Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Marioptds.png
Uwaga!

Ja... myślałam ... o was, chłopaki... i o tym, jak mnie uratowaliście... Wy dwaj i wszyscy inni... Chcę być waszą przyjaciółką.

—Eri do Izuku i Mirio.

Eri jest jedną z postaci w mandze i anime My Hero Academia. Jest małą dziewczynką z Darem do cofania i odwracania stanu żywych istot.

W japońskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Seiran Kobayashi, a w wersji angielskiej Emily Neves.

Charakterystyka

Wygląd

Eri to mała, młoda dziewczynka o bladoniebieskich siwych włosach i czerwonych oczach. Ma mały róg po prawej stronie głowy, który wydaje się rosnąć w połączeniu z jej Darem. Ze względu na eksperymenty dokonane na niej przez Overhaula polegające na rozkładaniu i ponownym składaniu jej, ma wiele blizn na ramionach.

Osobowość

Eri jest nieśmiałą i niewinną dziewczynką i jako taka nie chce brać udziału w strasznych planach Overhaula. Podczas swojego dzieciństwa z Shie Hassaikai wielokrotnie próbowała się opierać i uciec z niewoli tylko po to, by za każdym razem zostać zatrzymaną i ponownie schwytaną, co doprowadziło ją do zaakceptowania swojego losu jako więźnia. Przyzwyczaiwszy się psychicznie do tego traktowania, Eri nie płacze ani nie krzyczy, gdy ktoś zamierza ją skrzywdzić. Zamiast tego milczy, drżąc ze strachu, wiedząc, że nie ma innego wyboru, jak zaakceptować wszystko, co jej się przydarzy. Pamiętając, jak Izuku Midoriya pomagał jej wstać i trzymał się jej, płakała, zdając sobie sprawę, że jego czyn był spowodowany prawdziwą życzliwością.

Eri została doprowadzona do przekonania przez Overhaula, że jej istnienie służy tylko sprowadzaniu bólu i cierpienia na innych, co doprowadziło do tego, że złoczyńca wykorzystał jej pragnienie, by nie krzywdzić innych i prawie wrócić do swoich szponów. Pomimo strachu i okrucieństwa wolałaby raczej się poddać niż wierzyć, że inni są krzywdzeni przez nią.

Po jej uratowaniu Eri nadal pozostawała nieśmiała i nadal była psychicznie dotknięta jej wcześniejszym leczeniem, ponieważ nie mogła się uśmiechać, jako że nie wiedziała jak i nie miała żadnych szczęśliwych doświadczeń. Jednak podczas Festiwalu Szkolnego Eri pokonuje to i czuje przytłaczający przypływ radości, będąc świadkiem przedstawienia, co prowadzi ją do uśmiechu i uwolnienia się od przeszłości.

Dzięki wychowaniu w U.A. i zachęty ze strony Izuku i Mirio, Eri jest teraz bardziej optymistyczna i zdeterminowana, nie postrzega już swojego Daru jako przekleństwa i zaczyna go kontrolować. Kiedy Mirio wyraża niechęć do pomysłu, by oddała mu z powrotem jego Dar, Eri mówi mu, aby nie czuł się winny, ponieważ trenowała dla niego i pomyślnie przywraca mu Dar.

Ciekawostki

Advertisement