Bohaterowie Wiki
Advertisement
Marioptds.png
Uwaga!

Zawsze płakałam i poddawałam się... Przebyłam wiele złych zakrętów... Lecz ty... Pomogłeś mi znaleźć poprawną ścieżkę... Zawsze się za tobą uganiałam... Chciałam cię doścignąć... Chciałam iść w ramię z tobą cały czas... Chciałam tylko być z tobą... Zmieniłeś mnie! Twój uśmiech mnie uratował! To dlatego nie boję się umrzeć chroniąc ciebie! Ponieważ... cię kocham...

—Hinata wyznaje swoją miłość Naruto.

Hinata Hyūga (日向 ヒナタ, Hyūga Hinata) jest jedną z postaci w mandze i anime Naruto. Jest kunoichi na poziomie chunina z klanu Hyūga Konohagakure i członkinią Drużyny Kurenai. Jest także obiektem miłosnym Naruto Uzumaki, z którym kilka lat po wojnie ożeniła się i razem mieli dwójkę dzieci; Boruto Uzumaki i Himawari Uzumaki.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Nana Mizuki, a w wersji angielskiej Stephanie Sheh.

Charakterystyka

Wygląd

Jako członkini klanu Hyūga, Hinata posiada kekkei genkai o nazwie Byakugan, który daje jej całkowicie białe oczy (w anime posiadają one niewielki odcień lawendy). Ma ciemnoniebieskie włosy, które są przycięte w stylu hime-cut o różnych długościach: w I części, jej włosy są krótkie, utrzymywane nieco powyżej jej czoła i z sięgającymi do policzków kosmykami okalającymi jej twarz; w II części sięgają one do jej dolnej części pleców, a kosmyki okalające jej twarz sięgają do jej ramion; w The Last: Naruto the Movie, sięgają one poza jej biodra. W dorosłości, związuje swoje włosy w kucyk, lecz później ścina je na boba, sięgającego do ramion. W II części, jej figura stała się znacznie pełniejsza. W dorosłości, jest uważana przez Naruto i Toneriego Ōtsutsuki za niezwykle piękną.

W I części, Hinata zazwyczaj nosi kremową kurtkę z kapturem z symbolem ognia na dolnej części rękawów oraz futerkiem wokół rękawów i obszycia. Wraz z nią nosi granatowe spodnie, a swój ochraniacz na czoło nosi wokół swojej szyi. W części II, ma na sobie luźną, lawendowo-kremową bluzę z kapturem z fioletowymi rękawami nad siatkowaną koszulką. Nosi również granatowe spodnie, czarne sandały na niskim obcasie, zmieniając dodatkowo kolor swojego ochraniacza z niebieskiego na czarny. W czasie Czwartej Światowej Wojny Shinobi, ma na sobie standardowy mundur shinobi z Konohy.

W The Last: Naruto the Movie, strój misyjny Hinaty składa się z jasno lawendowej bluzki bez rękawów i stylizowanej na kimono z poprzecznymi paskami, związaną za pomocą ciemnofioletowego obi wokół jej talii. Nosi krótkie, granatowe spodenki wraz z parą zakolanówek oraz czarne buty na obcasie. Ogółem, jej strój stał się zauważalnie bardziej dopasowany i mniej konserwatywny niż wcześniej. Zaprzestała także noszenie swojego ochraniacza na głowę. Jej stroje stały się po tym bardziej urozmaicone, dopasowane do odpowiednich okazji lub zwykłego bycia bardziej codziennym w przeciwieństwie do jej wcześniejszych strojów. Podczas jej przymuszonego ślubu z Tonerim, miała na sobie szeroki, czarnoszary top z szarym pasem wokół swojej talii. Pod swoim odświętnym ślubnym stroju, miała krótkie, puszyste spodnie z czarnymi, koronkowymi skarpetami i sandały. Miała także na głowie czarny turban i czarno żółty welon wraz ze złotymi kolczykami w kształcie półksiężyców. Podczas swojego ślubu z Naruto, miała na sobie tradycyjne, białe kimono. W Boruto: Naruto the Movie, zazwyczaj ma na sobie jasnofioletową kurtkę na krótki rękaw z białą bluzką na długi rękaw pod spodem, jasnobrązowe szorty oraz fioletowe sandały. W mandze Boruto, Hinata posiada naszyjnik z symbolem klanu Uzumaki.

Osobowość

Jako dziecko Hinata była cicha i uprzejma, zawsze zwracając się do ludzi z należytym honorem. Jest miła, zawsze myśli bardziej o innych niż o sobie, troszczy się o ich uczucia i dobre samopoczucie. Nie lubi być konfrontacyjna z żadnego powodu. Doprowadziło to do tego, że była potulna lub nieśmiała w stosunku do innych, ponieważ jej przytłaczająca dobroć może uniemożliwić jej reakcję lub działanie z obawy, że kogoś urazi. Ciągłe dążenie jej ojca do zmiany tej cechy osobowości, gdy była młodsza, tylko pogorszyło sytuację, podważając pewność siebie Hinaty i czyniąc ją jeszcze bardziej nieśmiałą, ponieważ zyskała bardzo mało wiary w siebie. Pomimo tego, że została wydziedziczona, Hinata bardzo kocha swoją rodzinę, jak pokazano, kiedy "zgodziła się" poślubić Toneri w celu uratowania Hanabi, mimo że wiedziała, że ​​oznacza to złamanie serca Naruto i możliwość, że ona i Toneri faktycznie się pobiorą.

Perspektywa Hinaty zmienia się po jej powołaniu do Drużyny 8. Podczas gdy jej ojciec i większość klanu Hyūga zdecydowali, że była porażką, która nigdy nic nie osiągnęła, jej zespół uważa ją za wartościowego członka ze swoimi wyjątkowymi mocnymi stronami. Początkowo nadmiernie polegała na swoich kolegach z drużyny, patrząc na nich w trudnych chwilach, aby uratować ją przed sytuacjami, które sprawiają, że czuje się niekomfortowo. To dla swoich kolegów z drużyny - między innymi - Hinata zaczyna starać się zmienić, ponieważ chce pomóc drużynie, zamiast ją obciążać.

Główną motywacją Hinaty jest Naruto Uzumaki, którym była zafascynowana od czasu spotkania z nim. Początkowo zwrócił jej uwagę ze względu na swoją życzliwość dla niej i otwartą naturę, a następnie zachował jej uwagę z powodu podobieństw, które Hinata dostrzegła w sobie: Naruto miał bolesne dzieciństwo bez miłości rodziców, los gorszy niż zwykłe trudności, jakie miała z jej własnym ojcem oraz pragnie uwagi i uznania każdego, tak jak Hinata chce zadowolić swojego ojca. Ale podczas gdy Hinata straciła wiarę w siebie, Naruto zawsze wierzył, że może wykonać każde zadanie, jeśli wystarczająco się postara. Podziwia go głęboko za odwagę i z czasem głęboko się w nim zakochała, co objawia się zwiększoną nieśmiałością i zaniemówieniem, gdy wokół niego stało się coś, co stało się oczywiste dla każdego, poza jak na ironię samym Naruto. Hinata stara się udowodnić innym, ale przede wszystkim zdobyć uwagę i godność Naruto. Naśladuje go w tym celu, przyjmując jego nindō: nigdy nie poddawać się, by się doskonalić. W tym celu przestaje uciekać przed konfrontacją, zamiast tego robi wszystko, co w jej mocy, aby stawić temu czoła, nawet w obliczu niepowodzenia w dalszych próbach i skłonności do narażania życia dla swoich bliskich i wioski. Pod koniec części I wiara jej klanu w nią zostaje przywrócona i wzmocniona.

Przez lata Naruto pozostaje jej główną motywacją; chętnie stawia czoła Painowi, by chronić Naruto, wiedząc w pełni, że przegra. Ona nawet broni Naruto przed sobą, kiedy ma wątpliwości, powtarzając mu jego odmowę, by nigdy się nie poddawać. Dwa lata po wojnie, po spełnieniu swojego największego marzenia o odwzajemnieniu jej miłości przez Naruto, aby stworzyć głęboki i zaangażowany związek, stała się bardziej wyrazista w swoich uczuciach. W anime może się z tego powodu śmiać otwarcie. Po ślubie z Naruto i jego zostaniu Hokage, Hinata nadal go wspiera i jest o wiele bardziej odpowiedzialna, mimo że tęskni za tym, by częściej był w domu. Jako matka i żona stała się mistrzynią domu, dzięki czemu rodzina jest dobrze zorganizowana, a jednocześnie dobrze przystosowana i szczęśliwa. Choć bardzo kocha i wspiera swoją rodzinę, jest równie surowa i asertywna. Jej nowo odkryta usystematyzowana natura sprawiała, że ​​była bardzo onieśmielająca i łatwiejsza w zezłoszczeniu, gdy jej rodzina zaczęła działać, łatwo utrzymując ich w ryzach i szybko karając ich za ich niewłaściwe postępowanie. Jest także wnikliwa i mądra w swoich słowach, zdając sobie sprawę, że jej dzieci, szczególnie Boruto, podążają za Naruto w pragnieniu udowodnienia innym, że muszą, i że musi wierzyć w nich, aby robić rzeczy samodzielnie.

Ciekawostki

  • Hinata jest jedyną kobiecą postacią swojego pokolenia, która nigdy nie podkochiwała się w Sasuke. Co ciekawe, była pierwszą kobietą i jedną z pierwszych w ogóle w ich grupie wiekowej, która uznała Naruto i nigdy nie degradowała go ani nie naśmiewała się z niego, gdy mu się coś nie udało.
  • Masashi Kishimoto przyznał, że Hinata była jego ulubioną postacią kobiecą, nawet czując, że jej pochodzenie czyni ją lepszą bohaterką niż Sakura.
  • Jak na ironię, w omake'u do Naruto Shippuden, w odcinku 95, Hinata pokonuje wszystkich w konkursie jedzenia ramenu, kończąc 46 misek, przewyższając Naruto i oszałamiając wszystkich.

Galeria

Advertisement