markus Sebastian „Mark” Grayson, lepiej znany pod swoim bohaterskim pseudonimem Invincible, jest tytułowym głównym bohaterem komiksowej serii Image o tej samej nazwie, a także jej Amazonowej adaptacji z 2021 roku.

Jest to młody człowiek, nowy na scenie superbohaterów, ale entuzjastycznie nastawiony do czynienia dobra na świecie. Swoje moce zdobył w ostatniej klasie liceum i postanowił zostać superbohaterem, takim jak jego ojciec, Omni-Man. Jest hybrydą człowieka i Viltrumite'a, który spędza większość czasu chroniąc niewinnych, a także jest ojcem. Jego ojciec Omni-Man był cesarzem Viltrumite i był członkiem zespołu Teen Team, który później został przemianowany na New Guardians of the globe. Pomimo wszystkich cierpień, z jakimi zmagał się podczas swojej kadencji jako superbohater, Mark trzyma się dalej i jest zawsze gotowy na uratowanie świata i galaktyki przed złymi zagrożeniami.

Został stworzony przez Roberta Kirkmana i Cory'ego Walkera i po raz pierwszy pojawił się w Invincible #1 w styczniu 2003 roku.

Głosu użyczył mu Steven Yeun.

Biografia[]

Wczesne życie[]

Markus Sebastian „Mark” Grayson jest synem Nolana Graysona, superbohatera i powieściopisarza z Viltrumite, oraz Debory Grayson, człowieka, którego Nolan spotkał na Ziemi. Jako dziecko Mark dowiedział się, że jego ojciec był kosmitą i został poinformowany, że pewnego dnia dostanie swoje moce. Bez wiedzy Marky'ego i Debory Nolan został wysłany na Ziemię do zinfiltrowania jej obrony, by przejąć planetę i żeby Viltrumite'owie zdominowali galaktykę. Mark postanowił zostać uczniem Reginald Vel Johnson High School i został najlepszym przyjacielem Williama Clockwella. W oczekiwaniu na manifestację swoich mocy Mark dostał pracę w Burger Mart, aby zarobić trochę gotówki.

Ciekawostki[]

  • Mark sam jest zagorzałym fanem komiksów.
Advertisement