Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Doctor Strange spoilers.jpg
Uwaga!
Ta strona zawiera główne spoilery. Jeśli nie chcesz znać ważnych informacji na temat fabuły/elementów związanych z postacią, nie powinieneś czytać tego artykułu poza tym ostrzeżeniem: Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek negatywne skutki, jakie te fakty mogą mieć na użytkownika chcącego jednak przeczytać ten artykuł.

Uważam, że łatwiej jest ukryć swoje prawdziwe ja pod kilkoma warstwami nieprawdziwych jaźni, aby się chronić.

—Czarna Wdowa.

Nawet jeśli jest mała szansa, jesteśmy to winni każdemu, kogo nie ma na tym pokoju.

—Czarna Wdowa do grupy w Avengers: Koniec Gry.

Jest dobrze.

—Ostatnie słowa Czarnej Wdowy, zanim poświęciła się, by pozwolić Hawkeye'owi zdobyć Kamień Duszy.

Natalia Alianovna "Natasha" Romanoff (po rosyjsku: Наталья Альяновна "Наташа" Романова), znana też jako Czarna Wdowa jest jedną z postaci w Sadze Infinite w Marvel Cinematic Universe.

W jej rolę wcieliła się Scarlett Johansson

Osobowość

Całość postaci Nataszy jest trudna do rozróżnienia na podstawie tego, jak kłamie i zarabia na życie. Potrafi przekonująco przedstawiać przyjazną i zalotną, nieśmiałą, wrażliwą i przestraszoną. W większości jest zrównoważoną, silną wolą i niezależną kobietą. Natasha zwykle utrzymuje kontrolowaną, prawie pozbawioną emocji osobowość, aby zachować wszystko, o czym myśli, w sekrecie, chyba że jest wśród ludzi, którym absolutnie ufa. Chociaż jest więcej niż chętna do rzucenia się na śmiertelną bitwę i inne niepokojące misje dla T.A.R.C.Z.Y., nie jest całkowicie nieustraszona, ponieważ wyraźnie bała się Hulka. Jednak już się go nie boi z powodu zakochania w Bruce'u Banerze.

Chociaż Natasha jest bardzo poważną agentką, w żadnym wypadku nie jest duszna i ma sarkastyczne poczucie humoru, które ujawnia się głównie, gdy jest z Kapitanem Ameryką lub Hawkeye'em, z których oboje czuje się komfortowo. Natasha jest bardzo sprytna i lojalna, co widać, gdy spłaciła długi, które są jej własnością Clinta i Steve'a (ratując Clinta przed kontrolą umysłu Lokiego i próbując chronić Steve'a podczas napadu na autostradę). Chociaż jest twarda i czasami bezlitosna, nadal jest dobrą osobą i może być dość heroiczna na swój sposób. Te cechy zwykle ujawniają jej inne Avengers, głównie podczas jej misji ze Stevem. I bez względu na to, jak ranna jest w bitwie, Natasha zrobi wszystko, co w jej mocy, aby upewnić się, że osoby postronne są z dala od niebezpieczeństwa (trzymając kilku agentów SHIELD z dala, gdy Bruce zmieniał się w Hulka, pomagając Clintowi ewakuować cywili, gdy Chitauri zaatakowali Manhattan i ryzykując jej życie, aby upewnić się, że Zimowy Żołnierz nie zastrzelił niewinnych ludzi). Jej bliska lojalność wobec Steve'a i Clinta została pokazana Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów, ponieważ była gotowa pomóc ich frakcji, mimo że została zmuszona do ucieczki z ONZ. W wyniku swojego dzieciństwa uważała Avengersów za swoją rodzinę, desperacko próbując utrzymać ich razem, kiedy miały zostać podpisane porozumienia z Sokovii, i była pod wrażeniem, gdy Tony potępił ją jako przyjaciółkę i jasno dał do zrozumienia, że ​​nie pomoże jej w przyszłość.

Natasha jest również bardzo blisko z rodziną Clinta Bartona, zwłaszcza z jedyną córką jego i Laury Barton, Lila, która jest jedynym członkiem Avengersów, który wiedział o ich istnieniu. Natasza jest szczerze czuła dla dziecka, przytulając ją w momencie, gdy się ponownie spotykają i słodko pochwalają małą dziewczynkę z rysunku, który zrobiła. Pierwotnie nazwali swoje najmłodsze dziecko imieniem Nataszy, zanim odkryli, że w rzeczywistości był to chłopiec, czyniąc go w ten sposób Nathanielem, a Natasha żartobliwie nazywa nienarodzone dziecko „zdrajcą”.

Natasza została wysterylizowana jako rytuał przejścia na zakończenie szkolenia, które przeszła w Czerwonym Pokoju. To wydarzenie głęboko ją poruszyło, ponieważ z żalem opowiedziała Bruce'owi o tak zwanych zaletach zabiegu.

Pomimo jej szpiegowskiego stylu życia i działania w cieniu, zdolność adaptacji Nataszy wpłynęła na jej opinie na temat Porozumień z Sokovii. Zdając sobie sprawę z różnicy między T.A.R.C.Z.Ą a Avengersami z wieloma ich działaniami widzianymi w świetle dnia wśród opinii publicznej, podpisując podpis, a także, że nie chce konfliktu z jej bliskimi przyjaciółmi i kolegami z drużyny, takimi jak Clint i Steve. Ta troska o Kapitana Amerykę ostatecznie spowodowała, że ​​Natasha zdradziła zespół Tony'ego i pomogła im w ucieczce, aby mogli oczyścić imię Bucky'ego, ostatecznie stając się z tego powodu zbiegiem.

Ciekawostki

  • Jej rola została pierwotnie zaoferowana Emily Blunt, ale odrzuciła ją.
  • Romanoff farbująca włosy na blond jest hołdem dla Yeleny Belovy, drugiej Czarnej Wdowy.
  • Jest drugą superbohaterką w MCU, która ma swój solowy film, pierwszą była Kapitan Marvel.
    • Wraz z Czarną Panterą i Spider-Manem jest trzecią postacią, która po debiucie dostała swój tytułowy film.
Advertisement