Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki
Stub.svg Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bohaterowie Wiki rozbudowując ją!

Zobacz inne pojęcia – Batman

Bruce Wayne znany lepiej jako Batman to jeden z głównych postaci uniwersum DC. Pojawił się w Batman v Superman Świt Sprawiedliwości, Legion Samobójców i Liga Sprawiedliwości.

Grał go Ben Affleck, który zagrał także Daredevila.

Biografia

Osobowość

Bruce Wayne jest bardzo oddany i zdeterminowany swoją pracą w walce z przestępczością, czasami stosując nielegalne i moralnie wątpliwe taktyki (takie jak tortury), ale ostatecznie dla dobra Gotham. Pomimo mrocznej przeszłości i poważnej pracy Bruce wykazywał poczucie humoru wokół swojego lokaja Alfreda. Mimo ogromnej nienawiści i gniewu wobec przestępców udowodnił, że jest osobą bardzo opiekuńczą i bezinteresowną, nieustannie wystawiając swoje życie na niebezpieczeństwo, aby ocalić niewinne życie i postawić przed sądem najbardziej niebezpiecznych przestępców w celu ochrony społeczeństwa.

Dla publiczności Bruce Wayne wciela się w elewację nieodpowiedzialnego, szukającego zabawy playboya, aby uniknąć podejrzeń o swoje alter ego, podczas gdy jako Batman ujawnia swoją mroczną, zastraszającą osobowość i swoją poważną stronę w postaci nietoperza (jego strach z dzieciństwa przed lękami przed wrogami), aby przestraszyć przestępców, przeciwko którym stoi, wierząc, że teatralność pomaga mu wydawać się czymś więcej niż człowiekiem. Ostatecznym celem Bruce'a Wayne'a jest przywrócenie porządku i sprawiedliwości w mieście Gotham. Ale to był czyn, więc nikt nie wie, że Bruce Wayne jest poważnym bojownikiem i detektywem. Bruce był młody, może być bogaty, tak jak Clark Kent, gdy był młody, był outsiderem. Jedynym powodem, dla którego Bruce nigdy nie przekroczył granicy, ponieważ uratował go trzech wzorców, którym był James Gordon, komisarz policji GCPD, Alfred Pennyworth, jego kamerdyner, który wychował go, a Lucjusz Fox dyrektor generalny jego firmy, którą zarządza. Bruce to miły facet, który dba o ludzi i uwielbia dawać pieniądze biednym lub niewinnym. Dba także o dzieci i daje pieniądze szpitalowi dziecięcemu. W prawdziwym życiu Bruce nigdy nie dba o bogactwo, nie obnosi się z nim i troszczy się o małych facetów niż o siebie. Ma potencjalne zainteresowanie miłością, a jest nim księżniczka Diana "Wonder Woman".

Ciekawostki

  • W styczniu 2019 roku Affleck potwierdził, że nie powtórzy swojej roli Batmana w przyszłych filmach w DCEU. Jednak w 2020 roku Affleck zgodził się powrócić do nowych scen w ramach Snyder Cut do Ligii Sprawiedliwości, który zostanie wyemitowany w HBO w 2021 roku. Zapisał się również do udziału w filmie Flash w 2022 roku, występując u boku innego odtwórcy Batmana, Michaela Keatona.
  • W filmie Batman ukazuje pewien stopień nadludzkiej siły, który jest powszechnie pokazywany w innych filmach Zacka Snydera, zwłaszcza w Strażnikach i 300, ze względu na jego zamiłowanie do stylizowania sekwencji walk.
  • W przeciwieństwie do większości wersji Batmana, wersja Bena Afflecka zabija, strzela do czołgu z miotaczem ognia, wysadza samochód swoim Batmobilem, rozbija samochód innym samochodem, dźga przestępcę nożem i piętnuje swoje ofiary, przez co jest to pierwsza taka wersja tej postaci, od czasu filmów Tima Burtona.
  • Również w przeciwieństwie do innych wersji Batmana, ta wersja używa broni palnej we śnie o apokaliptycznej przyszłości, w której Superman przejmuje świat, zabija pracujących dla niego żołnierzy oraz chwyta jednego z popleczników Lexa Luthera, używając pistoletu, by strzelać do innych mężczyzn w pokoju.