Euphemia li Britannia jest jedną z postaci w anime Code Geass. Była trzecią księżniczką brytyjskiej rodziny królewskiej. Euphemia jest przyrodnią siostrą Leloucha vi Britannia i siostrą, na której mu najbardziej zależało po Nunnally. Euphemia była zastępczą wicekrólową strefy 11, roli, która przyznała, że jej się nie podoba. Euphemia podziwiała swoją starszą siostrę, Cornelię, ale gardziła walką w jakiejkolwiek postaci, chociaż była w stanie pilotować Rycerza Mroku.

Charakterystyka

Wygląd

Mówi się, że Euphemia jest naprawdę piękna. Ma różowe włosy, które są zwykle opadnięte na dół, z dwoma kosmykami po każdej stronie głowy. Jest powyżej średniego wzrostu i jest nieco niższa niż Lelouch i Suzaku. Zwykle widuje się ją w różowo-białej sukience z różowym koloratką.

Osobowość

Chociaż jest członkinią brytyjskiej rodziny królewskiej, pozostaje życzliwa i otwarta dla wszystkich osób wokół niej i traktuje wszystkich z szacunkiem, nawet jeśli nie są Brytyjczykami; ten powszechny szacunek prawdopodobnie wynika z jej własnych doświadczeń z dzieciństwa z rodzeństwem w postaci Leloucha i Nunnally, których matka nie pochodziła ze szlachty, a zatem z pogardą patrzyli na nią inni członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej. Jest drugą osobą w rodzinie królewskiej, która odkryła, że Lelouch żyje, i pierwsza, która dowiedziała się, że Zero to jest jego alter ego, dochodząc do tego po incydencie w hotelu. W dzieciństwie była dość blisko Leloucha i Nunnally. Nawiązuje bliską, romantyczną więź z Suzaku Kururugi ze względu na ich wspólne przekonanie, że problem musi zostać rozwiązany od wewnątrz.

Ciekawostki

  • Euphemia ma wiele wspólnych cech charakteru z Lacus Clyne, postaci z Gundam SEED i Gundam SEED Destiny, takich jak ich kochające pokój osobowości, pacyfistyczna natura i kolor włosów. Obie mają również wysokie pozycje społeczne, a Lacus jest popularną piosenkarką i córką najwyższego członka rady. Jej obiekt uczuć, Kira Yamato jest również podobny do Suzaku, ponieważ obaj są brązowowłosymi pacyfistami i są pilotami mechów w swojej serii. Obie postacie podlegają rasizmowi.
  • Związek między Euphemią a Suzaku przypomina nieco związek między Elie i Haru w Rave Master. Przypadkowo głosu obu tym postaciom użyczają Michele Ruff i Yuri Lowenthal.
  • Jej imię oznacza po grecku „pomyślna mowa”.
  • Euphemia dzieli tą samą aktorkę głosową z Kotori Monou z X/1999. Jej związek z Suzaku jest podobny do Kamui i Kotori. Ich śmierć również jest podobna, ponieważ obie zostają zabite przez braci, wywołując emocje u kochanka.
  • Euphemia zmarła miesiąc przed jej siedemnastymi urodzinami.