FANDOM

Pragnę bogactwa! Pragnę kobiet! Pragnę stanowisk! Sławy! Pożądam wszystkiego co istnieje!!! A także... wiecznego życia!

—Greed mówiący swoje motto Alphonse'owi Elricowi

O, serio? Chęć spotkania z kimś zmarłym, pragnienie bogactwa, pożądanie kobiet, chęć uratowania świata... to wszystko to tak naprawdę przejawy "chciwości" czy też - "pragnienia". Nie zmienisz tego, że u ich źródła leżą niezwykle silne, szczere uczucia i emocje. Jak dla mnie, w nich wszystkich zawarta jest taka sama doza "chciwości". "Chciwość" nie zna podziałów ani skali - zawsze jest taka sama.

—Greed

Heh... a co to za kretyńskie miny, gówniarze! I ty, Lin... i ty, kurduplu... niezłe gadki mi wstawialiście... Ale już starczy. Już wystarczy. Nic mi już nie potrzeba. Ga ha ha ha ha... żegnajcie... przyjaciele... mojej duszy...

—Ostatnie słowa Greeda przed śmiercią

Greed jest jednym z antagonistów, a później antybohaterów w mandze i anime Fullmetal Alchemist. Jest znany wśród reszty homunculusów ze względu na swoją niezależność, która doprowadziła go do zdrady Ojca i działania na własną rękę. Początkowo zostaje wprowadzony jako antyzłoczyńca, następnie staje się pełnoprawnym antagonistą, a ostatecznie antybohaterem, po swoim odrodzeniu w ciele księcia Xing - Linga Yao.

Biografia

Pierwszy Greed

Greed jest trzecim homunculusem stworzonym przez Ojca. Jakiś czas po narodzinach, Greed uciekł, aby podążać za swoimi pragnieniami i osiągnąć własną nieśmiertelność. Greed pojawia się w mandze i anime Brotherhood wkrótce po tym, jak Edward i Alphonse Elric przybywają do Dublith, aby odwiedzić swoją nauczycielkę Izumi Curtis; dowiaduje się o ich przybyciu od swojej jaszczurzej chimery Bido, która ujawniła obecny stan Alphonse'a.

Greed rozkazuje swoim chimerom - Martelowi, Dolchetowi i Roi, aby zwabili Alphonse'a do okolicznej fabryki. Tam łapią go, a Martel wchodzi w jego zbroję. Greed przedstawia się młodzieńcowi w barze Diabelskie Gniazdo, w którym się osiedlił. Gdy Alphonse rozpoznaje jego znak Uroborosa, Greed wyjawia, że ​​jego informatorzy powiedzieli mu, iż dusza Alphonse'a jest zaklęta w zbroi. Greed domaga się poznania tajemnicy przynależności duszy Ala, którą uważa za klucz do życia wiecznego, ale dowiaduje się, że to Edward tego dokonał. Później Izumi przybywa na ratunek Alphonse'owi, ale nie może skrzywdzić Greeda, którego "wszechmocna tarcza" łamie jej kostki, gdy go uderza.

Niedługo później Edward konfrontuje się z Greedem, ale nie chce słuchać jego warunków i atakuje go. Greed nie jest jednak pod wrażeniem zniewag Edwarda i zmienia się w swoją formę wszechmocnej tarczy, łatwo go obezwładniając. W momencie, w którym Edward zastanawia się, jak przekształcić węgiel Greeda, aby cofnąć jego tarczę i zranić go, kilku żołnierzy dowodzonych przez Kinga Bradleya, Fuhrera z Ametris, który jest także homunculusem Wrathem, dostaje się do kryjówki Greeda, zmuszając homunculusa do ucieczki.

Bradley i jego żołnierze zabijają większość podwładnych Greeda, podczas gdy on i Martel uciekają z Alphonseem przez kanał ściekowy. Po zobaczeniu, jak Bradley morduje Dolcheta i Roę, Greed atakuje Fuhrera, który łatwo go pokonuje, uderzając w jego słabe punkty i przebijając go. W kryjówce Ojca, Greed zostaje poinformowany przez rodzeństwo, że przygotowania do dnia obiecanego są prawie ukończone. Kiedy Ojciec oferuje mu drugą szansę, by mu znów służyć, Greed odmawia i zostaje wrzucony do kadzi z lawą. Wytrwały do ​​samego końca, Greed zostaje zniszczony podczas maniakalnego śmiechu z Kamienia Filozoficznego, który sprawia, że ​​jego esencja zostaje upłynniona i wypita przez Ojca.

Drugi Greed

Kiedy Edward, Alphonse i książę Xing - Ling Yao dostają się do kryjówki Ojca, próbują go obalić, kiedy ten chce zabić Linga za to, że nie ma z niego pożytku, ale tylko po to, by zostać ubezwłasnowolnionym przez Envy'ego i Gluttony'ego. Widząc niezwykłą energię Linga, Ojciec ponownie rozważa zabicie go i wstrzykuje płynną wersję Kamienia Filozoficznego Greeda do jego krwioobiegu.

Dusze Linga i Greeda zaczynają walczyć ze sobą o dominację, dopóki jedna z nich nie zwycięży, jednak Ling chętnie poddaje swoje ciało, aby pozwolić Greedowi je przejąć, mając nadzieję, że zyska wystarczającą moc, aby zostać następnym cesarzem Xing (ku wielkiemu zdziwieniu homunculusa). W ten sposób w jednym ciele są teraz dwie osoby. Mimo tego, że Greed zyskał całkowitą kontrolę, dusza Linga pozostaje nietknięta i gotowa odzyskać kontrolę nad swoim ciałem przy pierwszej okazji.

Ku przerażeniu Elriców, Greed odradza się bez wspomnień ze swojej poprzedniej postaci i staje się lojalnym sługą Ojca. Atakuje Edwarda i pokonuje go, pozwalając Envy'emu zabrać braci do Wratha. Greed zostaje później wyznaczona na ochroniarza ojca, działając jako strażnik i zabijając każdego intruza, który zapuszcza się do podziemnej kryjówki złoczyńcy.

Jednak Bido w końcu udaje się zakraść do kryjówki Ojca i zostaje zauważony przez Greeda, która wytropił go, by go zabić. Bido rozpoznaje śmiech i maniery Greeda i udaje mu się zwrócić jego uwagę, bezbłędnie recytując jego słynne motto. Udaje, że pamięta Bido, by go zaskoczyć i bezlitośnie go zabija. Jednak przelanie krwi byłego przyjaciela powoduje, że umysł Greeda zostaje zalany rozmytymi wspomnieniami z poprzedniego życia. Próbuje zaprzeczyć im, mówiąc, że nie jest tamtym Greeden, ale Ling go krytykuje, mówiąc, że gdyby tak było, nie zapamiętałby niczego i doznałby załamania.

Druga zdrada

Będąc w stanie półprzytomności Greed włamuje się do pałacu prezydenckiego, gniewnie atakując Wratha i domagając się odpowiedzi, dlaczego pamięta, jak on zabija jego drużynę. Dwójka homunculusów zaczyna walczyć ze sobą, jednak Greed w końcu ucieka, gdy zauważa, że ​​Pride wkrótce zainterweniuje.

Następnie Ling przejmuje kontrolę nad ciałem i ucieka do opuszczonej kryjówki, w której natrafia na Edwarda Elrica i jego dwóch chimerowych towarzyszy Dariusa i Heinkela. Po tym, jak Ling mówi Edwardowi o tym, co wie, Greed odzyskuje kontrolę nad ciałem i odchodzi, zanim Edward przekonuje go, by wziął jego, Dariusa i Heinkela, jako jego „podwładnych”.

Akceptując tę ​​propozycję, Greed pomaga bohaterom stworzyć ogólnokrajowy krąg transmutacyjny, który będzie w stanie przeciwstawić się temu, który przygotowuje Ojciec. Odtąd Ling może tymczasowo łatwiej przejąć kontrolę nad swoim ciałem; (choć najpierw musi poprosić Greeda o pozwolenie).

Greed, Edward, Darius i Heinkel później spotykają Alphonse'a, którego zbroją manipuluje Pride. Greed rozpoznaje starszego z rodzeństwa, który atakuje ich u boku Gluttony'ego. Następnie Lan Fan i Fu, ochroniarze Linga Yao, przybywają im na ratunek i zabijają Gluttony'ego kilka razy, a Edward wywołuje zaciemnienie powodujące zniknięcie cieni Pride'a. Pride ostatecznie pochłania Gluttony'ego, by zdobyć jego moce i prawie pokonuje ich wszystkich, dopóki Alphonse go nie powstrzymuje, umożliwiając Hohenheimowi uwięzienie ich obu w gigantycznej kopule ziemi. Następnie Greed ucieka i kieruje się w stronę Centralnego Miasta, ujawniając Lingowi, że ma ukryte motywy powstrzymania Ojca i chce być tym, który znajdzie się w centrum ogólnokrajowego kręgu transmutacyjnego.

Finałowa walka

W drodze do kryjówki Ojca Greed znów staje twarzą w twarz z Wrathem, który uważany był za zmarłego, ale powrócił. Ponieważ Ling (który kiedyś walczył z Wrathem) zapewnia dobrą taktykę podczas walki, Greed próbuje pokonać homunculusa. Jednak Wrath ostatecznie ujawnia swoje potężne oko i zyskuje przewagę. Żołnierz Briggs, Buccaneer, pomaga następnie Greedowi, pozwalając się dźgnąć szablą Wratha i zabierając ją od niego, zmuszając go do walki parą sztyletów, z którymi jest mniej zaznajomiony. Greed jest następnie wspierany przez Fu, który wyczuł jego złą aurę.

Wrath ostatecznie zabija Fu, ale zostaje ciężko ranny przez Buccaneera, który poświęca swoje życie, aby dźgnąć Wratha własną szablą przez ciało Fu, aby zostać niezauważonym. Następnie rozgniewany Ling przejmuje kontrolę i uderza go, niszcząc oko homunculusa i pchając wroga do fosy. Czciwszy obietnicę złożoną Lingowi przez Buccaneera, Greed zmienia się w swoją wszechmocną tarczę i szybko likwiduje żołnierzy działających pod rozkazami skorumpowanego urzędnika, rządzącego krajem pod rządami Ojca, który groził oddziałom Briggs.

Greed pojawia się ponownie w sali tronowej Ojca, gdy ten ma zamiar aktywować ogólnokrajowy krąg transmutacyjny za pomocą Elriców, Hohenheima, Izumi Curtis i Roya Mustanga (pięciu alchemików, którzy widzieli Prawdę, źródło wszelkiej alchemicznej mocy i wiedzy o wszechświecie, które Ojciec planuje wchłonąć, aby zostać nowym bogiem tego świata). Greed atakuje Ojca, aby go zabić i posiąść jego boskość, której Ojciec pragnie dla siebie, lecz ten łatwo go powstrzymuje i z powodzeniem staje się „Bogiem”.

Na szczęście Hohenheimowi udaje się uruchomić kontr rytuał, który wymyślił, a Ojciec nie jest w stanie powstrzymać Prawdy w sobie, co skłania go do ucieczki na powierzchnię. Ponieważ Greed nie opanował alchemii, sam dociera na powierzchnię, znajdując większość swoich sojuszników w pobliżu zwłok Bradleya. Przeklina mężczyznę za to, że umarł z uśmiechem na twarzy, i informuje ich o nadchodzącej zagładzie, zanim dotarł na powierzchnię.

Ponieważ wszyscy walczą przeciwko Ojcu, Greed zachwyca się niesamowitą mocą złoczyńcy, ale w końcu Ling przyznaje mu, że jego jedynym prawdziwym pragnieniem są przyjaciele. Greed atakuje Ojca, który pozwala się ponownie zaabsorbować, ale okazuje się, że Greed specjalnie to zrobił, aby Edward uderzył go z zaskoczenia.

Ze względu na to, że jego zapasy dusz zostały prawie zużyte przez obrażenia zadawane mu przez Edwarda, Ojciec próbuje złapać Linga, aby ponownie wchłonąć Greeda. Jednak pomimo starań Linga, aby go zatrzymać, Greed powala gospodarza, by zostać wessanym do ciała Ojca. Stamtąd Greed zamienia ciało Ojca w najsłabszą formę węgla drzewnego, aby Ed mógł zadać śmiertelny cios.

Rozwścieczony ciągłym buntem dziecka, ojciec wyrywa bezduszną esencję Greeda i wyrzuca ją w powietrze (w mandze Ojciec zabija Greeda, zatrzaskując na nim swoje zęby).

W ostatnich chwilach życia Greed obserwuje tłum ludzi, przede wszystkim Eda i Linga, i zastanawia się nad całym dobrem, jakie dla niego zrobili, i zaczyna zrozumieć, czego naprawdę pragnął w życiu i jest z tego powodu szczęśliwy; szczęśliwy, że znalazł na koniec prawdziwych towarzyszy. Śmierć Greeda wprawia Edwarda w ślepą furię, przez którą uderza pięścią w dziurę w osłabionym teraz ciele Ojca, uwalniając jego pozostałe dusze i powodując, że Prawda niszczy go od wewnątrz.

Charakterystyka

Wygląd

Greed jest wysokim, dobrze zbudowanym i muskularnym mężczyzną o ciemnych włosach, spiczastej twarzy i ostrych spiczastych zębach. Nosi czarne ubranie powszechne wśród homunculusów, a także czarną kurtkę z białym, futrzanym kołnierzem i okulary przeciwsłoneczne. Większość homunculusów ma czerwone linie na całym ciele; w jego przypadku znajdują się tylko na tułowiu. Greed ma na grzbiecie lewej dłoni charakterystyczny znak homunculusów, Uroboros. Wykorzystana do maksimum umiejętność "wszechmocnej tarczy" Greeda czyni go całkowicie czarnym i metalicznym, a dwie czerwone linie biegnące po całym ciele rozszerzają się na całej twarzy, krzyżując oczy.

Po zniszczeniu i odnowieniu przez Ojca, Greed odradza się w ciele Linga Yao. W ten sposób wygląda teraz jak gospodarz, chociaż jego oczy stają się czerwone, na lewej ręce pojawia się znak Uroborosa, zmieniają się rysy twarzy, wygląda jaśniej i bardziej przypomina swoją poprzednią wersję. Kiedy Greed kontroluje ciało Linga, jego włosy zakrywają prawe oko, a gdy Ling je zabiera, jego włosy zakrywają lewe oko. W przeciwieństwie do gospodarza, Greed jest prawie zawsze przedstawiany z otwartymi oczami.

Osobowość

Jak sugeruje jego nazwa, Greed jest ucieleśnieniem skrajnej chciwości Ojca i nieugaszonego pragnienia wszystkiego co istnieje. Pragnie „wszystkiego, co świat może zaoferować”, w tym pieniędzy, kobiet i władzy politycznej. Daje to jednak Greedowi znacznie silniejszą osobowość niż pozostałe homunculusy, których w końcu zdradził, ponieważ czuł, że nigdy nie zyska dla siebie niczego, wykonując polecenia Ojca. To sprawia, że ​​Edward Elric opisuje go jako „jedynego homunculusa, który nauczył się myśleć samodzielnie”.

Mimo swojej wymagającej i pokrzywionej osobowości jest bardzo uprzejmy, wyluzowany, rycerski i pełen entuzjazmu (jest bardzo przeciwny walk z kobietami). Nigdy nie kłamie, oferuje okazje, by zdobyć to, czego chce, i działa w niezwykle przyjazny (choć sarkastyczny) sposób, nawet w stosunku do wrogów. Zależy mu jednak na zdobyciu tego, na co zwrócił uwagę, nie przyjmując odmów i bezlitośnie walczy o uzyskanie tego czego chce. Kiedy konfrontuje się z ludźmi, których nie lubi, staje się wyraźnie obraźliwy i dąży do ich zabicia, stwierdzając, że jest tak zachłanny, że chce ich życia.

Będąc wyjątkowo chciwym i zaborczym, bardziej ceni swoje dobytki niż to demonstruje, a tych, którzy przysięgają mu przynależność do niego, wyjątkowo szanuje, będąc życzliwym i uzupełniającym się w stosunku do jego podwładnych chimer. Ostatecznie zaprzyjaźnia się z Lingiem, choć często gniewa się, gdy to on przejmuje kontrolę nad ciałem, które uważa za swoje własne. W ostatnich chwilach życia Greed ujawnia, że ​​czuje, iż najbardziej pragnął towarzyszy i prawdziwej przyjaźni, wykazując poczucie empatii ponad całą resztę homunculusów.

Ciekawostki

  • W anime z 2009 roku Greed walczył z Wrathem trzy razy. Przegrał w pierwszych dwóch pojedynkach. Finał został przerwany, gdy Ling przejął władzę po tym, jak Wrath zabił Fu.
  • Ponieważ Ojciec stwierdził, że wszystko, czego pragnie Greed, pochodzi od niego, Ojciec w pewnym momencie chciał także rodziny/przyjaciół, coś, co Hohenheim zauważa przez homunculusa, nazywając go „ojcem”.
  • Wydawało się, że Greeda pociąga Lan Fan, która, jak na ironię, była zakochana w Lingu i nienawidziła Greeda za przejęcie jego ciała, choć nawet ona wyglądała na nieco zasmuconą jego śmiercią.
  • Greed jest podobny do Beelzemona z serii Digimon, ponieważ noszą skórzane kurtki i działają w sposób niezależny. Obaj są także chciwi, jednak później zostają nawróceni.
  • W anime z 2003 roku zarówno Greed, jak i Envy dzielą między sobą szczególną niechęć - chociaż nigdy nie zostało to wyjaśnione, ale można to przypisać ich powiązaniem z Dante.

Galeria

Linki zewnętrzne