FANDOM

Ash Ketchum to główny bohater serii Pokemon.

Biografia

Charakterystyka

W stosunkach międzyludzkich Ash jest raczej otwarty i bezpośredni. Jego najlepsi przyjaciele to Brock, Misty, May, Max, Tracey, Gary, Dawn, Iris i Cilan. Bardzo dobre stosunki utrzymuje on również ze swoim mentorem - Profesorem Oakiem. Na początku zdarzało się Ketchumowi, że w przypływie emocji był w stanie rzucić się na innego osobnika, który w jego mniemaniu wyrządzał krzywdę drugiemu Pokémonowi. Obecnie jest on bardziej opanowany i stara się raczej stawiać na rozmowę. Wygląda jednak na to, że jego obecny rywal - Paul wzbudza w nim przypływ silnych emocji, skierowanych wrogo względem jego. Mama Asha - Delia, mieszka w Alabastii, gdzie zajmuje się domem. O jego ojcu niewiele wiadomo. W trakcie swych podróży Ashowi udaje się poznać wielu dobrych przyjaciół oraz kilku zaciętych wrogów. Preferuje on zdrową rywalizację, która wspierana przyjaźnią, pozwala cieszyć się esencją pojedynku, a nie jego zakończeniem. Podejście to nie było takie samo na początku jego podróży, kiedy to Ash nie umiał pogodzić się z przegraną.

Ciekawostki

  • Ash w regionie Unova ma jasnobrązowe oczy, a w innych czarne.
  • Ash w każdym z regionów (oprócz Wysp Oranżowych) przegrywa przynajmniej z jednym z liderów.

Galeria