Fives - żołnierz-klon, później żołnierz ARC służący Republice Galaktycznej w okresie wojen klonów, członek oddziału Domino i 501 Legionu.

Jest to jeden z głównych protagonistów wątku oddziału Domino, pobocznym bohaterem wątku Cytadeli, drugorzędnym protagonistą wątku na Umbarze, a także głównym bohaterem wątku spisku na Kamino.

Biografia

Wczesne życie

CT-5555 był jednym z milionów klonów łowcy nagród Jango Fetta, narodzonych na Kamino w 32 BBY.

Star Wars: The Clone Wars

Clone Cadets

W pierwszym roku Wojen Klonów, CT-5555 nadał sobie imię Fives i rozpoczął szkolenie w jednostce Domino, wraz z Echo, Droidbaitem, Hevym i Cutupem. Podczas egzaminów drużyna była nieudolna, z powodu arogancji jej członków, którzy zamiast współpracować próbowali robić zadanie po swojemu, co kończyło się katastrofą.

Później, Fives i Echo udali się do mistrzyni Jedi Shaak Ti, oraz łowców nagród El-Lesa i Brica, którzy nadzorowali ich postępy. Poprosili o przeniesienie do innego oddziału, ponieważ oni jako jedyni próbowali grać drużynowo z całego Domino. Shaak Ti odrzuciła to, wierząc w oddział Domino i dając im drugą szansę.

Przed ostatnim testem, polegającym na wspinaczce kadeci zrozumieli, że muszą współpracować. Bric, zażenowany wynikami oddziału przed egzaminem ukradł liny wspinaczkowe, sabotując oddział. Klony znalazły jednak inny sposób, aby podołać zadaniu i przeszli szkolenie.

Wszyscy członkowie oddziału Domino zostali przyjęci do Wielkiej Armii Republiki i dostali medale.

Rookies

Po ukończeniu szkolenia Fives i jego drużyna zostali przydzieleni do służenia na stacji przekaźnikowej na księżycu Rishi. Dla klonów była to irytująca misja, ponieważ ci woleliby być na froncie, co zauważył Hevy.

W końcu w kierunku stacji zmierzały meteory, ale oddział włączył pole ochronne. Jeden z klonów został wysłany, żeby go zbadać i zauważył droidy-komandosy wyłaniające się z meteoru. Został przez nie zabity.

Droidy weszły do środka stacji, gdzie nastąpiła wymiana ognia. Nie mające szans klony uciekły przez wentylację. W tym czasie Kapitan Rex i Komandor Cody wyruszyli na Rishi w celu inspekcji.

Fives i jego towarzysze ostrzegli ich za pomocą racy, będąc pod platformą. Wywiązała się walka, w której Rex i Cody upozorowali śmierć. Razem z żółtodziobami, komandor i kapitan dostali się z powrotem do stacji, udając droidów.

Nadleciała flota Separatystów, na czele której stał Generał Grievous. Klony domyślały się, że jego planem jest atak na Kamino, ale łączność z generałem Kenobim i Skywalkerem została zerwana.

Na wszelki wypadek, Grievous wysłał na księżyc grupę droidów. Klony uciekły, oprócz Hevy'ego, który postanowił wysadzić stację, aby tym samym wezwać dowództwo. Po śmierci Hevy'ego i zdetonowaniu bazy, przyleciała flota Republiki, z którą generał nie miał szans. Zarządził odwrót.

Jako, że Fives i Echo przeżyli jako jedyni, zostali odznaczeni i dostali awans do 501 Legionu.

ARC Troopers

Przechwycona została wiadomość Separatystów, świadcząca o ataku na Kamino. Fives i Echo, będąc członkami 501 Legionu zostali wysłani na planetę.

Tam spotkali 99 (zdeformowanego klona sprzątającego i przyjaciela Hevy'ego), którego poinformowali o śmierci jego kolegi. Ten pokazał im medal, który wręczył mu zmarły żołnierz. Dowiadując się o celu ich przybycia, 99 zaoferował im swoją pomoc.

Rozpoczął się atak na planetę. Komandor Colt rozkazał im zajęcie miejsca snajpera na mostku, aby stamtąd ostrzeliwać oddziały wroga.

Kiedy walka się zaostrzyła, 99 przyniósł Fivesowi i Echo amunicję. Przybyła grupa młodych kadetów, którzy zgubili drogę do baraków. Podstarzały klon poprowadził ich do celu.

Do baraków udali się Rex i Cody, jednak wszyscy wpadli w pułapkę droidów. 99 dostarczał im amunicję, ale dosięgnął go ogień wroga. Republikanie zwyciężyli i obronili Kamino, jednak Fives i Echo opłakiwali 99.

Dwaj żołnierze dostali awans, i od tej pory byli żołnierzami ARC.

The Citadel

Fives, Echo i cały 501 Legion uczestniczyli w misji ratunkowej dowodzonej przez Anakina Skywalkera i Obi-Wana Kenobiego, mającą na celu uwolnienie mistrza Jedi Evana Piella z silnie strzeżonego więzienia Separatystów, Cytadeli.

Drużyna ratunkowa oszukała skanery Cytadeli, mrożąc siebie w karbonicie. Potem wchodzili do więzienia po obstawionej minami ścianie, lecz zostali wykryci przez potknięcie się jednego z klonów, co zdetonowało ładunek.

Mimo trudności, zdołano uwolnić Piella i jego podwładnych. Postanowiono, że drużyna podzieli się na dwie grupy - Fives i Echo byli w tej, na czele której stał generał Skywalker.

Counterattack

Przemierzając stary tunel, wydostali się z Cytadeli. Podczas walki zginął żołnierz Echo, brat Fivesa, kiedy jeden z droidów strzelił za pomocą działka w statek, powodując wybuch.

Mistrz Plo Koon wysłał krążowniki, mające umożliwić im ucieczkę z planety. Fives wątpił jednak w dojście do punktu zbioru grupy, jednak mimo wszystko drużyna spróbowała tego sposobu ucieczki.

Citadel Rescue

Drużyna wciąż broniła się przed oddziałami droidów wysyłanymi przez naczelnika Osi Sobecka. W czasie walk mistrz Piell został rozszarpany na strzępy przez anooby (wilkopodobne stworzenia). Po uczczeniu jego pamięci, dotarli do punktu zbioru, ale zostali zaatakowani przez Sobecka. Fives postrzelił go, po czym został dobity przez Ashokę.

Darkness on Umbara

The General

Plan of Dissent

Carnage of Krell

The Unknown

Conspiracy

Fugitive

Orders

Cechy

Fives był lojalnym i honorowym żołnierzem, który sprzeciwiał się traktowaniu klonów jako przedmioty i maszyny do zabijania. Uważał, że każdy klon powinien być szanowany i postrzegany jako żywa istota - stąd jego niechęć do nazywania go po numerze CT-5555.

Galeria