Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Posłuchaj dzieciaku, istnieją dwie rzeczy na Ziemi o których nie masz pojęcia. Pierwszą z nich jestem ja, a drugą... jest Godzilla.

—Kapitan Douglas Gordon o Godzilli

Godzilla (ゴジラ, Gojira) to główny protagonista filmu z 2004 roku Godzilla: Ostatnia Wojna, będącego 50-rocznicą franczyzy Godzilla.

Jest napromieniowanym gadzim kaiju przebudzonym przez testy nuklearne w latach 50, w których odwecie wypowiedział ludzkości wojnę. Do walki z Godzillą oraz wieloma innymi kaiju pojawiającymi się na przestrzeni lat uformowano Siły Samoobrony Ziemi, chociaż nigdy nie były w stanie pokonać Godzilli. Ostatecznie, SSZ zwabił Godzillę na Antarktydę w celu finałowej konfrontacji, która zakończyła się uwięzieniem Godzilli w lodowcu przez Gotengo. Wokół lodowego więzienia Godzilli powstał obszar nazywany Obszarem G, w zakresie którego Król Potworów pozostał aż do roku 20XX, kiedy został przebudzony w celu pokonania potworów pod kontrolą Ksilienów.

Historia

W latach sześćdziesiątych EDF zwabił Godzillę na Antarktydę, gdzie został pogrzebany żywcem i uwięziony w lodzie przez Gotengo.

W roku 20XX, podczas inwazji Xilienów na Ziemię, Gotengo uwolnił Godzillę z lodowego więzienia, wierząc, że będzie w stanie zapobiec inwazji. Po uwolnieniu został zaatakowany przez Gigana. Godzilla obezwładnił napastnika poprzez zniszczenie jego głowy wydechem atomowym. Wierząc, że jego wojna z ludzkością nadal trwa, Godzilla podążył za Gotengo, zabijając lub obezwładniając wszystkie napotkane przez siebie potwory, ostatecznie docierając do Tokio. Tam zauważył meteor o nazwie Gorath, mający uderzyć w Ziemię. Chcąc temu zapobiec, Godzilla starał się go zniszczyć wydechem atomowym, skutkując wytworzeniem dużego krateru w mieście. Stojąc teraz w ruinach Tokio, Godzilla napotkał kolejnego przeciwnika, Monstera X, kosmicznego potwora używanego przez Xilienów do podbijania światów. Oba potwory rozpoczęły ze sobą walkę, ale Monster X okazał się lepszym od Godzilli wojownikiem, dzięki czemu udało mu się go obezwładnić. Z pomocą Królowi Potworów przyleciała Mothra, jednak wdała się w walkę z ulepszonym Giganem. Ostatecznie ćmie udało się pokonać cyborga, a Godzilla zdobył nad Monsterem X przewagę.

Po zniszczeniu statku matki Xilienów, Monster X zaczął ewoluować w swoją silniejszą formę, Keizer Ghidorę, i szybko obezwładnił Godzillę. Trójgłowy smok zaczął wysysać energię życiową Godzilli. Jednak Ozaki oddał Królowi Potworów swoją moc Keizera, dzięki czemu Godzilla mógł uwolnić się ze szczęk smoka i zniszczyć go w przestrzeni kosmicznej spiralnym wydechem atomowy.

Nieświadomy pomocy ze strony ludzi, Godzilla zestrzelił statek Gotengo, powodując jego rozbicie się. Zanim zdążył zabić załogę statku, Godzilla został powstrzymany przez swojego adoptowanego syna - Minillę. Po wybaczeniu ludzkości jej zbrodni, Godzilla odchodzi wraz z synem do morza.

Osobowość

Tak jak wiele innych inkarnacji postaci, ta wersja Godzilli może najlepiej zostać opisana jako antybohater. W filmie, wydaje się być skrajnie agresywny w stosunku do każdego stworzenia lub osoby stanowiącej dla niego zagrożenie, ponieważ natychmiastowo atakuje potwory Ksilienów bez namysłu nawet zaraz po wyjściu z lodu. Posiada także złowrogą naturę, gdyż zaraz po zgonie Keizer Ghidory, natychmiast uszkadza statek bojowy Gotengo pomimo faktu, iż jego załoga dopiero co uratowała jego życie. Powodem tego czynu była jego uraza wobec statku za pozbawienie go wolności wiele lat wcześniej. Ostatecznie jednak powstrzymuje się przed wykończeniem jego załogi dzięki prośbie Minilli. Podczas gdy nie ma miejsca pomiędzy Godzillą, a Minillą zbyt wiele interakcji, Godzilla wyraźnie troszczy się o swojego syna, ponieważ wysłuchuje jego prośby.

Zdolności

Atomowy Oddech:

AtomowyOddechGodzilli.gif

Ta inkarnacja Godzilli posiada ikoniczną zdolność do strzelania Atomowym Oddechem z pyska. Jego Atomowy Oddech jest zdolny do powodowania ogromnych eksplozji i niszczenia słabszych przeciwników takich jak Hedorah, Zilla lub Ebirah jednym strzałem, a także skrócić Gigana oraz Keizer Ghidorę o głowę z bliskiej odległości, jak również dorównać mocą wiązkom energii Potwora X. Jest jednak słabszy od Antygrawitacyjnych Snopów Keizer Ghidory oraz nie był w stanie zatrzymać kolizji Goratha z Ziemią.

Spiralny Promień Ciepła:

SpiralAtomicBreath.png

Kiedy został doładowany energią Keizera Ozakiego, Godzilla zyskał zdolność do strzelania Spiralnym Promieniem Ciepła, który wykorzystał do unicestwienia Keizera Ghidorah. Ten promień jest zauważalnie znacznie potężniejszy od normalnego wariantu Atomowego Oddechu, będąc zdolnym do wysłania 100.000-tonowego smoka na orbitę ziemską w ciągu kilku sekund.

Absorpcja Energii:

Podczas swojej walki z Keizer Ghidorą, Godzilla był zdolny do zaabsorbowania energii Keizera którą Ozaki przesłał mu, zdobywając niesamowity skok mocy oraz emitując fale energii która uwolniła go ze szczęk Keizer Ghidory.

Zdolności fizyczne:

Godzilla wykazywał niemal absurdalne poziomy siły fizycznej oraz zwinności w filmie Godzilla: Ostatnia Wojna. Przykłady siły Godzilli obejmują ciśnięcie Kumongą poza horyzont, wysłanie Zilli do opery w Sydney jednym uderzeniem ogona oraz uderzenie zwiniętego w kulkę Anguirusa z wystarczającą siłą, aby ten uderzył w Rodana. Niemniej jednak ukazał także niemal ludzki poziom zwinności i szybkości, biegając z dużą prędkością oraz skacząc na duże dystanse pomimo swoich masywnych rozmiarów.

Wytrzymałość:

Podobnie jak w przypadku siły i zwinności, Godzilla posiada niezwykłą wytrzymałość, której najsłynniejszym przykładem jest przerwanie zderzenia się Goratha z Ziemią, która zaowocowała zdewastowaniem całego Tokio, znajdując się w strefie zero wybuchu. Przedtem bez trudu wytrzymał ataki innych potworów i jedynymi potworami, które zdołały przebić się przez jego skórę, były Ulepszony Gigan, Potwór X oraz Keizer Ghidorah.

Galeria

Ciekawostki

  • Podobnie jak Godzilla z filmu Powrót Godzilli, ta wersja Godzilli jest błędnie uznawana za dorosłą wersję Godzilli Junior, ze względu na 100 metrów wysokości u obu wersji oraz ujęcie przedstawiające dorosłego Juniora w intrze Ostatnia Wojna. Warto jednak zaznaczyć, że ta wersja Godzilli pojawiła się po raz pierwszy w 1954 roku, a Junior urodził się w latach 90.
  • W rolę tej wersji Godzilli wcielił się Tsutomu Kitagawa.
  • Dotychczas jest to ostatnia filmowa wersja Godzilli przedstawiona za pomocą kostiumu. i