Zobacz inne pojęcia – Batman

x30px Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!

Mimo, że jest to raczej narcystyczna wersja Batmana, to wciąż jest on bohaterem. We wczesnych pracach, takich jak Batman: Rok pierwszy i Batman: Powrót Mrocznego Rycerza, ta wersja Batmana zachowywała swoje heroiczne cechy, mimo ciemniejszego tonu owych prac. Jednak późniejsze prace, takie jak All Star of Batman and Robin the Boy Wonder i Batman: Mroczny Rycerz Kontratakuje ta interpretacja Batmana stała się socjopatycznym bohaterem. Mimo to wciąż walczy ze zbrodnią dla dobra Gotham City.

Historia

Seria Komiksowa All Star of Batman and Robin, the Boy Wonder

We wspomnianej kanonicznie pierwszej pracy Franka Millera w temacie Batmana, Bruce Wayne po raz pierwszy pojawia się na widowni na spektaklu Latających Graysonów. Tam w szczególności skupia swoją uwagę na dwunastoletnim Richardzie "Dicku" Graysonie. Kiedy rodzice tego chłopca zostają zabici, Batman porywa go wbrew jego woli i mówi mu, że zostaje "wcielony" na wojnę, po czym wrzuca go do Batmobilu. Policja następnie rusza za nim w pościg, jednak Batman taranuje Batmobilem samochody, a nawet rozpoławia jeden na pół. Swe czyny usprawiedliwia stwierdzeniem, że policja w Gotham jest skorumpowana, na co Dick reaguje płaczem ze strachu. Chociaż sam chwilowo zastanawia się nad tym, co robi, to jednak nie wypuszcza Graysona. <br />W Jaskini Batmana, Batman jest lekko zirytowany zdziwieniem Dicka na widok jaskini, po czym zostawia go. Następnie rozkazuje Graysonowi samodzielnie przetrwać w jaskini, poprzez jedzenie szczurów. Alfred współczuje jednak chłopcu i daje mu ciepłe ubranie oraz jedzenie. To doprowadza Batmana do szału i niemal pobicia własnego kamerdynera za "przeszkadzanie". <br />Po pewnym czasie, duetowi udaje się odnaleźć mordercę rodziców Graysona, jednak okazuje się, że został on utopiony w rzece przez Jokera. Aby sprawdzić nowego partnera, Batman porywa Zieloną Latarnię (Hala Jordana) i więzi go w pokoju pomalowanym na żółto. Jordan nie mógł użyć swoich mocy w tym pokoju, przez co był bezradny. Zielona Latarnia następnie kwestionuje metody Batmana, po czym Dick Grayson kradnie mu jego pierścień. Mimo to, Batman powstrzymuje Graysona przed brutalnym zamordowaniem Hala Jordana. Próba morderstwa nie zniechęciła jednak Batmana do wykorzystywania Dicka jako Robina.

Batman: Powrót Mrocznego Rycerza

W tej serii komiksowej Bruce Wayne porzucił rolę Batmana w wieku czterdziestu pięciu lat, z powodu śmierci swojego ówczesnego Robina, Jasona Todda. Jednak powrócił jako Batman dziesięć lat później, ponieważ w Gotham pojawił się nowy gang niezwykle brutalnych przestępców, nazywających się "Mutantami". W przeciwieństwie do innych prac Franka Millera, Batman jest tutaj antybohaterem, pozbawionym cech socjopatycznych.<br />Chociaż jest w większości bohaterem, Batman popada w konflikt z Supermanem pod koniec serii, po tym jak Joker popełnia samobójstwo. Pod koniec walki, Batman upozorował własną śmierć.

Batman: Mroczny Rycerz Kontratakuje

Lata po wydarzeniach z poprzedniej pracy, Batman powraca, w celu położenia kresu tyranii Lexa Luthora. W swoich działaniach jest teraz bardziej terrorystą niż bohaterem lub antybohaterem. Ponadto zamiast od razu namierzyć i złapać Luthora, Batman okalecza jego twarz. Graficzna nowela ukazuje również kolejną walkę Batmana z Supermanem, w której Batman pokonuje Supermana w specjalnych rękawicach. Podczas gdy Superman jest zmuszony do pomagania Brainiacowi i Luthorowi, pod groźbą zniszczenia miasta uwięzionego w butli, Batman wykorzystuje okazję, aby pokonać Supermana i udowodnić, że ci bez mocy są "lepsi".<br />Ponadto zachęca grupę młodych kobiet do przebrania się za bohaterki i wdrożenia buntu, co skutkuje ich zupełnie bezcelową śmiercią. Ten czyn świadczy o tym, że Batman przekroczył horyzont zdarzeń moralnych. Zatrzymuje również grupę bohaterów i pozwala milionom cywilów umrzeć lub zostać poważnie rannym. To nazywa swoim "planem", co jest dosyć nietypowe jak na bohatera. Kiedy w końcu dociera do Luthora, Batman pozwala się schwytać i torturować, tylko po to, aby syn Hawkmana i Hawkgirl mógł schwytać Luthora. Nawet po tym, Batman kusi syna Hawkmana i Hawkgirl do zrewanżowania się, co prowadzi do okrutnej śmierci złoczyńcy. Kiedy Flash pyta go, dlaczego to zrobił, Batman po prostu ucisza go. <br />Pod koniec pracy, Batman ratuje swojego dawnego Robina, Carrie Kelly (obecnie Catgirl), od Jokera II, którym okazuje się być Dick Grayson. Grayson wyjawia Batmanowi, co przeżył przez te wszystkie lata, na co Batman stwierdza, że Grayson był żałosny i bezużyteczny. Następnie zabija Graysona, poprzez wrzucenie go do wulkanu. <br />Mimo wszystko, Batman w wciąż okazuje nieco człowieczeństwa, poprzez uratowanie Carrie Kelly.

Ciekawostki

  • Wszystkie prace Franka Millera są uznawane za niekanoniczne, nie licząc Batman: Rok Pierwszy.
  • Teorytycznie zachowanie Batmana może wynikać z ciemniejszego tonu, popularnego w latach osiemdziesiątych, w jakich powstała pierwsza praca Millera na temat Mrocznego Rycerza.