Astrid Hofferson jest jedną z głównych bohaterów serii Jak wytresować smoka oraz serialu Jeźdźcy Smoków. Jest pochodzącą z Berk wojowniczką, a także treserką Śmiertnika Zębacza.

Charakterystyka

Wygląd

Astrid wysoką i piękną dziewczyną o jasnych włosach związanych w warkocz. Ma trochę ciemną karnację skóry.

Osobowość

Pomimo ładnego wyglądu, Astrid jest twardą dziewczyną. Jest typową feministką która się nie daje się podejść chłopakom. Jest również też pewna siebie i lubi często wygrywać.

Pomimo twardego charakteru jest osobą ciepłą i troskliwą. Jest też wyrozumiała i empatyczna. Lubi czasem się podroczyć z przyjaciółmi.

Z początku nie lubiła Sączysmarka gdyż on często próbował jej zaimponować na co reagowała łamiąc mu rękę lub rzucając nim. Jednak ona podkochiwała się w Czkawce ze wzajemnością, choć z początku też wydawała się dla niego niemiła. W rzeczywistości była nim zażenowania wręcz mu współczuła że chłopak był wyśmiewany przez rówieśników. W wielu momentach dziewczyna zawsze wspierała Czkawkę kiedy coś mu się nie udawało. Rozwinęła również mocną relację z Wichurą o którą się troszczy.