FANDOM

Fus Ro Dah!

—Nieugięta siła, najsłynniejszy smoczy krzyk używany przez Dovahkiina

Dovahkiin, co w języku smoków znaczy Smocze Dziecię, jest głównym bohaterem gry The Elder Scrolls V: Skyrim.

Rasa, płeć i wygląd

Dovahkiin może być dowolnej rasy (Człowiek, Elf lub Bestia) i dowolnej płci, w zależności od wyboru gracza. Standardowe Smocze Dziecię jest męskim, norskim wojownikiem, noszącym żelazny hełm, który przypomina nieco hełm Nordycki, na którym opiera się kultura Skyrim, a także ćwiekowaną zbroję, żelazne rękawice i buty oraz jest uzbrojony w stalowy miecz i żelazną, okutą tarczę.

Skyrim

Na początku gry Smocze Dziecię zostaje schwytany przez siły cesarstwa, próbując nielegalnie przekroczyć granicę między Skyrim a Cyrodiil. Podczas transportu do osady Helgen, Smocze Dziecię odkrywa, że Ulfric Gromowładny, przywódca rebelianckiej grupy Gromowładnych, jest współwięźniem. W Helgen, cesarski generał Tullius skazuje wszystkich więźniów na śmierć, jednak tuż przed straceniem Dovahkiina, atakuje smok zapewniając szansę na ucieczkę.

Po ucieczce przed atakiem smoka w Helgen, Smocze Dziecię udaje się do jarla Białej Grani, aby ostrzec go przed atakiem smoka. Następnie ma za zadanie znaleźć Smoczy Kamień ukryty w jednych z norskich ruin, aby dowiedzieć się, dlaczego smoki wracają. Po przyniesieniu kamienia z powrotem do nadwornego czarodzieja jarla, smok zaczyna atakować pobliską wieżę strażniczą. Smocze Dziecię ma za zadanie zabić potwora. Po zabiciu go, pochłania jego duszę, dzięki czemu dowiaduje się, że jest Dovahkiinem. Zostaje następnie wezwany do Wysokiego Hrothgaru przez Siwobrodych, którzy nauczą go, jak używać swojej mocy.

W trakcie wykonywania zadań od Siwobrodych, Smocze Dziecię kontaktuje się z Delphine, jedną z ostatnich członków Bractwa Ostrzy, która prosi go o zabicie przebudzonego smoka. Dovahkiin zabija smoka i absorbuje jego duszę, dzięki czemu udowadnia Delphine, że naprawdę jest wybrańcem. Delphine następnie zleca Smoczemu Dziecięciu sprawdzenie, w jaki sposób smoki wracają. Oskarża Thalmor o bycie winowajcą i zleca Dovahkiinowi infiltrację ich ambasady, aby odkrył ich zaangażowanie podczas jednej z wielu imprez Ambasadora, co okazało się bezowocne, ponieważ Thalmor nie ma nic wspólnego z powrotem smoków.

Smocze Dziecię dowiaduje się jednak, że inny członek Ostrzy imieniem Esbern ukrywa się w Pękninie przed Thalmorem. Dovahkiin ma za zadanie go odnaleźć i zabrać stamtąd, zanim Thalmor go odnajdzie. Ratuje Esberna i wyruszają na poszukiwanie Ściany Alduina, który mówi im więcej o przepowiedni powrotu Alduina, jako zwiastun końca świata. Dowiadują się również, że Starzy Bohaterowie użyli specjalnego krzyku, aby tymczasowo obezwładnić Alduina.

Dovahkiin rusza do Siwobrodych, aby nauczyć się tego krzyku, jednak dowiaduje się od nich, że nie znają go, ponieważ nie narodził się on od smoków, lecz został stworzony przez śmiertelników. Smocze Dziecię musi spotkać się z przywódcą Siwobrodych, smokiem imieniem Paarthurnax, który tłumaczy mu, że może nauczyć się tego krzyku za pomocą Prastarego Zwoju. Smocze Dziecię odkrywa, że ​​zwój znajduje się swemerskich ruinach zwanym Wieżą Mzark. Po zdobyciu go, używa go w Gardle Świata, aby zobaczyć, jak starożytni Nordowie pokonali Alduina i uczy się od nich krzyku. Gdy wizja się skończyła, pojawia się Alduin i rozpoczyna się pojedynek. Z pomocą Paarthurnaxa, Smocze Dziecię pokonuje Alduina, lecz temu udaje się uciec z pozostałą mocą. Po bitwie, Paarthurnax mówi Dovahkiinowi, aby schwytał jednego z sojuszników Alduina i przesłuchał go o miejscu jego pobytu. Aby to zrobić, Smocze Dziecię musi posłużyć się Smoczą Przystanią w Białej Grani. Jednak, żeby do tego doszło, musi się zakończyć wojna domowa lub musi zostać podpisany traktat pokojowy między Gromowładnymi a Legionem Cesarskim.

Po nauczeniu się odpowiedniego krzyku, Smocze Dziecię wzywa Odahviinga i udaje mu się zwabić go w pułapkę. Następnie przesłuchuje go o miejscu pobytu Alduina i dowiaduje się, że udał się do Sovngardu, norskiego odpowiednika nieba, aby odzyskać siły. Portal do niego znajduje się w Skuldafn, nordyckich ruinach położonych w górach między Skyrim, a Morrowind. Smocze Dziecię dociera tam z pomocą Odahviinga i dostaje się do portalu. Dzięki temu Smocze Dziecię trafia do Sovngardu i łączy siły ze starymi boahterami. Z ich pomocą ostatecznie pokonuje Alduina. Po jego śmierci, mgła w Sovngardzie znika, a Smocze Dziecię zostaje odesłane z powrotem do Tamriel.

Dawnguard

W pewnym momencie Dovahkiin spotyka Orka o imieniu Durak, który mówi mu o odrodzeniu organizacji łowców wampirów znanej jako Obrońcy Świtu i zachęca, by do nich dołączył. Smocze Dziecię udaje się do głównego fortu Obrońców Świtu położonego w kanionie na południowy wschód od Pękniny, w pobliżu granicy z Morrowind. Rozmawia tam z Isranem, przywódcą całej organizacji, który mówi mu, że w jaskini znanej jako Krypta Dimhollow znajdują wampiry i wysyła go do zbadania całej sprawy. Smocze Dziecię dowiaduje się tam, że wampiry szukają artefaktu. Zabija wszystkie wampiry, które się tam znajdują i odnajduje grobowiec z kobietą mającą Prastary Zwój na plecach. Kobieta przedstawia się jako Serana i stwierdza, że ​​śpi od stuleci.

Mówi także, że jest starożytnym wampirem czystej krwi i córką niezwykle potężnego Lorda Wampirów. Smocze Dziecię wyprowadza ją z krypty i eskortuje do domu, który w rzeczywistości jest gigantycznym zamkiem zwanym Zamkiem Volkihar, położonym na wyspie na dalekim zachodzie od Samotni, w pobliżu granicy z Wysoką Skałą. Gdy wchodzą do zamku, wita ich ojciec Serany, lord Harkon, który dziękuje Dovahkiinowi za znalezienie Prastarego Zwoju i uratowanie jego córki. W nagrodę oferuje mu wampirzą krew.

Dragonborn

Po spotkaniu z Siwobrodymi, Smocze Dziecię zostaje zaatakowane przez grupę kultystów, którzy twierdzą, że Dovahkiin jest tak naprawdę fałszywy. Smoczemu Dziecięciu udaje się ich zabić i odkrywa, że ​​są kultystami służącemu osobie o imieniu Miraak. Dovahkiin dociera na wyspę Solstheim, aby odkryć przyczynę ataku. Dociera do Kruczej Skały, osady zbudowanej przez Dunmerów, którzy uciekli z Morrowind po wybuchu Czerwonej Góry.

Dovahkiin wita Adrila Arano, drugiego radnego Kruczej Skały, który pyta go, dlaczego odwiedza to miejsce. Smocze Dziecię mówi mu, że szuka Miraaka. Adril kieruje go do jego świątyni znajdującej się na północ od wyspy. Tam spotyka Nordkę imieniem Frea, która przedstawia się jako szamanka Skaal, klanu Nordów pochodzącego z Solstheim. Zapuszczają się do najgłębszej części Świątyni Miraaka, gdzie Dovahkiin odkrywa Czarną Księgę. Czyta to, a następnie zostaje przeteleportowany do innej krainy, w której osobiście spotykają Miraaka. Ten drwi ze Smoczego Dziecięcia, a następnie zostaje odesłany z powrotem do jego świątyni. Dovahkiin wraz z Freą udają się do wioski Skaal.

Galeria