FANDOM

Już długo nie wytrzymam… Mimo bycia jednym z kapitanów Gotei 13, nie udało mi się pokonać wroga, który najechał na Seireitei. Pozwoliłem umrzeć wielu cennym żołnierzom, powodując tym samym cierpienie ich podwładnych i rodzin… A na końcu zostałem sromotnie pokonany. Wstydzę się tego wszystkiego. Z drugiej strony… Ty jesteś człowiekiem. Nie tylko nie powinieneś był być w to wciągnięty, nie powinieneś nawet tutaj stać… Jednakże chciałbym prosić cię o przysługę. Wybacz proszę moje nikczemne zachowanie. Błagam! Chroń Soul Society, Ichigo Kurosaki…!

—Byakuya Kuchiki do Ichigo Kurosakiego.

Byakuya Kuchiki jest jedną z postaci w mandze i anime Bleach. Jest kapitanem 6. Dywizji w Społeczności Dusz. Jest przybranym bratem Rukii Kuchiki.

Osobowość

Jako 28. głowa klanu Kuchiki Byakuya działa w sposób arystokratyczny. Zawsze wydaje się spokojny i apatyczny w stosunku do innych ludzi, nawet jeśli jest naprawdę głęboko skonfliktowany. Jest szczególnie spokojny, nawet w bitwie. Na ogół zachowuje się obojętnie, granicząc z arogancją, w większości sytuacji, w których się znajduje, i rzadko uważa swojego przeciwnika za wartego swojego czasu. Byakuya jest łatwo obrażony, jeśli jego imię nie jest właściwie używane. Jako taki, patrzy na Ichigo Kurosakiego z pogardą za to, że zawsze odnosi się do niego niewłaściwie. Kiedy Byakuya rozmawia z Ichigo, nazywa go pełnym imieniem i nazwiskiem. Byakuya jest bardzo spostrzegawczy, w pełni świadomy granic swoich umiejętności, a wszystko, co mówi w porównaniu z przeciwnikiem, jest zwykle uzasadnione. Kiedy był młodszy, szybko wpadał w gniew i był bardzo porywczy, jak zauważył jego dziadek.

Byakuya mocno wierzy w prawo i porządek. Jako kapitan 13. Oddziału i głowa jednej z wielkich rodzin szlacheckich ciężko pracuje na rzecz pokojowego społeczeństwa. Uważa, że ​​jeśli ktoś na jego stanowisku nie będzie przestrzegał zasad jako dobrego przykładu, nikt inny tego nie zrobi. Uważa, że ​​aby utrzymać porządek, wszyscy łamiący prawo muszą zostać ukarani, nawet jeśli jest to sprzeczne z jego wolą. Byakuya uważa, że ​​„częścią obowiązków kapitana jest dopilnowanie, aby obowiązki porucznika zostały spełnione”. Pomimo swojego lodowatego i królewskiego zachowania, Byakuya dba i chroni tych, którzy są dla niego ważni. Po wydarzeniach związanych z incydentem z Aizenem przyznaje, że prawo nie jest doskonałe i staje się łagodniejszy w stosunku do swojej przybranej siostry, Rukii.

Byakuya jest popularny wśród żeńskich Pogromczyń Dusz w Społeczności Dusz i został wybrany numerem jeden w plebiscycie „Kapitan, którego pragniemy opublikować fotoksiążkę”, przeprowadzonym przez Female Shinigami Society. Lubi japońskie kwiaty wiśni, nocne spacery, pikantne jedzenie i banany, ale nie lubi słodyczy. Byakuya przoduje w kaligrafii.