Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Nie mówię, że nie pamiętam twojego ostrza. Mówię, że nie pamiętam twojego serca. Kiedy krzyżujesz ostrza, możesz powiedzieć trochę o tym, co myśli twój przeciwnik. Nie twierdzę, że potrafisz czytać w ich myślach lub coś w tym rodzaju, ale możesz powiedzieć, jaki rodzaj determinacji kryje się za ich ostrzem, czy szanują cię, czy patrzą na ciebie z góry. Tego typu rzeczy można stwierdzić. Kiedy tak naprawdę walczę, nie ma czasu, aby o tym pomyśleć, więc zwykle nie zdaję sobie z tego sprawy, ale ogólnie rzecz biorąc, im silniejszy jest przeciwnik, tym więcej tego „serca” wydaję się napotykać.

—Ichigo Kurosaki do Gina Ichimaru

Ichigo Kurosaki jest głównym bohaterem mangi i anime Bleach. Jest nastolatkiem, który potrafi widzieć duchy i który zyskał później moce Shinigami od Rukii Kuchiki. Jest hybrydą człowieka, Shinigami, Quincy i Pustego.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Masakazu Morita, a w wersji angielskiej Johnny Yong Bosch.

Charakterystyka

Wygląd

Najbardziej charakterystyczną cechą Ichigo są jego szpiczaste pomarańczowe włosy, cecha, która była wyśmiewana przez innych od lat. Jest dość wysokim, szczupłym mężczyzną o brzoskwiniowej skórze i brązowych oczach. Lubi nosić wąskie ubrania. Ma tendencję do noszenia koszul z wzorem 15, ponieważ jego nazwisko jest homonimem dla tego numeru. Odkąd został Shinigami, stał się wyraźnie bardziej muskularny, jak zauważyła jego siostra Karin. W swojej duchowej formie Ichigo nosi standardowy strój Shinigami z dodatkiem paska na piersi. Początkowo był to gruby brązowy pas do trzymania jego pochwy Zanpakutō, ale później stał się on czerwonym paskiem różańcowym po przebudzeniu jego mocy Shinigami. Ma kształt latawca z płaskim dnem i górą. Pojawienie się Ichigo spowodowało, że kilka osób, w tym Jūshirō Ukitake, zauważyło podobieństwo do Kaiena Shiby, byłego porucznika 13. Dywizji. Po treningu w Dangai włosy Ichigo znacznie urosły i jest zauważalnie wyższy, jak twierdzą jego przyjaciele. Po tym, jak Ichigo traci moc Shinigami, jego wygląd powraca do stanu sprzed treningu Dangai.

Siedemnaście miesięcy po pokonaniu Aizena ogólny wygląd siedemnastoletniego Ichigo się nie zmienia, ale znów staje się wyższy i ma baki. Po odzyskaniu mocy, pozornie spowodowanej pozostawieniem energii z Fullbringu, strój Shinigami Ichigo składa się z grubszego paska na piersi. Ma cztery czarne pionowe linie na przedramionach i czarne, przypominające tatuaż pasy przecinające jego klatkę piersiową, nadgarstki i kostki. Podobne opaski, ale z białymi końcami, leżą na szyi jak kołnierze.

Po treningu w Pałacu Króla Dusz Ichigo nosi swój standardowy czarny shihakushō, ale z pewnymi znaczącymi zmianami: ma dwie białe płyty naramienne krzyżujące się z klatką piersiową w kształcie litery X, która utrzymuje ostrza Shikai na miejscu, z pierwszą płytką na lewym ramieniu z trzema odcinkami ozdobionymi czerwonymi łuskami, drugi talerz z trzema odcinkami ozdobionymi czerwonymi łuskami na prawej talii i białym płaszczem z czarnymi znaczeniami owiniętymi wokół talii.

Osobowość

Kiedy był dzieckiem, Ichigo uważał swoją matkę za centrum swojego świata, zawsze uśmiechając się, gdy był z Masaki i regularnie trzymając ją za rękę. Pomimo płaczu, ilekroć przegrywał w meczu w dojo, w którym brał udział, Ichigo znów się uśmiechał, gdy tylko zobaczył Masaki, kiedy przyszła go odebrać. W bardzo młodym wieku Ichigo słyszał, jak jego ojciec mówi, że jego imię oznacza „chronić jedną rzecz”, co zaszczepiło mu pragnienie ochrony matki. Kiedy urodziły się jego siostry, zaczął uczęszczać do dojo w celu ich ochrony. Od tego czasu liczba osób, które chce chronić, stale rośnie, co powoduje, że Ichigo ryzykuje życiem, chroniąc zarówno bliskich mu ludzi, jak i zupełnie obcych.

Jako nastolatek Ichigo jest bardzo porywczy i zdeterminowany oraz zwykle stara się zachować bardzo poważne i niezależne podejście, nawet jeśli twierdzi, że nie obchodzi go, co myślą o nim inni. Ichigo zwykle ma gniewne spojrzenie i przyznaje, że jest bardzo porywczy i nigdy nie odejdzie od walki. Jest jednak bardzo współczujący i empatyczny wobec otaczających go osób, tylko po prostu tego nie pokazuje. W szkole jest postrzegany jako chuligan ze względu na swoje pomarańczowe włosy i ogólne lekceważenie władzy. Ichigo raczej nie okazuje szacunku, gdy rozmawia z osobami starszymi od niego, nazywając kapitana Yamamoto „staruszkiem” i zwracając się do wielu innych kapitanów po imieniu.

Ichigo jest zdolnym uczniem, zajmującym 23. miejsce w swoim roku w szkole, który uczy się regularnie i nie zaniedbuje swoich zajęć szkolnych. Pracuje tak ciężko, jak tylko się stara, aby przezwyciężyć nieporozumienia, które wielu na jego temat ma w związku z jego kolorem włosów i walką. Ichigo nienawidzi wróżenia, horoskopów, feng shui, medium i każdego, kto zajmuje się braniem pieniędzy od ludzi za rzeczy, których nie widzą. Ma trudności z zapamiętaniem ludzkich twarzy i imion. Jednak Ichigo może zapamiętać imiona zauważalnych osób, nawet jeśli nie podali mu bezpośrednio ich imion. Ichigo staje się niezwykle nieśmiały i niekomfortowy w pobliżu nagich lub nieskromnie ubranych kobiet, przez co lubią się z nim droczyć takie osoby jak Yoruichi Shihōin i Rangiku Matsumoto.

Jeśli chodzi o walkę, Ichigo ma złożone poczucie honoru; regularnie stara się zemścić za okrutne działania swojego przeciwnika, takie jak zaszczepienie strachu przed śmiercią w Shriekerze i odcięcie prawej ręki Yammy'emu Llargo w odwecie za oderwanie prawej ręki Yasutory Sado. Często drwi z przeciwników i lekceważy ich podczas walki, czasami atakując bez ostrzeżenia. Ichigo ma silne pragnienie wygrywania swoich pojedynków, ale w sposób, który uważa za uczciwy. W tym celu często odmawiał pomocy swojego wewnętrznego Pustego, nawet wiedząc, że pozwoli mu to wygrać. Zdecydowanie Ichigo w walce może czasami się wahać, co może utrudniać jego walkę i wpada w stan depresji i wstrętu do samego siebie, gdy przegrywa ważną bitwę lub zawiedzie przyjaciela.

Ichigo gardzi tymi, którzy w jakikolwiek sposób źle traktują swoich sojuszników, nawet jeśli są jego własnymi wrogami. Był zniesmaczony, gdy Yammy nazwał Ulquiorrę Cifer, Nnoitrę Gilgę i Grimmjowa Jaegerjaqueza „śmieciami”.

Ciekawostki

  • Ichigo zajął pierwsze miejsce w pierwszych trzech sondażach popularności postaci z Bleacha, lecz w czwartym i najnowszym sondażu zajął trzecie miejsce. Jego Zanpakuto został wybrany na 3. miejscu w ankiecie popularności Zanpakuto, a jego Bankai zajął 10. miejsce.
  • Tite Kubo twierdzi, że motywem przewodnim Ichigo jest News from the Front autorstwa Bada Religiona.
  • Ichigo ma cyfrę „15” na drzwiach sypialni, co odnosi się do jego wieku i żartu w jego imieniu, ponieważ „ichi” oznacza jeden, a „go” oznacza pięć.
  • Różne postacie z tej serii zauważyły, że Ichigo jest bardzo podobny do Kaiena Shiby, zarówno pod względem wyglądu, jak i osobowości, lecz jego rodzeństwo, Ganju i Kūkaku jeszcze tego nie skomentowało. Ostatecznie ujawnia się, że Ichigo jest członkiem klanu Shiba po stronie ojca, chociaż jego ścisły związek z Kaienem został ujawniony w powieści, że Isshin był jego drugim kuzynem.
  • Ichigo Kurosaki jest czasem porównywany do Inuyashy ze względu na ich zbuntowane charaktery, krótkie temperamenty, ich opiekuńczą naturę oraz mieszane dziedzictwo, a także fakt, że obaj dzierżą olbrzymie ostrza. Tite Kubo zgodził się z tym podobieństwem, przyznając w wywiadzie, że jest wielkim fanem Inuyashy, a nawet oparł koncepcję Zanpakuto z Tessaigi.
  • Angielski aktor głosowy Ichigo, Johnny Yong Bosch, znany jest z takich ról jak Adam Park, Shotaro Kaneda, Lelouch vi Britannia, Kiba, T.K. Takaishi, Vash the Stampede, Kung Jin, Nero, Zero, Yukio Okumura, Eriol Hiiragizawa, Jonathan Joestar, Firion, Nathan Adams, Nobita Nobi, Hajime Hinata, Yu Narukami i Giyu Tomioka.
  • Nazwa Zanpakuto Ichigo, Zangetsu, oznacza „Zabójczy Księżyc”, a imię jego Bankai, Tensa Zangetsu, oznacza „Niebiański Łańcuch Zabójczego Księżyca”.
Advertisement