Dan Kuso to główny bohater serii Bakugan Młodzi Wojownicy.

Biografia

Osobowość

Dan jest życzliwym i energicznym chłopcem, który naprawdę kocha bakugany, ale łatwo się frustruje. Jego największą ambicją jest zajęcie 1 miejsca w rankingu najlepszych graczy bakugan, co mu się udaje pod koniec Młodych Wojowników. Ma skłonność do pochopnych i impulsywnych zachowań, co często prowadzi go do kłopotów. Jest bardzo chętny na awanturę, myśląc, że może wziąć na siebie każdego, co powoduje, że mocno narzeka, gdy musi czekać w ukryciu, jak pokazano w pierwszym i drugim sezonie. W trzecim sezonie Dan wyrósł z tego zachowania, gdy mówił Jake'owi, aby pomógł mu odbudować drugi generator tarcz po zwycięstwie nad Gundalianami. Chociaż w przyszłym sezonie stał się bardziej dojrzały i spokojny, czasami nadal zachowuje się impulsywnie.

Okazuje się też niezwykle lojalny wobec Drago, jego głównego bakugana. Udowodnił to, gdy stracił go po walce z Maskaradem, ruszając za nim prosto do wymiaru zagłady. W 2 sezonie po tym, jak ponownie stracił Drago przez Spectrę, wpadł w głęboką depresję. Więź między nim a Drago była tak silna, że stali się później nierozłącznymi partnerami.

W 1 części serii Mechtanium Surge osobowość Dana staje się zupełnie inna niż zazwyczaj. Staje się bardziej zarozumiały i ignoruje porady swoich przyjaciół, ponieważ zawsze wierzy w siebie. Po tym, jak nieustannie doświadcza okropnej halucynacji, koszmaru i traci kontrolę nad sobą z powodu wpływu halucynacji Mag-mel, tymczasowo porzuca walkę, aby przejść szkolenie kontrolujące siebie i Drago. Po powrocie Dan bardzo się zdenerwował po tym, jak inny wojownik próbował odciągnąć go od pola bitwy z powodu swojego psychicznego powiązania z Mag-Melem. Po swoim pierwszym faktycznym spotkaniu z Mag-Melem Dan w końcu zrozumiał swój błąd i przeprosił drugiego awanturnika za jego lekkomyślne działanie.

Ciekawostki

  • Miał on najwięcej bakuganów ze wszystkich wojowników (nie licząc ewolucji Drago)
  • Zdemaskował Mag Mela i Spectre tak samo w bitwie na miecze.

Galeria