FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Ellie jest główną bohaterką w grze The Last of Us oraz w American DreamsLeft Behind i The Last of Us Part II. Czternastoletnia ocalona Ellie jest „dojrzała ponad swoje lata” z powodu okoliczności swojego środowiska.

W angielskiej wersji językowej głosu użyczyła jej Ashley Johnson, a w wersji polskiej Anna Cieślak, znana też jako Ciri z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Osobowość

Wychowawszy się w środowisku, w którym pogarszają się współczesne standardy i wartości, Ellie jest zdecydowanie pochopną, impulsywną, prostacką i temperamentną dziewczyną i nie jest zaskoczona pojęciem użycia przemocy jako środka do osiągnięcia celu lub wulgaryzmów jako sposobu wyrażania tego, jak się czuje. Jednak udaje jej się zachować szczególną niewinność, ponieważ jeszcze nie widziała najciemniejszych stron ludzkiej natury i zachowuje namacalne zaufanie do ludzi. Służy to zestawieniu z ostrożnym, ponurym spojrzeniem Joela na życie po wybuchu infekcji. Przeprosiła żołnierza skanującego ją za dźgnięcie go i miała nadzieję, że powstrzyma jego i Ramirez przed skrzywdzeniem jej nieśmiercionośnymi środkami.

Ellie jest również dostatecznie sprytna i dowcipna i zrobi wszystko, aby utrzymać Joela i siebie przy życiu. Przyjmuje rozkazy od Joela, ale przez cały czas jest jasne, że „w ogóle nie potrzebuje dziecięcej opieki”.

Ellie jest entuzjastycznie nastawiona do świata zewnętrznego, ponieważ w dzieciństwie przebywała w strefie kwarantanny. Ma obsesję na punkcie rzeczy, które gromadzi od innych, ilustrowanych jej zainteresowaniem muzyką, filmami, książkami i grami wideo. Często zauważa swoje rozbawienie po znalezieniu interesujących przedmiotów kolekcjonerskich podczas całej podróży, co często koliduje z fizyczną obojętnością Joela. Ellie zaczyna uczyć się o świecie przed infekcją z powodu dziwności, które znajduje i od Joela. Jest zdumiona trywialnymi sprawami, którymi ludzie się zajmowali, zwłaszcza kobietami, przed apokalipsą, takimi jak chłopcy i jaka koszula pasuje do której spódnicy.

Ellie zdaje się nie wyznawać żadnej religii, co widać, gdy twierdzi, że chodzi „tam i z powrotem”, kiedy Sam pyta ją, czy wierzy w życie pozagrobowe. Mówi, że chciałaby w to uwierzyć, ale przyznaje: „Chyba… nie”.

Ellie również cierpi na monofobię (strach przed samotnością) i oświadcza Samowi, że boi się utraty innych, na których jej zależy, takich jak Joel. Przyczyna tej sprawy jest prawdopodobnie związana z jej wyobcowanymi rodzicami i śmiercią jej najlepszej przyjaciółki, Riley, i zatrudnionej opiekunki, Tess. Przypadkowo oboje byli ofiarami grzyba i oboje zostali zarażeni podczas pobytu w jej towarzystwie. Wkrótce po przyznaniu się do swojego lęku, Sam dołącza do listy.

Ellie wykazywała trudności w pozycjonowaniu się jako małe dziecko w oczach osoby dorosłej, a czasem nawet „nadzoruje” dorosłych. Bierze również „sprawiedliwość” we własne ręce w związku z kimkolwiek i nie uważa, że ​​wymaga zgody dorosłych. Ta cecha samo-rodzicielstwa związana jest z czasem spędzonym w sierocińcu, w którym nauczyła się sama sobie radzić. Przykładem jest upadek Joela na żelazny pręt. Choć tego nie pokazano, zabiera Joela (konno) do opuszczonego centrum handlowego, aby znaleźć zapasy, które pozwolą zaszyć jego ranę. Następnie zabiera go do opuszczonego domu na kole przymocowanym do konia i kontynuuje przywrócenie go z powrotem do zdrowia, jednocześnie zdobywając dla niego jedzenie i lekarstwa od Davida.