Do szablonu +18.png
Uwaga!

Ja, Giorno Giovanna, mam marzenie, które wiem, że jest słuszne.

—Giorno Giovanna

Muda muda muda muda muda muda muda muda!

—Okrzyk Standu Giovanno

Giorno Giovanna Jest głównym bohaterem mangi i anime JoJo's Bizarre Adventure: Golden Wind. Giorno jest nieślubnym synem Dio Brando, poczętym ze skradzionym ciałem Jonathana Joestara. Przedstawiany jest jako Haruno Shiobana, japoński nastolatek mieszkający we Włoszech. Mówi o swojej chęci dołączenia do gangu Passione i marzy o zostaniu „Gang-Star” (połączenie „Gangstera” i „Superstar”).

W japońskiej wersji językowej głosu użyczył mu Kensho Ono, a w wersji angielskiej Phillip Reich.

Charakterystyka

Wygląd

Giorno jest nastolatkiem średniego wzrostu i o szczupłej, ale muskularnej budowie, znacznie mniejszej niż u poprzednich JoJo. Ma złote włosy średniej długości związane z tyłu w krótki, pleciony ogon, z trzema charakterystycznymi dużymi lokami ułożonymi w rzędzie nad czołem. Jego włosy były pierwotnie czarne i zaniedbane, ale przebudziły się po przebudzeniu jego Standu. Jego oczy, szczególnie na początku, wyostrzają się na końcach, podobnie jak u jego ojca.

Giorno ma na sobie dwuczęściowy garnitur z kraciastym płaszczem i kilkoma ozdobnymi rysami, w tym emblematy w kształcie skrzydeł na kołnierzykach i rozcięcie w kształcie serca w okolicy klatki piersiowej. Najbardziej charakterystyczną cechą jego garnituru są trzy emblematy biedronki umieszczone po obu stronach jego piersi i bezpośrednio pod zamkiem, pasujące do wyglądu jego Standu. Później na jego butach pojawia się ten sam emblemat biedronki. Kolorystyka jego garnituru często zmienia się w zależności od medium, ale najczęściej spotykanymi kolorami są niebieski obrysowany złotem i różowy obrysowany zielenią.

Osobowość

Dzieciństwo Giorno było pełne nieszczęść i samotności z powodu znęcania się i gnębienia przez ojczyma. We wczesnym dzieciństwie początkowo był zimny i nieczuły wobec kogokolwiek i uważał się za szumowinę z powodu tego, jak ludzie go traktowali. Ci, którzy go znali, łatwo myśleli, że gdy dorośnie, stanie się pokręconą osobą. Zmieniło się to, gdy zaprzyjaźnił się z rannym gangsterem, którego uratował. Kiedy mężczyzna chronił Giorno przed tymi, którzy zrobili mu źle w zamian za jego pomoc, nauczył się, że może ufać ludziom. Od tego czasu stał się bardziej pewną siebie i troskliwą osobą.

Cechą charakterystyczną Giorno i dzieloną przez jego rówieśników jest jego determinacja; coś, co można opisać jako jego zdolność do podejmowania ważnych decyzji bez wahania i przeprowadzania ich do samego końca, nawet w obliczu bólu, smutku i tragedii. W całej części 5 postanowienie Giorno jest takie, że w ogniu bitwy często chce pozwolić sobie na zranienie, jeśli prowadzi to do korzystnej sytuacji. Giorno jest bardzo ambitną osobą, która chętnie wykorzystuje każdą okazję, aby osiągnąć swój ostateczny cel, jakim jest „Gang-Star”. Po rozpoczęciu współpracy z gangsterem z Passione, Bruno Bucciaratim, Giorno nie traci czasu na infiltrację gangu i systematycznie zdobywa kolejne stopnie. Jego zabójstwo na Polpo było częściowo sposobem na awans dla Bucciaratiego. Później Giorno próbował osobiście zbliżyć się do szefa Passione i planował założyć na nim urządzenie śledzące.

Ciekawostki

  • Giorno jest jedynym JoJo, który potwierdził, że nie urodził się jako JoJo, ponieważ jego oryginalne imię brzmiało Haruno Shiobana.
  • Giorno jest wyjątkowy wśród Joestarów, ponieważ używa zarówno „Muda”, jak i „Wryyy!” swojego ojca.
  • Pobicie Cioccolatty przez Giorno jest najdłuższym ze wszystkich, ponieważ zajmuje ono siedem stron w mandze i minutę w anime.
  • Typowym aspektem garderoby Giorno jest noszenie biżuterii o tematyce biedronki, a na jego Standzie znajdują się także insygnia biedronki. Ponieważ biedronki symbolicznie reprezentują szczęście w całej Europie, a zabicie jednej uważane jest za pech, może to symbolizować moc Gold Experience'a w zakresie zwracania obrażeń zadawanym przez atakującego.
  • W wywiadzie Araki stwierdził, że oparł wygląd Giorno na „Dawidzie” Michała Anioła. Okładka 62 tomu mangi również została oparta na renesansowym malarstwie.
  • Na liście ulubionych postaci Arakiego sporządzonej w 2000 roku Giorno zajął 5. miejsce.
  • Technicznie rzecz biorąc, zabił najwięcej osób spośród wszystkich JoJo. Dzieje się tak jednak tylko w przypadku liczenia nieskończonej pętli śmierci Diavolo, co powoduje, że zabójstwa Giorno również się liczą.