FANDOM

Gracia Hughes jest jedną z postaci w mandze i anime Fullmetal Alchemist. Jest ona życzliwą żoną porucznika Maesa Hughesa i matką Elicii Hughes.

Biografia

Anime 2003

W serii anime z 2003 roku Gracia pojawia się po raz pierwszy w 6 odcinku, w którym zamiast bohaterki z mangi, Satelli LeCoulte, ona jest w ciąży. W dniu urodzin Edwarda Elrica Gracia i jej mąż oferują jemu, jego bratu Alphonse'owi Elricowi i ich młodej przyjaciółce Ninie Tucker gościnę. Elricowie i Nina są zdumieni, jak bliska porodu jest Gracia, przez co Ed i Al powstrzymują się od uspokojenia jej brzucha, ale Nina jest na tyle odważna, aby to zrobić. Tego wieczoru Gracia zaczyna rodzić, powodując, że wszyscy wpadają w panikę, dopóki Maes nie opanowuje się i nie znajdzie pomocy w zamieci, pozostawiając Elriców i Ninę z Gracią.

Próbując przybrać odważną twarz, Gracia leży na kanapie, a Nina ociera czoło. Kiedy jednak zaczynają się bóle porodowe, krzyki Gracii powodują, że Elricowie i Nina znów wpadają w panikę, nadal krzycząc i kłócąc się, dopóki Gracia nie zażąda, by się opanowali. Gdy wszystko się uspokaja, Nina odkrywa, że ​​woda, którą przynieśli jest ostygła, więc Ed podgrzewa ją za pomocą alchemii bez kręgu transmutacji, odkrywając swój nowy talent. Kiedy dziecko się rodzi, Elricowie i Nina zaczynają krzyczeć i kłócić się ponownie, ale mimo to pomagają Gracii w porodzie, a ona dziękuje im za przybycie.

W następnym odcinku Gracia przejmuje opiekę nad małą Elicią, podczas gdy Maes rozmawia z Edem o badaniach Shou Tuckera.

Manga i Brotherhood

Jeśli chodzi o osobowość i rolę w historii, Gracia jest bardzo miła w całej serii, robiąc czasami ciasta i słodycze dla braci Elric i Winry Rockbell. Odgrywa dosyć niewielką rolę w serialu, ale jej wizerunek pojawia się w dwóch krytycznych scenach: pierwsza z nich polega na tym, że Envy wykorzystał jej formę, by powstrzymać męża przed atakiem, a następnie morduje go. Po drugie, Envy znów przybiera jej formę przed Royem Mustangiem, chwaląc się non stop, jak jej mąż nabrał się na tak tanina sztuczkę.

Pojawia się ponownie w ostatnim rozdziale, w którym występuje ze swoją córką i są odwiedzane przez Alphonse'a Elrica.

Gracia i Elicia pojawiają się też na krótko w 4 openingu anime.