FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Doomguy (zwany Doom Slayerem w Doom 2016 i Doom Eternal) jest głównym protagonistą serii gier wideo, Doom.

W filmie z 2005 roku nazywał się Reaper i w jego rolę wcielił się Karl Urban, który także wcielił się w Skurge'a, Sędzię Dredda i Billy Rzeźnika.

Biografia

Przed grami

Niewiele wiadomo o historii Doomguya przed wydarzeniami z serii. Wiadomo, że jest on synem Komandora Keena, wnuka Williama „B.J.” Blazkowicza, co skutecznie sprawiłoby, że Doomguy jest „Williamem ”B.J.” Blazkowiczem III ”. Wiemy również, że był właścicielem królika o imieniu Daisy. Doomguy to żołnierz piechoty morskiej, który został wysłany na Marsa jako kara za uderzenie swojego przełożonego, który nakazał Doomguyowi strzelać do niewinnych cywilów. To pokazuje, że posunie się aż do popełnienia niesubordynacji w celu ochrony niewinnych ludzi.

DOOM (1993)/Ultimate DOOM

Podczas pobytu na Marsie doszło do katastrofalnej awarii, gdy naukowcy próbowali opanować podróże międzywymiarowe, aby mogli otwierać portale między Fobos i Deimos. Awaria sprawiła, że ​​Deimos zniknął, a portal do Piekła otworzył się, powodując piekielną inwazję. Ponieważ jednostka Doomguy'a była jedyną jednostką gotową do walki na Marsie, wysłano ich na Fobosa w celu kontroli obrażeń. Doomguy został sam, by strzec zewnętrznej strony tylko pistoletem, podczas gdy jego kumple poszli skonfrontować sytuację. Wszyscy jego towarzysze skończyli albo martwi, albo przekształcili się w Zombiemenów. Doomguy poszedł zmierzyć się z demonami, chwytając po drodze więcej broni, takiej jak strzelba i karabin plazmowy, a także jedną z najbardziej charakterystycznych broni w swoim arsenale: BFG 9000. Po zabiciu Baronów Piekieł na Fobosie teleportuje się na księżyc i dociera do zagubionego Deimosa. Później zabił Cyberdemona za pomocą wyrzutni rakiet. Tam dowiedział się, że Deimos unosi się teraz nad samym piekłem. Udał się do koszmarnego krajobrazu i zabił jak najwięcej demonów, w tym przywódcę inwazji, Spider Masteminda. Po zabiciu Doomguy wszedł na portal i wrócił na Ziemię.

Kiedy jednak wrócił, wszystko było w chaosie. Demony wykorzystały ten sam portal i wykorzystały go do inwazji na Ziemię. zabija miliardy ludzi, a także zwierzaka Doomguya, Daisy. W tym miejscu rozpoczyna się Thy Flesh Consumed, czwarty rozdział zawarty w The Ultimate DOOM (która była w zasadzie zaktualizowaną wersją oryginalnej DOOM). Służąc jako prolog DOOM 2, Thy Flesh Consumed opowiada o Doomguyu, który walczy, by powstrzymać demony przed zabiciem pozostałych ludzi, i po raz kolejny zabija Spider Masterminda. Tutaj dowiedział się, że demony nie tylko korzystały z tego samego portalu, z którego korzystał, ale zabiły jego królika, Daisy. Przepełniony gniewem, żalem i żądzą zemsty, Doomguy wyszedł, aby nieść ból demonom.

Doom II: Hell on Earth

DOOM 2: Hell on Earth rozpoczyna się w miejscu, w którym zakończyła się oryginalna gra. Odkąd opuścili piekło, demony spowodowały zniszczenie, chaos na Ziemi, zabijając miliardy niewinnych cywili. Jedynym sposobem, aby ocaleni ewakuowali Ziemię, jest udanie się na ostatni port kosmiczny, ale był on zajęty przez demony. Na szczęście Doomguy udał się tam i oczyścił gwiezdny port, wykańczając demony, takie jak Pain Elementals i Revenants, pozwalając ludziom ewakuować planetę. Po wyjściu ludzie pomogli Doomguyowi, wskazując źródło inwazji: jego rodzinne miasto. Udał się do miejsca, w którym dorastał w człowieka, którym się stał, zabijając tam wszystkich demonicznych najeźdźców. Później wrócił do piekła, zabijając Icon of Sin, zatrzymując w ten sposób demoniczną inwazję, pozwalając pozostałym ludziom powrócić, gdy tylko będą gotowi do odbudowy.

Osobowość

Niewiele wiadomo o uczuciach Doomguy, ale wiadomo, że kochał swojego królika Daisy, ponieważ był wściekły, gdy zabiły ją demony, co podsyciło jego i tak głęboką nienawiść do demonów. Wiemy również, że chce chronić niewinnych ludzi, o czym świadczy fakt, że uderzył swojego przełożonego za rozkaz Doomguyowi strzelania do niewinnych cywilów.