Bohaterowie Wiki
Advertisement
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!
Doctor Strange spoilers.jpg
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Nie próbowałbym tego... Jestem Invincible.

—Najsłynniejsza kwestia Invincible.

Myślisz, że nas uratowałeś – usuwając problem – zabijając nas, żebyśmy nie zaszkodzili ekosystemowi, żebyśmy nie ogrzali planety – ponieważ jest nas mniej? Po prostu zwolniłeś tempo... niczego nie naprawiłeś. Umożliwiasz nam kontynuowanie naszych starych sposobów życia, tylko opóźniasz katastrofę – nie unikasz jej! Ci ludzie mogli zginąć na darmo. Pomyśl o tym. Może nie znasz wszystkich odpowiedzi.

—Mark Grayson.

Markus Sebastian „Mark” Grayson, lepiej znany pod swoim bohaterskim pseudonimem Invincible, jest tytułowym głównym bohaterem komiksowej serii Image o tej samej nazwie, a także jej Amazonowej adaptacji z 2021 roku.

Jest to młody człowiek, nowy na scenie superbohaterów, ale entuzjastycznie nastawiony do czynienia dobra na świecie. Swoje moce zdobył w ostatniej klasie liceum i postanowił zostać superbohaterem, takim jak jego ojciec, Omni-Man. Jest hybrydą człowieka i Viltrumite'a, który spędza większość czasu chroniąc niewinnych, a także jest ojcem. Jego ojciec Omni-Man był cesarzem Viltrumite i był członkiem zespołu Teen Team, który później został przemianowany na New Guardians of the globe. Pomimo wszystkich cierpień, z jakimi zmagał się podczas swojej kadencji jako superbohater, Mark trzyma się dalej i jest zawsze gotowy na uratowanie świata i galaktyki przed złymi zagrożeniami.

Został stworzony przez Roberta Kirkmana i Cory'ego Walkera i po raz pierwszy pojawił się w Invincible #1 w styczniu 2003 roku.

Głosu użyczył mu Steven Yeun.

Biografia

Wczesne życie

Markus Sebastian „Mark” Grayson jest synem Nolana Graysona, superbohatera i powieściopisarza z Viltrumite, oraz Debory Grayson, człowieka, którego Nolan spotkał na Ziemi. Jako dziecko Mark dowiedział się, że jego ojciec był kosmitą i został poinformowany, że pewnego dnia dostanie swoje moce. Bez wiedzy Marky'ego i Debory Nolan został wysłany na Ziemię do zinfiltrowania jej obrony, by przejąć planetę i żeby Viltrumite'owie zdominowali galaktykę. Mark postanowił zostać uczniem Reginald Vel Johnson High School i został najlepszym przyjacielem Williama Clockwella. W oczekiwaniu na manifestację swoich mocy Mark dostał pracę w Burger Mart, aby zarobić trochę gotówki.

Ciekawostki

  • Mark sam jest zagorzałym fanem komiksów.
Advertisement