FANDOM

Eddward, znany też jako Edd (przez przyjaciół nazywany jest też Chudy Edd) jest jedną z głównych postaci w serialu animowanym na Cartoon Network - Ed, Edd i Eddy.

Osobowość

Spośród całej trójki Edów, Chudy Edd jest najbardziej szanowany i lubiany przez innych ze względu na swoją nieszkodliwą naturę, inteligencję, wynalazki, miłość do pokoju i porządku oraz jego zaangażowanie w robienie właściwych rzeczy. Nawet Kevin czasami okazuje mu szacunek, gdy jest to dogodne. Inne dzieci zwykle przychodzą do niego po pomoc i porady lub jeśli potrzebują czegoś do naprawy. Prowadzi również wiele badań i prac w terenie, sam na sam ze swoimi przyjaciółmi, a kiedy jest bez Eddy'ego i Eda, inni często zapraszają go do robienia z nimi rzeczy i zaprzyjaźniania się. Jednakże, będąc aktywnym uczestnikiem w przekrętach Eddy'ego, Chudy Edd jest zwykle karany wraz ze swoimi przyjaciółmi, a czasami jego intelektualna i myślicielska natura może denerwować innych.

W późniejszych odcinkach, kiedy idzie do Peach Creek Jr. High, jest prostym uczniem we wszystkich przedmiotach. Wykazuje silną nienawiść do sportu z powodu nigdy nie omawianego incydentu z dodgeballem. Posunął się nawet do ucieczki ze szkoły, aby wyjść z klasy gimnastycznej. Mimo to jest prawie niezdolny do wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń z powodu skrajnej słabości fizycznej. Jest także w klubie fotograficznym w szkole i redaktorem szkolnej gazety.

Chudy Edd jest prawie zawsze głosem rozsądku i sumienia Edów, wskazującym słabe punkty w przekrętach Eddy'ego lub wyjaśniającym, jak moralnie się mylą, mimo że prawie zawsze jest ignorowany. Z tak niesamowitą inteligencją, potrafi konstruować skomplikowane maszyny z tektury, znaków drogowych i innych śmieci, które Edy znajdują. Często wybieraja się z nimi na złomowisko, aby poszukać takich rzeczy.

Cytaty

… a najśmieszniejsze było to, że tyranozaury i inne gady tak naprawdę żyły w kredzie! O kurka, wcale nie żyły w triasie, he he he he.

—Chudy Edd wspomina przekręt z wehikułem czasu.

Dobra ludzie, piękny uśmiech dla brata Eddy'ego!

—Chudy do Jimmy'ego i Sary podczas kręcenia filmu dla brata Eddy'ego.

Ed. Tak mnie wystraszyłeś, że omal nie wyskoczyłem ze swojej piżamy!

Ej! Rzuć żołędzie!

—Chudy Edd do Eddy’ego chodzącego z żołędziami.

I co, Johnny? Nie nauczyłeś się niczego na swoich błędach?

—Chudy Edd do Johnny’ego, po kolejnym utknięciu między gałęziami jego głowy.

a się za chwilę porzygam. Nie mamy narzędzi, żeby to zreperować!

—Chudy Edd widząc jak Ed zniszczył zlew u Johnny’ego.

Nadciągają liściki apokalipsy.

Nazywam się Edd przez dwa D i... eeeee... wprost kocham Mańkę Ohydkę. Taak, kocham ją, eeee ubóstwiam do bólu nosić moją dziewczynę na barana znaczy Mańkę...

—Chudy Edd chcąc być w tej samej klasie co jego koledzy, wywiązuje się z obietnicy danej Ohydkom.

Nie, czekaj! Proszę cię, Ed, wyślij do mózgu impuls i stań!

—Chudy Edd do Eda, który chce przebiec po trawniku.

Nie mógłbyś poprosić, jak normalna, ludzka istota?

—Chudy Edd gdy Eddy wytrącił z ręki Chudego Edda hipnotyzujące koło.

Nie widzę komedii w tragedii Jimmy’ego, Eddy. Co jest śmiesznego w byciu ściganym przez kozę i (zaczyna się śmiać) potknięciu się niechcący na plasterku mielonki! Hahahahahaha!

—Chudy Edd widząc Jimmy’ego ściganego przez Victora.

Pardonsik, przepraszam. Wolne pojazdy na prawo proszę!

—Chudy Edd do Jimmy’ego i Sary jadących z paradą środkiem drogi.

Patrzcie na rozmiar tego holenderskiego wiązu! Ojej, ojej...

—Chudy Edd widząc Eda biegnącego z drzewem w jego stronę.

Pomóż mu, Eddy... tak jak tylko ty potrafisz.

—Chudy Edd widząc Sarę, która próbuje w drastyczny sposób wyrwać Edowi ząb.

Telefony nie są przeklęte Eddy, są z plastiku! Uspokój się synu. Myśl o falach, brzozach, ariach.

Ojej, to włamywacz. Zjada całe jedzenie z mojej lodówki… on jest boso! Może to wariat?

Złamałeś mnie, Eddy. Uwolnij mnie, a przyłączę się do ciebie i razem zniszczymy wszystko, co dzieli nas od naczelnych.