Bohaterowie Wiki
Advertisement
Uwaga!

Zobacz inne pojęcia – Godzilla

Z głębin, trzydzieści pięter, ziejący ogniem, z głową w przestworzach, Godzilla!

—Część piosenki w bajce

Godzilla jest tytułowym bohaterem kaiju i jednnym z głównych bohaterów (obok ekipy Calico) serialu telewizyjnego Hanna Barbera z 1978 roku, Godzilla Power Hour. Jest gigantycznym, radioaktywnym prehistorycznym gadem, który żyje w oceanie i jest wzywany przez załogę Calico, kiedy go potrzebują.

Jego wokalne efekty dźwiękowe zapewnił nieżyjący już Ted Cassidy.

Biografia[]

W razie potrzeby małe nadajniki są tym, co wzywa Godzillę do działania. Godzilla walczy z wieloma potworami w całej serii i przechodzi wiele zdarzeń. Walczy z gigantycznym ognistym ptakiem w Arktyce, walczy z drążącym tunele potworem, ściera się z Chimerą, z magnetycznym potworem żółwiem i wiele innych.

Pewnego razu cofa się do czasów dinozaurów, Dzień walczy z Diplodokiem i Smokiem Czasu (dużym teropodem jak T-Rex). W innym przypadku obcy potwór, który zmienia się w różne formy, przybrał tę samą formę, co sam Godzilla i Godzilla z nim walczyła. Godzilla została nawet skurczona w odcinku, w którym, gdy stał się mniejszy, mucha zaczęła rosnąć.

Walczy z cyklopem na tropikalnej wyspie i pustynnymi potworami na piaszczystej pustyni.

Wygląd[]

W serii Hanna Barbera ta Godzilla wygląda bardzo przyjaźnie dla dziecka. Ma wyraz twarzy, który pokazuje emocje. Ma komiczne kolce na plecach, brzuch doniczkowy i ogólnie kreskówkowy wygląd.

Ma zielony kolor skóry, co jest rzadkością w innych odmianach Godzilli. Jego kolce mają ciemniejszy odcień zieleni. Ma czarne źrenice z białymi miejscami, aby pokazać trochę blasku. Jego zęby i pazury są jasnoszare.

Ma 122 metry wysokości, czyli około 400 stóp.

Osobowość[]

Hanna Barbera Godzilla ma agresywną postawę w walce z innymi potworami, czego nie mają inne odmiany Godzilli. Walczy w slapstickowy, kreskówkowy sposób. W przeciwieństwie do tego, gdy przychodzi do obrony człowieka. W wielu przypadkach, gdy jest wzywany, upewnia się, że załoga Calico jest bezpieczna. Na wiele sposobów wyraża emocje. Jego troska jest zauważalna, gdy trzyma Calico w swoich masywnych rękach.

Moce i Zdolnośći[]

  • Ognisty oddech: W całej serii Godzilla Hanny Barbery używa swojego ognistego oddechu do walki z wrogimi potworami. W przeciwieństwie do innych odmian Godzilli, wybuch jest czystym ogniem.
  • Laser do oczu: Podobnie jak Superman, ta odmiana Godzilli wystrzeliwuje lasery z jego oczu na wrogie potwory.
  • Super siła: Godzilla Hanny Barbery jest bardzo silna, co jest bardzo widoczne w walce. Był w stanie rzucać dużymi przedmiotami, a nawet innymi potworami. On również pakuje cios.
  • Amfibia: Ta odmiana Godzilli jest doskonała w środowisku wodnym. Jest świetnym pływakiem i jest ekspertem w bitwach na powierzchni i pod wodą.
  • Inteligencja: Godzilla Hanny Barbery również wyraża inteligencję. Jednym z przykładów jest to, gdy tworzy wir, aby złapać Calico, a następnie łapie go, aby upewnić się, że nie zatonie. Jednak zwykle wydaje się polegać na swojej taktyce bojowej i sile podczas bitwy.

Ciekawostki[]

  • Godzilla Hanny Barbery jest jedną z największych odmian Godzilli, ma 122 metry.
  • Godzilla Hanny Barbery to drugie wcielenie Godzilli, które powstało w amerykańskich mediach, podczas gdy pierwszym jest Godzilla Marvela.
  • Jest jedną z niewielu odmian Godzilli, które są zielone. Inne to Marvel Godzilla, Dark Horse Godzilla, Toho Godzillas z lat 1999-2000 oraz Anime Godzilla z lat 2017-2018.
  • Jest także pierwszą Godzillą, która jest w animacji kanonicznej. Później Toho zrobił anime dla dzieci dla Godzilli w połowie lat 90. Firma TriStar stworzyła Godzilla: the Series, w której występuje Zilla Junior. Toho rozpoczął także trylogię anime w 2017 roku.
  • Ryk użyty w Hanna Barbera Godzilla jest dźwiękiem bestii, a nie „skreeongk” słyszanym w większości odmian Godzilli.
  • Niektóre z ryków Godzilli zostały później ponownie wykorzystane w Thwomps w serii Mini Mario.
Advertisement