Godzilla, zwany również jako Zilla Junior, to potomstwo oryginalnego Godzilli oraz główny protagonista serialu Godzilla: The Series, będącego kontynuacją filmu GODZILLA z 1998 roku.
Głosu podłożył mu Frank Walker.

Nazwa

Nazwa potwora pochodzi z serialu, gdzie jest nazywany "Godzillą". W odcinku Competition, jest on nazywany przez japońskie postacie "Gojirą".
Nieoficjalnie jest on nazywany Godzillą Junior, w celu odróżnienia od swojego rodzica.

Biografia

Wczesne życie

Wykluty z ocalałego z bombardowania przez wojsko jaja, Junior był jedynym żyjącym potomkiem bezpłciowo rozmnażającego się potwora nazywanego Godzillą. Sam Godzilla został zabity przez wielokrotne zbombardowanie na Brooklyn Bridge, natomiast jego potomstwo, zabite przez bombardowanie ogrodów Madison Square. Zilla Junior jest ostatnim ze swojego rodzaju. Po wykluciu spotkał naukowca imieniem nazwiskiem Nicko Tatopoulos, szukającego wraz z wojskiem ocalałych z bombardowania. Pisklę nawiązało więź z naukowcem. Szybko dorastało, dlatego wkrótce zostało zaatakowane przez wojsko, które uznawało go za zagrożenie, tak jak jego ojca. Jednak więź potwora z naukowcem stała się na tyle wyraźna, że zaczęto wykorzystywać Drugiego Godzillę do walki z wrogimi potworami, które regularnie zaczęły pojawiać się na świecie. W przeciwieństwie do pierwszego Godzilli, Drugi rozmnażał się sterylnie, co usuwało ryzyko szybkiego rozprzestrzenienia się na cały świat. Junior okazał się znacznie wytrzymalszy od poprzednika, co umożliwiło mu walkę z potworami o różnych rozmiarach, kształtach i zdolnościach w trakcie serialu. Często wdawał się w walkę z napotkanymi przez HEAT potworami.

Zdolności

  • Atomowy Oddech: Charakterystycznym atakiem Drugiego Godzilli był Atomowy Oddech, mający wygląd skupionej, zielonej wiązki, wystrzeliwanej z paszczy potwora. Przed użyciem, oczy i płyty grzbietowe potwora świecą. Zdolności tej nie posiadał jego poprzednik, który zamiast tego ział łatwopalnym gazem. Zilla Junior często używa tego ataku w celu wykańczania przeciwników, gdyż często powoduje u nich ciężkie obrażenia. Atomowy Oddech jest tak potężny, że może stapiać stal i zamieniać piasek w szkło.
  • Oddychanie podwodne: Dzięki skrzelom na szyi, Godzilla może oddychać pod wodą. Spędza większość czasu pod wodą i naturalnym pływakiem, gdyż jego poprzednik był w rzeczywistości zmutowanym legwanem morskim. Będąc chorym, spędził tygodnie pod wodą. Dr. Tatopoulos zauważył, że klatka piersiowa potwora porusza się podczas pływania, co potwierdza tą zdolność.
  • Nadludzka siła: Godzilla dysponuje nadludzką siłą. Często jest zdolny do podniesienia i obezwładnienia innych potworów tą zdolnością. Jego ogon jest niezwykle umięśniony, dzięki czemu może miażdżyć inne potwory.
  • Nadludzka szybkość i zwinność: Pomimo ogromnej siły, Godzilla jest niezwykle szybki i zwinny. Może biec z prędkością ponad 480 kilometrów na godzinę, co pozwala mu dotrzymać kroku pędzącej lokomotywie. Mimo wagi, może z łatwością wskakiwać na szczyty budynków. Ma także niezwykle szybki refleks.
  • Nadludzka wytrzymałość: Jedną ze zdolności, których nie posiadał jego poprzednik, była wytrzymałość. Podczas gdy jego ojciec został zabity przez serię pocisków, Drugi Godzilla potrafi przeżyć odniesienie ogromnych obrażeń. Podobnie jak japońskie odpowiedniki Godzilli, Zilla Junior może wytrzymać pociski ciężkiej artylerii bez widocznego szwanku.
  • Regeneracja: Wraz z wytrzymałością, Drugi Godzilla posiada ulepszoną regenerację, pozwalającą mu na wyzdrowienie z obrażeń znacznie szybciej niż normalne zwierzę. W trakcie serialu walczył z kilkunastoma potworami, niektórymi uzbrojonymi w jad, i wykazał się zdolnością do wytrzymania pewnego stopnia obrażeń przed straceniem przytomności. W odcinku Where Is Thy Sting, Zilla Junior odniósł niemal śmiertelne obrażenia, spowodowane dostaniem się silnego kwasu do krwiobiegu, i wyleczył się z nich w kilka sekund.
  • Inteligencja: Zilla Junior jest niezwykle inteligentny, zwłaszcza jak na mutację. Ma duży mózg w stosunku do ciała, co jest niezwykle wśród gadów. Dr. Tatopoulos zauważył, że Junior zdaje uczyć podczas walki w celu pokonania wroga.
  • Naturalna broń: Pazury Zilli Junior są wystarczająco mocne, aby uszkodzić stal, nawet przed osiągnięciem dojrzałości.

Słabości

Choć powszechnie uważa się, że Zilla Junior jest najpotężniejszą z mutacji, to nie jest niepokonany.
Trucizna w dużych ilościach osłabia Drugiego Godzillę, pozwalając przeciwnikom z powodzeniem zadawać mu obrażenia. Jest również podatny na odwodnienie, gdyż niemal go zabiło podczas walki z Meduzą, która wysysała płyny z jego ciała. W dużym stopniu polega na swoich zmysłach, zwłaszcza na wzroku, i jeżeli zostanie oślepiony, stanie podatny na ataki wrogów, których normalnie z łatwością by pokonał. Mimo lepszej od ojca wytrzymałości, skóra Zilli Junior wciąż jest wrażliwa na obrażenia zadane przez wystarczająco potężne potwory.