Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Ezra Bridger jest jednym z głównych bohaterów serialu Disneya Star Wars: Rebelianci. Jest wrażliwym na moc nastolatkiem z planety Lothal który dołączył do Załogi Ducha by walczyć z Imperium i wyzwolić Lothal.

Charakterystyka

Wygląd

Ezra to średniego wzrostu, szczupły chłopak o niebieskich oczach. Posiada ciemną karnację. Granatowo-czarne włosy z początku sięgające prawie połowy szyi ściął na krótko długi czas po dołączeniu do rebelii. Gdy poznał załogę Ducha nosił pomarańczowy kombinezon i rękawice ochronne, a ubiór ten z czasem zmienił, choć dominujący kolor nie uległ zmianie. Zawsze miał przy sobie plecak, w którym chował użyteczne rzeczy takie jak: klucz, latarka czy ramię droida. Na lewym ramieniu posiadał procę energetyczną, ale z czasem zastąpił ją mieczem świetlnym. Na wskutek starcia z Inkwizytorem chłopak ma na policzku dwie równoległe do siebie blizny, pozostałości po ranach zadanych mieczem świetlnym.

Osobowość

Trudna sytuacja spowodowała, że Ezra dbał tylko o siebie co tłumaczył załodze Ducha ,,Robię to samo co wy tyle że sam, kradnę żeby przetrwać". Był równierz nie świadomy, tego że podczas kradzieży i robienia żartów Imperialnym korzysta z mocy.

Dopiero po spotkaniu z załogą Ducha zrozumiał że można kraść inaczej, że można kraść i dawać tym co zostali skrzywdzeni przez Imperium. Hera podczas misji ratowania Wookiech co okazało się pułapką uświadomiła mu że jeśli myśli tylko o sobie to nic nic nie znaczy, zaczął wyszukać się egoizmu i zaczął dbać o innych.

Z początku nie miał dobrych relacji z załogą. Czesto denerwował Zeba (czasami nie świadomie), a Chopper często robił mu na złość. Podkochiwał się równierz w Sabine bez wzajemności. Natomiast podczas szkolenia Kanan i Ezra nie byli w stanie znaleźć wspólnego języka. Jednak Hera często dla Ezry była jak matka, wspiera go. Z czasem jednak nawiązał relacje z pozostałymi, a w szczególności z Kananem z którym nawiązał relację ojciec i syn.

Kiedy Tseebo powiedział chłopakowi, jego rodzice zostali pojmani przez szturmowców, chłopak zaczął żywić nadzieję, że oni żyją. Jednak kiedy Ryder powiedział mu że jego rodzice zostali zabici podczas masowej ucieczki z więzienia, Ezra był zdruzgotany.

Z początku Ezra postępował dość impulsywnie i lekkomyślnie jednak z czasem pow wielu przygodach z załogą nauczył się działać strategicznie.

Od trzeciego sezonu Ezra znacząco się zmienił. Przestał już wycinać żarty Imperium, stał się bardziej dojrzały i odpowiedzialny. Jednak równierz stał się bardziej agresywny i impulsywny gdyż był zdeterminowany zniszczyć Sithów przez co był gotów wspópracować czasami z Maulem. Dopiero po spotkaniu z Obi-Wanem zrozumiał, że Maul go wykorzystuje.

Chłopakowi zależy na Lothal i jest gotowy oddać życie by wyzwolić swoją planetę. Co pokazał że z pomocą Purgili wyprowadził gwiezdny niszczyciel gdzie on i Admirał Trawn byli na pokładzie w nadprzestrzeń w nieznane regiony galaktyki.

Ciekawostki

  • Ezra urodził się w tym samym roku co Luke i Leia więc jest ich rówieśnikiem.
  • Urodziny obchodzi w dzień imperium co było pokazane w odcinku Dzień Imperium kiedy na Lothal obchodzono 15 rocznicę powstania Imperium Galatkycznego, w tym samym odcinku Ezra kończy 15 lat.
  • Ezra jest najmłodszym członkiem załogi Ducha lecz jest pierwszą postacią wprowadzoną do serialu.
  • Pod koniec odcinka Zjednoczenie z Rodziną - i Pożegnanie okazuje się że Ezra i Admirał Trawn przeżyli więc Ashoka i Sabine ruszają by go odnaleźć.
  • Jego pierwszy miecz świetlny został zniszczony przez Dartha Vadera.
Advertisement