FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Balalaika jest drugoplanową bohaterką i antybohaterką w mandze i anime Black Lagoon. Jest szefową rosyjskiej mafii o nazwie Hotel Moskwa. Tak naprawdę nazywa się Sofiya Pavlovena, ale w jej obecności nie używa się tego imienia. Jest częstą pracodawczynią dla Lagoon Company.

Charakterystyka

Wygląd

Balalaika jest wysoką blondynką o niebieskich oczach z bliznami na twarzy, szyi, piersiach i nodze. Jej włosy są bardzo długie, schodzące do podstawy kręgosłupa i są spięte ogromnym kucykiem. Zwykle ma na sobie czerwoną spódniczkę z czarnymi pończochami i czarne szpilki. Jej paznokcie są długie i pomalowane na różowo. Ma również różową szminkę. Zawsze, gdy podróżuje, nosi rosyjski, wojskowy płaszcz z insygniami sowieckiego/rosyjskiego kapitana.

Osobowość

Ze względu na przywództwo Balalaiki podczas walk w Afganistanie, jej ludzie patrzą na nią jak na swojego zwierzchnika i zrobią dla niej prawie wszystko. Jako oficer wojskowy jest wykwalifikowanym strategiem i dobrze zorganizowaną wojowniczką, zdolną do dbania o siebie, mimo że wszyscy jej żołnierze, w tym Boris, często się o nią martwią. Chociaż okazuje się być czasami cyniczna, jest również pragmatyczną, oportunistyczną i profesjonalną bizneswoman. Jest także bezwzględna i chętna do podjęcia wszelkich środków, aby uzyskać to, czego chce. Często zatrudnia Dutcha i Lagoon Company, najprawdopodobniej dlatego, że podzielają między sobą wzajemny szacunek.

Balalaika uważa siebie i swoich ludzi za żołnierzy, którzy stracili szansę na śmierć w Afganistanie. O ile niektóre z jej działań można interpretować jako próby osiągnięcia honorowej śmierci w walce dla swoich ludzi, to status Balalaiki jako postaci wojskowej jest hamowany przez jej rolę w zbrodniczych przedsięwzięciach. Zgodziła się na pakt z Triadą Hong Kongu należącą do Changa w 1993 roku i wycofała się z angażowania amerykańskich żołnierzy Caxtona do bitwy po tym, jak Chang przypomniał jej o nie zakończonej walce. Przypuszczalnie Balalaika zdecydowała się na przyszłą bitwę z Changiem nad obecną okazją do zaangażowania jednostki amerykańskiej, bo uważa ją za "folię" dla swojej zhańbionej jednostki radzieckiej. Możliwe jest również, że Balalaika po prostu postanowiła współpracować z Changiem, aby zachować ich wspólne zainteresowanie, utrzymując miasto Roanapur w stabilnej pozycji.

Ze względu na to, że jej siły składają się w całości z byłych członków VDV, Spetnaz i Red Army Forces, stanowią one znaczną przewagę nad innymi organizacjami przestępczymi, ponieważ mają szkolenie wojskowe, doświadczenie bojowe i dyscyplinę, która jest niespotykana wśród reszty kryminalnego świata Roanapuru. Widać to wyraźnie, gdy wykonują serię złożonych nalotów, aby osłabić możliwości i koordynację Yakuzy.

Balalaika jest również jedną z niewielu osób, które zdobyły szacunek Revy, która nazywa ją „Siostrą”. Z drugiej strony Balalaika wydaje się również cenić Rocka, czasami opierając się na jego wiedzy i umiejętnościach biznesowych, a także zatrudniając go jako tłumacza, a nawet flirtując z nim. Jest bardzo niejasne, jaki jest jej związek z Rockiem.

Ciekawostki

  • W anime stwierdziła, że nie lubi zimnych blintzesów (rodzaj naleśników).
  • W pierwszej ankiecie popularności Balalaika zajęła 2 miejsce z 677 głosami.
  • Pomimo tego, że jest bardzo potężną osobą i przywódczynią jednego z głównych syndykatów przestępczych w Roanapurze, nikt oprócz Triady Changa i Lagoon Company nie darzy jej szacunkiem. Wydaje się, że jest przyzwyczajona do tego rodzaju zachowań wobec niej, prawdopodobnie dlatego, że ona i Hotel Moskwa są uważani w mieście za osoby z zewnątrz.
  • Uważa siebie i swoją jednostkę za żołnierzy, którzy stracili szansę na śmierć podczas wojny. To samo zachowanie można zaobserwować u japońskich samurajów, którzy wierzyli, że nie ma większego honoru niż śmierć w bitwie twarzą w twarz z wrogiem. Ale ponieważ opuścili armię sowiecką, Balalaikę i Hotel Moskwa można opisać jako Ronin - wyrzutki japońskich żołnierzy samurajów, którzy albo zostali zmuszeni, albo sami postanowili służyć sobie, zamiast mistrzowi (w przypadku Balalaiki i Hotelu Moskwa, ich „panem” może być ZSRR, Armia Czerwona, a nawet konkretny generał lub major).
  • Chociaż jej nienawiść do amerykańskich żołnierzy została pokazana w jej rozmowie z Caxtonem, nigdy nie widziano, by wspominała tę samą nienawiść do Dutcha, który jest rzekomo weteranem amerykańskiej wojny w Wietnamie. Chociaż w OVA Roberta's Blood Trail ujawniono, że Dutch uratował życie Balalaice po strzelaninie z Changiem w dokach.
  • W anime stwierdziła, że słucha, a przynajmniej jest świadoma amerykańskiego zespołu nowej fali „Oingo Boingo”, wspominając piosenkę „No One Lives Forever”.
  • Balalaika to tradycyjny rosyjski instrument z drewnianym korpusem w kształcie trójkąta i trzema lub rzadko czterema, a nawet sześcioma strunami. „Balalaika” jest też podobno slangowym określeniem karabinu snajperskiego Dragunowa.
  • Balalaika i Integra Hellsing z mangi i anime o tym samym tytule, są bardzo podobnymi postaciami, nie tylko pod względem wyglądu, ale także osobowości oraz tym, że obie stoją na czele ważnych organizacji.

Linki zewnętrzne