FANDOM

Ino Yamanaka (山中いの, Yamanaka Ino) jest jedną z postaci w mandze i anime Naruto.

Charakterystyka

Wygląd

Ino posiada jasną skórę, błękitne oczy (czasami widziane jako zielone w mandze) i długie włosy w kolorze platynowego blondu, związane w kucyk oraz grzywkę, okalającą prawą część jej twarzy. Jej włosy są ukazywane w różnych długościach: w I części, jej kucyk sięga do długości jej talii, lecz po późniejszym ścięciu ich, odrastają na długość ramion; w II części, grzywka zaczęła zakrywać połowę jej twarzy, a kucyk ponownie sięga do długości jej talii, nosząc jednocześnie czerwoną wsuwkę po lewej stronie; w The Last: Naruto the Movie jej włosy są rozpuszczone i sięgają do łydek; w dorosłości, jej fryzura powróciła do tej z części II, lecz kucyk sięga do jej pleców, nosząc czarną wsuwkę po lewej stronie. W II części, Sai wspomniał, że Ino jest niezwykle piękna.

Ino regularnie nosi fioletowy strój składający się z bluzki z wysokim kołnierzem i pasującej spódnicy o kroju zbliżonym do fartucha. W części I, nosiła ten strój wraz z bandażami na brzuchu i nogach, małymi kolczykami kołami, białymi ocieplaczami na rękach, a swój ochraniacz na głowę nosiła jako pasek wokół swojej talii. W części II, strój Ino jest znacznie bardziej odsłaniający, gdyż zrezygnowała ze swojego ochraniacza i bandaży, uwidoczniając swój brzuch i nosząc siatkowany pancerz na udach, łokciach i kolanach. Zastąpiła również swoje kolczyki koła na wkrętki, które są prezentem od Asumy Sarutobiego. W czasie Czwartej Światowej Wojny Shinobi, Ino ma na sobie standardowy mundur shinobi z Konohy. W The Last: Naruto the Movie, nosi dłuższą spódnicę, która sięga do jej kostek, sandały na wysokim obcasie oraz różową szminkę. W dorosłości, Ino ponownie ma na sobie swój fioletowy strój, odsłaniający jej brzuch z jednym, siatkowanym ocieplaczem na lewej ręce oraz sandały. Będąc na misji, nosi standardowy mundur shinobi z Konohy. 

Osobowość

Już od wczesnych lat, Ino była pewna siebie, przyjacielska, śmiała i mówiąca bez ogródek, okazjonalnie atakując innych jeśli ich nawyki irytowały ją. Ogółem, jest bardziej zmotywowana niż jej koledzy z drużyny, Shikamaru Nara i Chōji Akimichi i często ma tendencję do zajmowania się nimi, charakterystykę, którą później przekaże również swojemu synowi, Inojinowi. Shikamaru, pomimo uważania większości dziewcząt za "problemowe", zazwyczaj nie wyraża sprzeciwu względem zaciekłego zachowania Ino, będąc niechętnym do przyjmowania jej reakcji jeśli rzeczy nie potoczą się w sposób w jaki ona tego chce. Jest także dumna ze swojego wyglądu i często usiłuje schudnąć przez dietę w nadziei, że to uczyni ją bardziej atrakcyjną dla chłopców; zasugerowała nawet żartobliwie Chōjiemu, że powinien uczynić to samo, aby przyciągnąć uwagę dziewczyn. Ino jest dość obeznana w różnych rodzajach i znaczeniach kwiatów, czasami tworząc analogie do nich w czasie rozmowy.

Pomimo swojej asertywności i bezczelnego sposobu bycia, Ino jest pełną współczucia i dobrą osobą z serca, będąc wychowywana, aby reprezentować znaczenie krzewu koniczyny: dosadna, szczera osoba, która ceni więzi ze swoimi przyjaciółmi. To właśnie te cechy zdobyły przyjaźń Sakury Haruno, broniąc ją przed gnębicielkami i pomagając zdobyć większą pewność siebie. Ich serdeczna przyjaźń przerodziła się w następujących latach w zaciekłą rywalizację, wypełnioną konkurencją o uczucia Sasuke, ninjutsu, a nawet tradycyjne wyzwiska, z Ino jako "Ino-świnia" (, Ino-buta) i Sakurą jako "Dziewczyna Czoło" (, Dekorīn). Po egzaminach na chūnina, Ino była pod wrażeniem wzrostu siły Sakury i na nowo odbudowały ich przyjaźń, nadal utrzymując swoją rywalizację, lecz na bardziej uprzejmych stosunkach. Bardzo troszczy się o swoich kolegów z drużyny, ciesząc się z nich zachowania życia po nieudanej misji ratunkowej Sasuke, obiecując swojemu mistrzowi Asumie, że zatroszczy się o nich po jego śmierci oraz w czasie Czwartej Światowej Wojny Shinobi, zachęcając ich do nie tracenia ducha w czasie stawiania czoła niebezpieczeństwu. Do momentu swojej śmierci, Inoichi wierzył, że Ino prawdziwie rozkwitła w krzew koniczyny klanu Yamanaka, będąc dumnym z jej więzi z jej przyjaciółmi.

Ino posiadała to samo zauroczenie względem Sasuke co większość dziewcząt w ich klasie w czasach uczęszczania do Akademii, ze względu na jego wygląd oraz chłodną osobowość. Nawet po ucieczce Sasuke z Konohy, Ino w dużej mierze zachowała swoje uczucia względem niego w II części: rozpłakała się na wieść o okrzyknięciu go międzynarodowym kryminalistą i wyobraziła go sobie jako symbol "miłości" krzewu koniczyny w czasie Czwartej Światowej Wojny Shinobi. Ino poznała Saia w II części, który nie tylko zastąpił Sasuke w Drużynie 7, lecz także bardzo przypomina go z wyglądu. Z tego powodu, Ino natychmiast stała się w nim zadurzona, flirtując z nim w czasie ich pierwszego spotkania i rumieniąc się kiedy Sai nazwał ją piękną. Choć jej sen Mugen Tsukuyomi ujawnił, że podoba jej się pomysł Saia i Sasuke walczących o jej względy, uczucia Ino ostatecznie ukierunkowały się w strona Saia, ukazując silniejsze pragnienie większej wiedzy na temat jego, gdyż ryzykowała własnym życiem, aby móc uratować go w Shikamaru Hiden. Sai odwzajemnia uczucia Ino, poślubiając ją parę lat później i mając razem syna, Inojina. Nawet po tylu latach spędzonych razem, miłość Ino względem Saia jest silna jak zawsze. okazjonalnie zachowując się w chwili ich pierwszego spotkania. Jako matka, osobowość Ino jest stosunkowo taka sama, lecz posiada większy szacunek względem swojego klanu i jego tradycji, upierając się przy przekazaniu ich następnemu pokoleniu w celu utworzenia nowego Ino–Shika–Chō.

Galeria