FANDOM

Edward, znany też jako Ed jest jedną z głównych postaci w serialu animowanym na Cartoon Network - Ed, Edd i Eddy. Jest on starszym bratem Sary.

W polskiej wersji językowej głosu użyczył mu Jarosław Boberek.

Osobowość

Ed, pod wieloma względami, jest „uosobieniem rozrywki” lub „nosicielem radości”. O ile on zrobi wszystko, aby zdobyć łamiszczękę (choć jak można było zobaczyć w odcinku „Łamiszczęki za frajer ” wybrał kurczaki nad łamiszczękami), tak jak Edd i Eddy, ma on też kilka innych obsesji, z których większość osiąga u niego niezdrowy poziom. Do tych obsesji należą: tosty z masłem, gąbki, kurczaki, filmy i komiksy o potworach oraz udawanie potworów.

Wraz z obsesjami, Ed ma również kilka lęków, niektóre zrozumiałe, inne... nie do końca. Te obawy idą tak daleko, że są u niego wręcz fobiami. Boi się i będzie atakował peruki, jak widać w odcinku „Pryszcz", można było zobaczyć w odcinku „Ed dobrze wychowany”, że boi się brokułów (tak samo jak Eddy) oraz na samą wzmiankę o mydle i dezodorantach salwuje się ucieczką z przerażenia. Ale te obawy są niczym w porównaniu z jego całkowitym strachem przed siostrami Ochydkami i jest to najbardziej zrozumiała fobia, jaką ktokolwiek mógł kiedykolwiek mieć. Najprawdopodobniej obawia się także kłopotów i rodziców, czego dowodem jest tekst: „Szkoła doniesie Sarze, Sara doniesie mamie, a mama powie tacie, a on będzie dalej siedział i oglądał telewizję!”.

Jednak osobowość Eda, mimo jego pozornie surowego życia w domu i dziwacznych obsesji, jest nieustępliwa, silnie przyjazna i zdeterminowana, by zadowolić wszystkich wokół siebie - o ile szanują to, że lubi swoje kolekcje rozkładających się ryb i gnijących w kieszeniach serów. Jest bardzo lojalną osobą, robiąc prawie wszystko dla swoich przyjaciół i rodziny, bez względu na to, jak bardzo go wykorzystują lub nadużywają jego posłuszeństwo.

Ogólnie Ed jest najmniej inteligentnym członkiem Edków.

Cytaty

Ale tnie komara szczwany lisek.

—Ed o śpiącym Chudym Eddzie

„A” oznacza pomoc, którą niosą koledzy, „B” oznacza podniesienie Chudego Edda i Eddy’ego, a „C” oznacza cytrynę, której osobiście nie cierpię, chyba że w herbacie.

A oto co masz zrobić, rozłożyć skrzydła jak nietoperz i gwiżdżąc przejść z miną zombie przez myjnię samochodową.

Czapka capi.

—Ed to chudego edda

Czego ode mnie chcesz, demonie zła? Uwolnij mnie, a ja dam ci moją sztukę z makaronu.

—Ed kiedy został porwany przez Siostry Ochydki

Czy mogę z tego zbudować karmnik?

—Ed trzymając wyrwany ze ściany podgrzewacz do wody

Druga seria była normalnie w dechę.

—Ed przełamujący czwartą ścianę.

"Eddy to matoł bez szyi". Mogę prosić o autograf?

Gdzie się podział mój gnijący mózg?

Ja chcę twoją czapkę. Bardzo dziękuję!

—Ed do Chudego Edda piszącego testament

Ja jestem bratem i brat Eddy’ego jest bratem i Eddy jest bratem dla brata Eddy’ego tak jak ja jestem bratem.

Jestem Człowiek-Koza! Skłońcie się przed moim dechem węglowej zagłady! (…) Człowiek-Koza rzuca się do śmiałej ucieczki – jazda na grillowanym brzuchu!

Jestem dziędziołem, ale ziemnym

Jestem Ed, twardy jak makaron!

Już dawno nie prałem skarpetek, Eddy. Jak mi kapcie spadną, to masakra.

Mała siostrzyczka jest milutka i słodka jak włochate uszy tatulka.

Miłość jest jak cebula – im więcej warstw zdejmujesz, tym gorzej cuchnie.

Ciekawostki

  • Ed jest uczulony na króliki, węgorze i karmelowy pudding. Możliwe, że jest też uczulony na koty.